Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Samsung Electronics a pierdut pozitia de lider in China si India

Samsung Electronics a pierdut pozitia de lider in China si India


Samsung Electronics, lider pe piata mondiala a telefoanelor mobile, a pierdut aceasta pozitie in China si india, in favoarea unor producatori locali de dispozitive mai ieftine.

Xiaomi Corp. a devenit cel mai mare furnizor de smartphone-uri in China, in trimestrul al doilea, in timp ce Micromax Informatics a realizat cele mai mari vanzari pe piata telefoanelor mobile din India, potrivit datelor publicate in aceasta saptamana de companiile de cercetare a pietei, transmite Bloomberg.

In ambele cazuri, Samsung a coborat pe pozitia a doua.

Profitul si vanzarile Samsung sunt in scadere, cumparatorii preferand, in locul smartphone-urilor Galaxy, aparatele mai ieftine furnizate de producatori locali.

Xiaomi mentine preturile la un nivel scazut prin vanzari prin intermediul site-ului propriu, in timp ce Micromax ofera modele cu o durata mai lunga de viata a bateriei si capacitate dual-SIM, pe o piata unde operatorii nu subventioneaza telefoanele.

"Xiaomi si alti producatori mici din India se dezvolta foarte rapid. Daca pierzi cota de piata, este greu sa o recuperezi, astfel ca Samsung va continua sa lanseze cat mai multe telefoane pentru a-si mentine pozitia dominanta pe piata smartphone", a declarat Cho Woo Hyung, analist la Daewoo Securities in Seul.

Xiaomi a devenit numarul 1 in China cu livrari de 15 milioane de telefoane in trimestrul al doilea, care i-au conferit o cota de piata de 14%, potrivit companiei de cercetare a pietei Canalys.

Samsung a livrat pe aceasta piata 13,2 milioane de aparate, echivalente cu o cota de 12%.

Compania Xiaomi a fost infiintata in 2010 si vrea deja sa se extinda pe 10 piete, intre care India, Brazilia si Rusia.

In China au fost vandute in trimestrul al doilea 108,5 milioane de telefoane, respectiv 37% din livrarile la nivel mondial, potrivit Canalys.

Lenovo Group a ocupat pozitia a treia pe piata chineza in trimestrul al doilea, cu vanzari de 13 milioane de telefoane.

Samsung a raportat saptamana trecuta cel mai mic profit trimestrial din ultimii doi ani, in scadere cu 24,6%, la 7,03 miliarde de dolari, pe fondul cresterii cheltuielilor de promovare a telefoanelor mai ieftine. In China, livrarile Samsung au scazut cu 15% in trimestrul al doilea, potrivit Canalys.

Cota de piata a Samsung Elecronics la nivel mondial a scazut la 25,2% in trimestrul al doilea, compania fiind urmata in ordine de Apple, Huawei si Lenovo, potrivit Strategy Analytics.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Mediafax
Articol citit de 1342 ori