Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Romania, promovata dupa ureche la concertul Tom Jones. Grapini da vina pe Udrea

Romania, promovata dupa ureche la concertul Tom Jones. Grapini da vina pe Udrea


Autoritatea Nationala pentru Turism (ANT) da bani grei pentru ca brandul national sa fie promovat printre spectatorii nationali. Institutia a platit 140.000 de euro pentru promovarea brandului turistic national la concertul sustinut de Tom Jones la Bucuresti. Maria Grapini, ministrul pentru Turism a declarat ca nu stia de acest contract, insa toate contractele de promovare trebuie verificate de o companie de consultanta cu care Elena Udrea a incheiat un contract si pe care statul o plateste cu bani grei.

ANT a platit 638.556 de lei (143.000 de euro) pentru "servicii de promovare a brandului turistic national cu prilejul concertului Tom Jones, care a avut loc in data de 1 noiembrie la Sala Palatului". Contractul a fost atribuit prin negociere fara anunt de participare firmei D&D Event Entertainment SRL, compania care s-a ocupat de organizarea evenimentului. Contractul ar putea fi subcontractat si nici nu era finantat din fonduri comunitare.

Maria Grapini: Eu nu am stiinta ca din bani publici s-ar fi facut aceasta promovare

Ministrul pentru Turism si Mediul de Afaceri, Maria Grapini, in subordinea careia se afla si Autoritatea Nationala pentru Turism (ANT) a declarat ca nu are nici o informatie legata de acest contract si a subliniat ca toate contractele de promovare sunt "avizate" de o firma de consultanta cu care Elena Udrea a incheiat un contract valabil pana in 2015.

"Nu eu semnez contractele ANT, este persoana juridica distrincta. Nu ma ocup eu, nu semnez eu, nu decid eu. Am mostenit o firma de consultanta care verifica orice contract de promovare pe care o platim cu bani grei, vreo 400.000 de euro pe un contract incheiat de Elena Udrea. ANT nu poate sa incheie nici un contract pana cand nu este verificat de firma respectiva. Contractul merge pana in 2015. Deci ANT-ul nu poate sa incheie nici un contract de promovare fara sa fie verificat de aceasta firma de consultanta care spune: are impact sau nu", a declarat pentru Business24 Maria Grapini, ministrul delegat pentru Turism, IMM si Mediul de afaceri.

Ministrul a explicat ca aceasta firma masoara impactul intr-un anumit mod si acorda un punctaj pentru fiecare eveniment la care se doreste promovarea brandului national. Spre exemplu, doar propunerile care intrunesc un punctaj de 5 puncte se vor pune in practica, tot ce este sub 4 nu va fi aplicat pentru ca se considera ca nu are impact.

"Probabil ca si la acest spectacol au masurat impactul. Cert este ca nu se poate nici un contract fara viza acestei firme de specialitate pe care o folosim sau nu, trebuie sa ii dam bani grei pentru ca asa este facut contractul. Eu nu am stiinta ca din bani publici s-ar fi facut aceasta promovare. Tot ce am facut pana acum, inclusiv targurile de promovare au fost din bani europeni", a adugat ministrul Grapini.



Alte "promovari" ale brandului national marca ANT

Autoritatea Nationala pentru Turism nu este la prima "isprava" de acest gen. La inceputul lunii iunie, institutia a platit 600.000 de euro pentru promovarea "brandului turistic national, prin intermediul vectorului de imagine - pilotul Mihai Marinescu in cadrul Campionatului Mondial de Automobilism".

Pentru pilotul brasovean Mihai Marinescu, inceputul lunii iunie i-a adus confirmarea participarii la Campionatul Mondial de Automobilism - "World Series by Renault 2013". Statul roman a investit 600.000 de euro in clubul la care acesta este legitimat, District Racing Team, din Brasov.

Nu este prima investitie in "vectorul de imagine" Mihai Marinescu. Acesta a mai primit astfel de contracte pentru serviciile sale si in anii precedent. De exemplu, in mandatul Elenei Udrea la MDRT, Marinescu a concurat cu un alt brand de tara pe bolidul sau- controversata frunza a turismului romanesc. In schimbul serviciilor sale, in 2011, clubul sau a primea insa, mult mai putini bani, respective 100.000 de euro. Acelasi club, Disctrict Racing Team, mai primeste "contracte" si de la Primaria Brasov. In 2011, clubul lui Marinescu primea 150.000 de lei (aproximativ 35.000 de euro).

Pana la momentul publicarii materialului, Autoritatea Nationala pentru Turism nu a raspuns solicitarii noastre.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1708 ori