Reprezentanti din conducerea Asociatii Agentiilor de Turism din Turcia (TURSAB) au afirmat ca exista o solutie simpla pentru portalul Booking.com de a scapa de interdictiile pe piata din Turcia, recent dictate de o instanta judecatoreasca din Istanbul.
"Nu avem nimic impotriva Booking.com, daca isi va deschide o sucursala in Turcia si intra intr-o competitie corecta pe piata", au explicat liderii TURSAB, cei care au si reclamat portalul olandez pentru incalcarea legilor concurentiale, anunta Hurriyet Daily News.
Marea nemultumire a agentiilor de turism din Turcia este legata de practicarea unui pret minim in rezervarea spatiilor de cazare prin intermediul site-ului de turism olandez.
"Este oare posibil pentru noi sa facem acelasi lucru in Olanda sau Germania?", si-a manifestat insatisfactia presedintele TURSAB, Basaran Ulusoy.
Liderul asociatiei a mentionat si faptul ca majoritatea hotelierilor din tara si-au manifestat sprijinul pentru initiativa TURSAB de a reclama Booking.com pentru concurenta neloiala.
"Asociatia Hotelierilor din Turcia ne-a multumit printr-o scrisoare. Au crezut in noi, iar noi am facut ce trebuia facut", a precizat Ulusoy.
Pe de alta parte, hotelierii din statiunile de la Marea Egee si proprietarii de pensiuni si-au unit vocea pentru a protesta fata de actiuniea legala initiata de TURSAB, considerand ca aceasta "dauneaza turismului din Turcia".
Insa, presedintele TURSAB sustine ca operatorii in turism se confrunta deseori cu probleme grave in gasirea unor spatii de cazare, din cauza sistemului de rezervari anticipate practicat de Booking.com.
Pe 29 martie, o instanta din Istanbul a decis sa suspende dreptul Booking.com de a opera pe piata de turism din Turcia ca urmare a plangerilor de concurenta neloiala depuse de Asociatia Agentiilor de Turism din tara.
Anterior, compania olandeza care detine portalul de turism fusese amendata in baza aceleiasi reclamatii.