Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Lovitura pentru propaganda rusa: Conturile Russia Today din Marea Britanie au fost inghetate

Lovitura pentru propaganda rusa: Conturile Russia Today din Marea Britanie au fost inghetate


Conturile bancare ale trustului de presa Russia Today din Marea Britanie au fost inghetate, dupa cum a anuntat chiar redactorul-sef al filialei postului rusesc de televiziune din Regatul Unit.

"Ne-au inchis conturile in Marea Britanie. Toate conturile. Decizia este irevocabila. Laudata fie libertatea de exprimare!", s-a plans Margarita Simonyan pe contul sau de Twitter, anunta BBC.

Televiziunea Russia Today (RT) este controlata in mod direct de Kremlin si a fost acuzata de nenumarate ori ca functioneaza ca un canal de propaganda al lui Vladimir Putin.

Conform reprezentantilor RT, banca britanica NatWest a trimis o scrisoare pe adresa redactiei londoneze a postului in care anunta: "Am efectuat de curand o revizuire a aranjamentelor bancare cu dumneavoastra si am ajuns la concluzia ca nu va mai oferim aceste servicii".

Conform adresei, decizia este finala si nu comporta alte discutii suplimentare pe aceasta tema. Din primele informatii reiese ca decizia a fost luata la nivului grupului Royal Bank of Scotland, din care face parte si banca la care rusii isi tineau conturile din Marea Britanie.

RT se face vinovata si de incalcarea legii audiovizualului din Regatul Unit, Ofcom (varianta britanica a CNA - n.red.) amendand postul TV rusesc pentru prezentarea de informatii false sau partinitoare.

Printre acestea se numara si o stire in care reporterii RT sustineau ca BBC a falsificat o informatie despre un atac cu arme chimice derulat in Siria.

BBC a castigat in instant procesul intentat postului de televiziune din Rusia, dupa ce Ofcom a stabilit ca datele prezentate de reporterii RT erau in mod voit adaptate pentru a insela opinia publica.

RT nu este singurul canal media pe care Kremlinul l-a propulsat in Regatul Unit. Agentia de stiri Sputnik News, finantata tot de catre guvernul rus, a deschis de curand un birou in Edinburgh, transmitand emisiuni radio pentru publicul din Scotia, iar redactia ziarului Pravda urmeaza sa fie inaugurata, tot in capitala Scotiei, incepand cu ianuarie 2017.

In 2014, postul tv RT a fost zguduit de un scandal fara precedent, prezentatoarea Sara Firth demisionand dupa ce a acuzat conducerea canalului ca lucreaza pentru Putin si raspandesc mimciuni pe banda rulanta.

O alta prezentatoare, Liz Wahl, a demisionat in direct anuntand ca nu suporta sa lucreze pentru o televiziunea care "spala imaginea lui Vladimir Putin si promoveaza politica externa a Rusiei".

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 11836 ori