Luna august, cea mai slaba din ultimii 10 ani pentru hotelierii din Capitala

Joi, 17 Septembrie 2009, ora 12:44
2277 citiri
Luna august, cea mai slaba din ultimii 10 ani pentru hotelierii din Capitala

Hotelurile de patru si cinci stele din Bucuresti s-au confruntat in august cu cel mai mare declin al veniturilor si cererii din ultimii zece ani, din cauza crizei, gradul mediu de ocupare scazand la 30-40%, a declarat pentru MEDIAFAX Tinu Sebesanu, directorul firmei de consultanta Trend Hospitality.

"Primul trimestru a fost mai abrupt, iar rezultatele pentru august nu indica deloc o stabilizare. Din contra, ne ducem in jos si nu am atins inca fundul sacului. Pentru hotelurile din Bucuresti, august a fost cea mai proasta luna din ultimii zece ani, orasul a fost gol, in mijlocul crizei rezultatele au fost chiar sub asteptarile deja pesimiste", a spus Sebesanu.

Astfel, sapte dintre cele mai importante hoteluri de patru si cinci stele din Bucuresti au inregistrat in august o scadere de 34% a veniturilor pe camera disponibila, de la 53 la 35,22 euro, in timp ce veniturile totale au coborat la doua milioane euro, de la 3,07 milioane euro in august 2008.

Gradul mediu de ocupare a unitatilor a fost de 30-40%, iar cererea pe segmentul de evenimente s-a injumatatit.

"Exceptie fac nuntile. Daca pana acum luna decembrie era rezervata din septembrie, acum sunt doar 2-3 cereri ferme. Toata lumea vedea o stabilizare in toamna, insa oricum ar fi ea nu va putea acoperi pierderile deja inregistrate pe primele opt luni. Per total tot scaderi vor fi si va fi critic pentru cei care nu isi vor putea sustine business-ul. Ei nu vor avea alta solutie decat sa isi inchida hotelurile sau sa le cedeze la banci", a spus Sebesanu.

Afacerile vor scadea cu 25%; cele mai afectate - hotelurile independente

Per total, in acest an afacerile proprietarilor de hoteluri vor scadea cu 25%, targetul unitatilor fiind de a incheia pe profit operational.

"Industria turismului a intrat printre primele in criza si o sa iasa printre ultimele, are inertie foarte mare. Anul acesta media de scadere pe toate tipurile de hoteluri va fi de 25%. Hotelierii, oricate planuri de restructurare au facut, nu au putut scadea cheltuielile mari pentru ca ar fi afectat operatiunea in structura si functionalitatea ei. Targetul lor este acum sa atinga break-even-ul operational (venituri egale cu cheltuielile, sau putin mai mari, n.r.), sa supravietuiasca, nu se mai pune problema de profit, cel putin pana la anul pe vremea asta", a aratat Sebesanu.

In opinia lui, hotelurile independente vor avea mai mult de suferit, spre deosebire de cele afiliate brandurilor internationale.

Valea Prahovei va inregistra cel mai mare declin

In acest an, regiunea care va inregistra cel mai mare declin va fi Valea Prahovei, in contextul in care in ultimii ani proprietarii de hoteluri s-au bazat pe segmentul serviciilor pentru companii, care a reprezentat doar o oportunitate de moment.

"Situatia pe Valea Prahovei este tragica pentru ca in ultimii ani oferta turistica s-a adresat mai mult segmentului de corporate.

Toti hotelierii au facut sali pentru conferinte, team-building-uri, asta a fost o oportunitate de moment. Acum evenimentele s-au injumatatit. Valea Prahovei va fi cred cea mai afectata zona turistica, mai mult decat litoralul, care deja avea constrangerile de sezon", a apreciat Sebesanu.

Scaderea tarifelor ar duce la scaderea calitatii

In ceea ce priveste scaderea tarifelor, Sebesanu considera ca aceasta masura nu reprezinta o solutie, deoarece pe termen lung va duce la scaderea calitatii serviciilor.

"Consumatorul este cel mai fericit in conditiile de azi, dar pune uneori o presiune care nu se justifica. Vorbim de companiile mari, care au sesizat acest razboi al preturilor, multe au intrat in joc si consumatorul a castigat la tarife, dar va suferi pe termen mediu si lung", a explicat Sebesanu.

Referitor la proiectele planificate pentru acest an, Sebesanu a afirmat ca mai mult de jumatate dintre acestea sunt amanate.

Firma de consultanta Trend Hospitality este partenerul strategic in Romania al grupului hotelier american Wyndham, unul dintre cei mai mari francizori din domeniul turismului, care include branduri precum Howard Johnson, Days Inn, Ramada si Wyndham.

 

Este oficial! Aplicațiile de tastatură din China permit interceptarea comunicațiilor
Este oficial! Aplicațiile de tastatură din China permit interceptarea comunicațiilor
Potrivit unei analize publicate de MIT Technology Review, aplicațiile de tastatură utilizate de vorbitorii de limba chineză prezintă vulnerabilități care facilitează interceptarea textelor...
YouTube a găsit o nouă modalitate prin care să afișeze reclame. Când vor apărea
YouTube a găsit o nouă modalitate prin care să afișeze reclame. Când vor apărea
YouTube a introdus recent un nou tip de reclame, numite „Pause Ads”, care se declanșează în momentul în care utilizatorii pun pauză videoclipului pe care îl urmăresc. Noua abordare...
#hoteluri, # hotelieri, # tarife, # declin, # turism , #Hoteluri