Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Christian E. Heinzmann, noul CEO Tarom: "Vin saptamana viitoare la Bucuresti"

Christian E. Heinzmann, noul CEO Tarom: "Vin saptamana viitoare la Bucuresti"


Christian E. Heinzmann, noul director executiv al companiei Tarom, a declarat pentru Business24 ca saptamana viitoare vine la Bucuresti si ca in prezent este retinut de un proiect in strainatate.

Business24 l-a contactat pe Christian E. Heinzmann, noul director executiv al companiei Tarom, care va prelua functia incepand cu data de 19 noiembrie, pentru a afla care sunt planurile de redresare pe care intentioneaza sa le implementeze la compania aeriana detinuta de statul roman.

"Voi veni in Bucuresti saptamana viitoare. Pentru moment, sunt prins intr-un proiect in strainatate", a declarat noul sef al Tarom.

Christian E. Heinzmann este cetatean belgian si are o experienta de peste 25 de ani in industria aviatica. El va avea cu Tarom un contract pentru patru ani.

Potrivit CV-ului sau, Christian E. Heinzmann este specializat in managementul crizei, managementul schimbarii intr-o companie si crearea de strategii pentru profitabilitate.

Noul sef al Tarom si-a trecut in CV faptul ca stie sa negocieze cu sindicatele sau alte grupuri care pot pune presiune in ceea ce priveste business-ul unei companii mari.

Unde a lucrat Christian E. Heinzmann

Cel mai recent job al noul CEO Tarom este in cadrul companiei AviaFix unde, potrivit CV-ul sau, este proprietar si director general.

AviaFix este o companie specializata in furnizarea de servicii profesionale in industria aviatica, printre care se numara: manevrarea bagajelor si controlul traficului aerian.

In perioada martie 2010 - decembrie 2010, Christian E. Heinzmann a lucrat in cadrul GMC Airlines Limited, o companie privata infiintata in 1998, in Bangladesh.

Compania s-a confruntat cu o crestere mai mica decat cea estimata, de-a lungul unei decade, pana cand, in 2009, cel mai mare conglomerat din Bangladesh, Beximco, a fuzionat cu GMG.

In prezent, potrivit lui Heinzmann, GMG Airlines este liderul pietei in ceea ce priveste rutele interne in Bangladesh. Reteaua companiei include 9 rute internationale si 5 rute interne.

In perioada ianuarie 2008 - martie 2010, Heinzmann a lucrat ca director executiv in cadrul Luxaviation, un operator aviatic comercial, specializat in transporturi private, dedicate oamenilor de afaceri sau anumitor grupuri.

In perioada octombrie 2006 - decembrie 2008, Heinzmann a lucrat ca director executiv al companiei Albanian Airlines, operatorul national din Albania, detinut de un important grup din Kuweit. Compania opera in acel moment 12 rute internationale si avea sediul la Tirana.

In perioada decembrie 2000 - martie 2005, Heinzmann a lucrat ca director executiv la in cadrul operatorului national din Luxembourg - Luxair, unde statul, ca si in cazul Tarom, era actionar majoritar. In aproape patru ani si jumatate, Heinzmann a reusit sa transforme Luxair intr-o companie profitabila.

Heinzmann a mai lucrat la VLM Airlines, Constellation Inter. Airlines NV, Sobelair (SABENA GROUP) sau Air Europe Londen.

Noul sef al Tarom vorbeste limba engleza, franceza si olandeza. In 2001, a castigat premiul "Man of the year", din partea Clubului de presa din Aviatie.

Ce-l asteapta pe Christian E. Heinzmann la Tarom

Christian E. Heinzmann va trebui sa readuca pe linia de plutire compania Tarom, care a inregistrat, in 2009, pierderi de 60,9 milioane de euro (262 milioane de lei), in conditiile in care a transportat aproximativ 2,2 milioane de pasageri, sub nivelul prognozat.

In ultimii patru ani, Tarom a acumulat pierderi in valoare de 181 milioane de euro. In 2004, cand compania urma sa beneficieze de un ajutor din partea statului in valoare de 600 de milioane de euro, pierderile anuale (2003) erau de 14,5 milioane de dolari, la o cifra de afaceri de 220 milioane de dolari.

Ce ar trebui sa urmeze

Statul roman va incerca o oferta de privatizare a 20% din actiunile operatorului aerian national. Daca aceasta nu este atractiva, statul ar putea oferi la vanzare chiar pachetul majoritar de actiuni.

Oficialii romani sunt optimisti in ceea ce priveste interesul investitorilor pentru Tarom. Septimiu Buzasu, secretar de stat in Ministerul Transporturilor, a declarat recent ca mai multe firme importante din Orientul Mijlociu si Asia s-au aratat interesate de privatizarea Tarom.

Cum o duc alti operatori europeni

Austrian Airlines, Lufthansa, Air France KLM sau Turkish Airlines, aplica planuri de restructurare, iar unii anunta chiar profit. Obiectivul companiei Tarom pentru anul trecut era profit zero.

In opinia specialistilor, pierderile Tarom vor fi diminuate printr-un control mai bun al costurilor, prin identificarea de noi rute profitabile si printr-o acoperire mai buna a retelei interne.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2435 ori