Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Topul "fabricilor" de lideri

Topul "fabricilor" de lideri

A ajunge manager pare sa fie ultima treapta de urcat pentru orice angajat, dar cele mai performante companii din lume ne invata contrariul. A fi lider inseamna sa inveti tot timpul, pentru ca de eficienta ta depinde succesul companiei. De aceea, companiile din top sunt dispuse sa cheltuiasca pana la 400 de milioane de $ pe an pentru instruirea celor mai performanti angajati. 

Revista americana Businesweek a intocmit un clasament al companiilor cu cel mai bun leadership:

General Electric


Numar de angajati:
320 000

Suma cheltuita anual pentru dezvoltarea managerilor: 400 milioane de $

Filosofie de leadership: "Liderii de astazi intampina provocari, care trebuie abordate diferit, nu au o solutie universala.

De aceea ne concentram pe reinnoirea permanenta a culturii noastre de leadership, pentru a face fata cu succes noilor realitati. Implicam liderii pentru a afla de ce este nevoie ca sa conduci in secolul 21",  declara Susan Peters, Vice-Presedinte GE.


Southwest Airlines

Numar de angajati:
35 000

Suma cheltuita anual pentru dezvoltarea managerilor: 3 milioane $

Filosofie de leadership: “La Southwest formam liderii ca si cum i-am pregati pentru campionatul Super Bowl.

Liderii vor demonstra o dorinta arzatoare sa castige si vor inspira si incuraja fiecare jucator sa dea tot ce poate”, spune Elizebeth Bryant, Chief Learning Officer Southwest Airlines.


3M

Numar de angajati: 79 000

Suma cheltuita anual pentru dezvoltarea managerilor: Confidentiala

Filosofie de leadership: “Liderii nostri au transformat 3M prin concentrare, putere si inspiratie intr-una dintre cele mai inovatoare companii de astazi.

Recunoastem impactul puternic pe care liderii il au asupra modului in care compania performeaza asa ca 3M va continua sa-si incurajeze liderii sa priveasca dincolo de ei, spre lumea in care traim", afirma cei de la 3M.


Procter&Gamble


Numar de angajati:
135 000

Suma cheltuita anual pentru dezvoltarea managerilor:
Confidentiala

Filosofie de leadership: "Cel mai important si de durata lucru pe care il pot face managerii P&G este sa identifice si sa formeze generatiile urmatoare de lideri.


Daca reusim sa aducem oamenii potriviti cu aptitudinile si experientele potrivite in locul nostru, pentru a conduce mai departe afacerile, restul va merge de la sine" este de parere Laura Mattimore, Director, Leadership Development la Procter&Gamble.


Accenture

Numar de angajati: 176 000

Suma cheltuita anual pentru dezvoltarea managerilor: Bugetul pentru leadership este integrat in cel de training care ajunge la 800 de milioane de $.

Filosofie de leadership: "Suntem concentrati pe dezvoltarea de lideri de noua generatie, care peste 5 ani vor conduce compania, inspirandu-si colegii si clientii.

Incercam sa identificam acei angajati cu potential mare de leadership si sa le dam o expunere mai mare catre zona de leadership, incurajandu-i sa-si asume responsabilitati", spune Adrian Lajtha, Chierf Learning Officer Accenture.


Wal-Mart


Numar de angajati: 2 100 000

Suma anuala cheltuita pentru dezvoltarea managerilor:
44-55 de milioane de $

Filosofie de leadership:
Fondatorul Wall-Mart, Sam Walton, si-a descris rolul de lider astfel: eu doar aleg oamenii potriviti si le dau maximum de autoritate si responsabilitate.

La Wal-Mart, liderii sunt modesti si exista un proces natural de intr-ajutorare. Este imperativ sa cresti asteptarile de la lider, care ajunge astfel la stadiul de mentor, ceea ce aduc, o mai mare performanta si succes global.


Nestle

Numar de angajati:
283 000

Suma cheltuita anula pentru dezvoltarea managerilor:
Confidentiala

Filosofie de leadership:
O pozitie in managementul Nestle inseamna loialitate pe termen lung si credinta ca pe masura ce compania creste cresc si oamenii din ea”.


Coca Cola


Numar de angajati:
92 400

Suma cheltuita anual pentru dezvoltarea managerilor: 14 milioane de $

Filosofie de leadership:
"Liderii nostri vor fi nevoiti sa navigheze eficient intr-o lume in miscare, unde, pentru a supravietui fortelor globale, este necesar sa-ti schimbi rapid si uneori radical modul de gandire, comportamentul si viziunea asupra lumii", a afirmat Glenn Rosen, Director, Global Talent Management.


McDonald's


Numar de angajati: 400 000

Suma chetuita anula pentru dezvoltarea managerilor: 480 de milioane de $

Filosofie de leadership:
Succesul companiei consta intr-un leadership eficient la toate nivelurile organizatiei. Fiecare angajat trebuie sa internalizeze valorile McDonald's si sa demonstreze caracteristici certe de lider.


Infosys

Numar de angajati: 105 000

Suma cheltuita anual pentru dezvoltarea managerilor:
Confidentiala

Filosofie de leadership:
In cadrul Infosys, formarea de lideri deja a devenit un proces care face parte din ADN-ul companiei, spun reprezentantii companiei.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3072 ori
Citeste mai multe desprecompanii leadership lider management manager