Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Generatia BETA! De ce cumparam produse care nu functioneaza?

Generatia BETA! De ce cumparam produse care nu functioneaza?

Cand Steve Jobs e incantat de un nou produs Apple (adica tot timpul) il ridica in slavi spunand aceste cuvinte simple: "Pur si simplu functioneaza!". Oricine a testat serviciul Apple "Mobile Me" in primele luni de la lansare stie ca, in realitate, acesta nu functioneaza. A ajuns sa ni se para normal sa dam bani pe produse incomplete. De ce?

De-a lungul timpului s-a intamplat de nenumarate ori ca tehnologia nou lansata pe piata sa ii ia prin surprindere pe consumatori.

Din pacate, in mod negativ. Telefoane care se blocau de la primele utilizari, sisteme de operare cu foarte multe hibe sau chiar un model de mouse care lua foc.

Cu trecerea timpului, concurenta s-a amplificat si toata lumea vrea sa aiba cat mai multe lansari.

Drept urmare, niciodata in istoria omenirii nu au aparut in magazine atat de multe produse care sa nu fie gata pentru consum, confrom revistei Time.

Unele gadget-uri nu functioneaza deloc, iar producatorii sunt constienti de problema respectiva.

Cine este vinovat?

Consumatorii au devenit testari

In vremuri mai normale, produsele care erau etichetate ca fiind "beta" erau intradevar in stadiul de test.

Dezvoltarea acestora era in progres si producatorii nici nu visau sa le imparta cu publicul larg.

Internetul a schimbat acest lucru, produsele ajungand sa fie distribuite inainte de lansarea oficiala catre milioane de utilizatori.

Iar Google a schimbat semnificatia termenului utilizandu-l pentru servicii cum ar fi Gmail.

O lume in care orice poate fi beta este o lume in care niciun produs nu trebuie sa fie finalizat.

Acest lucru poate fi in regula daca vorbim despre software gratuit, dar nu este acceptabil in cazul gadget-urilor pe care oamenii dau sute de dolari.

Chiar daca producatorii nu eticheteaza aceste produse ca fiind beta, este clar ca le considera nefinalizate.

Un exemplu sugestiv este tableta Xoom de la Motorola. Lansata in februarie, produsul are trei functii cu probleme: suportul 4G, Flash si suportul pentru slot-ul MicroSD.

In acest moment, doar unii utilizatori au update-ul pentru MicroSD si toata lumea asteapta intarziatul upgrade 4G. In mod clar, acest produs suna a produs beta.

Update-uri facile

In ziua de azi, mare parte din functiile produselor hardware sunt realizate cu ajutorul software-ului care poate fi updatat pe internet dupa iesirea produselor pe piata.

Faptul ca producatorii pot rezolva probleme, cum ar fi virusarea, cu ajutorul update-urilor duce la o predispozitie spre a lansa in magazine produse incomplete.

Este ca si cum un profesor te-ar lasa sa modifici raspunsurile la intrebari dupa ce s-a incheiat examinarea.

Concurenta

Dupa lansarea tabletei BlackBerry PlayBook in aprilie, RIM a inundat piata cu reclame care descriau produsul ca fiind prima tableta profesionala.

De asemenea, s-a falit cu suportul pentru Adobe Flash.

Suna minunant, doar ca produsul a fost lansat cu o gramada de probleme (minore, ce-i drept), iar suportul pentru Flash aproape ca nu merge.

Campania de marketing pentru PlayBook era gata, dar PlayBook nu era.

De fapt, toate tabletele care au fost lansate dupa Apple par a fi facute pe graba. Nu este de mirare ca niciunul nu a devenit un mare hit.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 2156 ori