Bulgaria, Turcia si Grecia printre cele mai solicitate destinatii de vacanta

Marti, 21 Decembrie 2010, ora 15:02
2726 citiri
Bulgaria, Turcia si Grecia printre cele mai solicitate destinatii de vacanta

Numarul turistilor romani care au mers in vacante in afara tarii in 2010 a ramas constant, iar cele mai solicitate destinatii au fost Bulgaria, Turcia si Grecia, la fel ca in anii anteriori, potrivit bilantului publicat marti de Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania (ANAT), informeaza NewsIn.

"Pe outgoing, numarul turistilor a ramas constant, insa incasarile au scazut din cauza limitarii bugetelor de calatorie. Cele mai solicitate destinatii au fost Bulgaria, Turcia si Grecia. In functie de numarul de turisti, Bulgaria (in sezonul de vara) si Austria (in special in sezonul de iarna) sunt primele destinatii ale romanilor, cu peste 250.000 de turisti fiecare.

Prima destinatie pe zboruri charter si ca volum al incasarilor a fost Turcia, cu peste 150.000 de turisti, din care majoritatea au ales regiunea Antalya", se arata in comunicatul ANAT.

Numarul de turisti care au plecat in Antalya s-a dublat, pe fondul reducerii substantiale a tarifelor, fiind inregistrate cresteri si pentru Grecia, pe segmentul curselor charter pe Rhodos si Creta.

A scazut, in schimb, cu 50% numarul turistilor pe destinatii ieftine din Grecia, cum ar fi Paralia, destinatie pentru care au optat cei cu venituri financiare limitate.

Litoralul bulgaresc si regiunea Halkidiki (Grecia) au inregistrat un numar de turisti similar anului precedent, potrivit ANAT.

"De un mare interes se bucura programele tip Senior, promovate in acest an pentru Spania, Cipru si Grecia.

Aceste programe se adreseaza turistilor cu varsta de peste 55 de ani si se deruleaza in perioada de extrasezon, mai precis octombrie - aprilie", mai spun oficialii patronatului din turism.

Referitor la topul tipurilor de pachete turistice externe vandute prin agentiile de turism membre ANAT, pe primul loc sunt pachetele de iarna (Austria, Bulgaria, Franta, Italia, Elvetia, Slovacia, Slovenia), orasele europene (Paris, Viena, Barcelona, Praga, Roma, Budapesta, Atena, Amsterdam, Londra, Lisabona, Madrid, Milano), destinatiile de Litoral si mediteraneene (Egipt, Turcia, Grecia, Malta, Tunisia, Spania, Bulgaria, Portugalia, Israel, croaziere mediteraneene), dar si destinatiile de lux si exotice (Republica Dominicana, Finlanda cu Laponia, Thailanda, Cuba, Brazilia, Mauritius, Maldive, Caraibe, Bora Bora, Mexic, croaziere oceanice).

Cele mai vandute pachete turistice interne au fost cele de turism montan (hoteluri si vile din zonele Valea Prahovei, Predeal, Poiana Brasov, Bran-Moieciu, Borsa, Arieseni, Paltinis, Campulung Moldovenesc), pachetele in statiuni balneare (Baile Felix, Calimanesti-Caciulata, Vatra Dornei, Buzias, Covasna, Baile Herculane, Baile Govora), cele de turism rural (Bran Moieciu, Maramures, Bucovina, Marginimea Sibiului, Vrancea, Apuseni), pachetele in orase (Bucuresti, Brasov, Arad, Timisoara, Constanta, Oradea, Iasi), dar si cele pe litoral (Mamaia, Mangalia, Eforie Nord) si din Delta Dunarii.

Totodata, anul 2010, fata de 2009, a inregistrat, in pofida crizei, o usoara crestere a numarului de turisti straini sositi in Romania prin touroperatorii specializati pe incoming.

"Chiar daca numarul total al turistilor de pe Litoral a inregistrat o usoara scadere, inregistram o crestere de 30% a turistilor straini care si-au petrecut vacanta pe Litoral prin intermediul agentiilor de turism.

Unul dintre motivele principale al cresterii este introducerea pe litoral a unei curse a companiei Air Berlin", se arata in comunicatul ANAT.

Potrivit Institutului National de Statistica (INS), in primele zece luni ale anului au sosit in Romania 1,24 milioane turisti straini, cu 1,9% mai mult in comparatie cu 2009, dar gradul innoptarilor a scazut.

Ca si tipuri de turism, preferintele turistilor straini veniti prin agentiile de turism s-au indreptat in primul rand catre circuitele culturale (Transilvania, Maramures, Bucovina), iar aici majoritatea turistilor provin din Germania, Austria, Franta, Spania, Marea Britanie, Italia.

In 2010, s-a remarcat o crestere a numarului de turisti de pe pietele estice: Polonia, Cehia, Republica Moldova, Rusia si Ucraina. Apoi, turistii straini s-au orientat catre turismul balneoclimateric (majoritatea provenind din Germania, Franta si Israel), Delta Dunarii, croazierele dunarene (majoritatea turistilor provin din Germania, Austria si SUA), turismul tip city break, croazierele pe Marea Neagra (cu debarcare in portul Constanta, tururi si programe de excursii locale - 21.000 turisti straini sositi pe navele de croaziera, in crestere cu 18% fata de 2009), dar si litoralul romanesc (majoritatea turistilor vin din Germania, Franta si tarile ex-sovietice, cum ar fi Ucraina, Rusia, Belarus, Republica Moldova).

In ceea ce priveste turismul intern, potrivit INS, in primele zece luni ale anului, in structurile de cazare au fost inregistrati 4,192 milioane turisti, in scadere cu 2,1% fata de anul precedent.

"Litoralul a inregistrat o scadere de circa 10% ca numar de turisti si de 25% la incasari, din cauza situatiei economice a Romaniei, generata de criza economica si de masurile de austeritate adoptate de Guvern.

Totusi, datorita programelor speciale ("MiniPreturi de vacanta", care a inglobat cele doua editii Litoralul pentru toti, si a celei de-a doua editii a programului "Inscrieri timpurii"), riviera romaneasca nu a inregistrat o situatie dramatica, fiind salvata de ofertele speciale", spun oficialii ANAT.

Potrivit acestora, desi statiunile au fost pline in weekend-urile din varful de sezon (20 iulie - 20 august), gradul de ocupare nu a trecut de 50% in timpul saptamanii.

Pe intregul sezon, hotelurile de la Marea Neagra au fost ocupate in proportie de peste 60%. 

Este oficial! Aplicațiile de tastatură din China permit interceptarea comunicațiilor
Este oficial! Aplicațiile de tastatură din China permit interceptarea comunicațiilor
Potrivit unei analize publicate de MIT Technology Review, aplicațiile de tastatură utilizate de vorbitorii de limba chineză prezintă vulnerabilități care facilitează interceptarea textelor...
YouTube a găsit o nouă modalitate prin care să afișeze reclame. Când vor apărea
YouTube a găsit o nouă modalitate prin care să afișeze reclame. Când vor apărea
YouTube a introdus recent un nou tip de reclame, numite „Pause Ads”, care se declanșează în momentul în care utilizatorii pun pauză videoclipului pe care îl urmăresc. Noua abordare...
#destinatii, #grad ocupare, #litoral, #preferinte, #turisti , #Pachete turistice