A ajunge manager pare sa fie ultima treapta de urcat pentru orice angajat, dar cele mai performante companii din lume ne invata contrariul. A fi lider inseamna sa inveti tot timpul, pentru ca de eficienta ta depinde succesul companiei. De aceea, companiile din top sunt dispuse sa cheltuiasca pana la 400 de milioane de $ pe an pentru instruirea celor mai performanti angajati.
Revista americana Businesweek a intocmit un clasament al companiilor cu cel mai bun leadership:
General Electric
Numar de angajati: 320 000
Suma cheltuita anual pentru dezvoltarea managerilor: 400 milioane de $
Filosofie de leadership: "Liderii de astazi intampina provocari, care trebuie abordate diferit, nu au o solutie universala.
De aceea ne concentram pe reinnoirea permanenta a culturii noastre de leadership, pentru a face fata cu succes noilor realitati. Implicam liderii pentru a afla de ce este nevoie ca sa conduci in secolul 21", declara Susan Peters, Vice-Presedinte GE.
Southwest Airlines
Numar de angajati: 35 000
Suma cheltuita anual pentru dezvoltarea managerilor: 3 milioane $
Filosofie de leadership: “La Southwest formam liderii ca si cum i-am pregati pentru campionatul Super Bowl.
Liderii vor demonstra o dorinta arzatoare sa castige si vor inspira si incuraja fiecare jucator sa dea tot ce poate”, spune Elizebeth Bryant, Chief Learning Officer Southwest Airlines.
3M
Numar de angajati: 79 000
Suma cheltuita anual pentru dezvoltarea managerilor: Confidentiala
Filosofie de leadership: “Liderii nostri au transformat 3M prin concentrare, putere si inspiratie intr-una dintre cele mai inovatoare companii de astazi.
Recunoastem impactul puternic pe care liderii il au asupra modului in care compania performeaza asa ca 3M va continua sa-si incurajeze liderii sa priveasca dincolo de ei, spre lumea in care traim", afirma cei de la 3M.
Procter&Gamble
Numar de angajati: 135 000
Suma cheltuita anual pentru dezvoltarea managerilor: Confidentiala
Filosofie de leadership: "Cel mai important si de durata lucru pe care il pot face managerii P&G este sa identifice si sa formeze generatiile urmatoare de lideri.
Daca reusim sa aducem oamenii potriviti cu aptitudinile si experientele potrivite in locul nostru, pentru a conduce mai departe afacerile, restul va merge de la sine" este de parere Laura Mattimore, Director, Leadership Development la Procter&Gamble.
Accenture
Numar de angajati: 176 000
Suma cheltuita anual pentru dezvoltarea managerilor: Bugetul pentru leadership este integrat in cel de training care ajunge la 800 de milioane de $.
Filosofie de leadership: "Suntem concentrati pe dezvoltarea de lideri de noua generatie, care peste 5 ani vor conduce compania, inspirandu-si colegii si clientii.
Incercam sa identificam acei angajati cu potential mare de leadership si sa le dam o expunere mai mare catre zona de leadership, incurajandu-i sa-si asume responsabilitati", spune Adrian Lajtha, Chierf Learning Officer Accenture.
Wal-Mart
Nestle
Numar de angajati: 283 000
Suma cheltuita anula pentru dezvoltarea managerilor: Confidentiala
Filosofie de leadership: O pozitie in managementul Nestle inseamna loialitate pe termen lung si credinta ca pe masura ce compania creste cresc si oamenii din ea”.
Coca Cola
Numar de angajati: 92 400
Suma cheltuita anual pentru dezvoltarea managerilor: 14 milioane de $
Filosofie de leadership: "Liderii nostri vor fi nevoiti sa navigheze eficient intr-o lume in miscare, unde, pentru a supravietui fortelor globale, este necesar sa-ti schimbi rapid si uneori radical modul de gandire, comportamentul si viziunea asupra lumii", a afirmat Glenn Rosen, Director, Global Talent Management.
McDonald's
Infosys
Numar de angajati: 105 000
Suma cheltuita anual pentru dezvoltarea managerilor: Confidentiala
Filosofie de leadership: In cadrul Infosys, formarea de lideri deja a devenit un proces care face parte din ADN-ul companiei, spun reprezentantii companiei.