Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Publicitatea pentru presa scrisa a scazut cu 85% in ultimii cinci ani

Publicitatea pentru presa scrisa a scazut cu 85% in ultimii cinci ani


Audienta printului a scazut cu circa 25% in ultimii cinci ani, in timp ce bugetele alocate pentru publicitatea in print au scazut cu pana la 80-85% (inclusiv discounturile), a declarat Silviu Ispas, presedintele BRAT, la conferinta Ziua Cercetarii Media, organizata marti la Bucuresti.

La nivel global, printul se afla intr-o situatie delicata, iar in Romania publicatiile tiparite se afla intr-o situatie foarte complicata, a declarat Silviu Ispas, presedintele BRAT.

Acesta a prezentat evolutia publicitatii in print, in cifre brute, in perioada 2008 - 2012.

"Observam o scadere de 60% a bugetelor in ultimii 5 ani. Aceasta scadere nu este nicidecum de 60%, pentru ca, in acelasi timp, au crescut foarte mult discounturile, in medie, de la 40%, in 2008, la 75% discount, in 2012. Cumva scaderea de bugete pe print este de 80-85%", a spus Silviu Ispas.

In ceea ce priveste evolutia tirajelor, in aceeasi perioada, Silviu Ispas a spus ca se poate constata o scadere de 35-40%, in timp ce scaderea audientelor in print a fost de 25%.

Anca Stancov, Head of Media Orange Romania, a declarat ca bugetele au scazut "pentru toata lumea", nu doar pentru print. Ea a spus ca marii advertiseri, precum Orange, au nevoie "de o privire noua cu privire la modul in care oamenii interactioneaza cu printul".

"Noi simtim ca publicul, cititorul nu mai acorda aceeasi importanta si incredere printului. Trebuie sa vedem in primul rand de ce a scazut audienta si ce se poate face. Sa vedem totusi cu adevarat cine mai citeste si ce cauta acum si cum interactioneaza ei cu continutul ziarului si revistei (...) Pe noi ne intereseaza de ce au scazut audientele si asta nu vine din cauza de rebate-uri", a spus Stancov.

Monitorizare online pentru companii

Intrebati cand va extinde BRAT site-urile monitorizate si daca vor fi monitorizate si Yahoo, Google si Facebook, Arina Ureche a spus ca, in prima saptamana a lunii aprilie, vor fi prezentate rezultatele monitorizarii privind prezentele campaniilor pe site-uri.

"Colectam date de la 1 martie, suntem in perioada de descriere a campaniilor si, in prima saptamana a lui aprilie, o sa livram", a explicat ea.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Mediafax
Articol citit de 2291 ori