Cum sa-ti alegi partenerul de afaceri

Marti, 28 Septembrie 2010, ora 15:12
2189 citiri
Cum sa-ti alegi partenerul de afaceri

Atunci cand incerci sa pui bazele unei companii ai de rezolvat foarte multe probleme de organizare. Trebuie sa calculezi atent daca ai nevoie de finantare, daca vei obtine venituri si care sunt modalitatile prin care ai putea abtine profituri intr-un final. Inainte de a aborda concret vreunul din aceste subiecte, vei fi nevoit sa iei o decizie mult mai importanta, cu privire la persoana care va fi alaturi de tine in rezolvarea lor, potrivit publicatiei VentureBeat.com. 

Alegerea cofondatorilor potriviti este primul si cel mai important pas de facut atunci cand decizi sa pornesti  o afacere, intrucat businessul va reflecta intotdeauna imaginea fondatorilor sai.

Alege cofondatorul potrivit dintre prietenii tai

Alege o persoana cu care ai mai lucrat, un coleg sau pur si simplu un prieten.

Increderea este principala bariera care trebuie doborata, pentru ca trebuie sa crezi cu tarie in oamenii cu care pornesti la drum in orice afacere, sustin expertii.

Este mult mai dificil sa construiesti increderea, cand te asociezi cu o persoana pe care nu o cunosti.

Cu toate acestea, prietenia nu trebuie sa fie singurul criteriu dupa care iti alegi persoana alaturi de care sa pui bazele unui business.

Cand faci o astfel de alegere trebuie sa gasesti combinatia perfecta intre competenta si incredere, de aceea decizia este extrem de dificila.

Gaseste o persoana care sa te completeze

Nu alege persoana care are aceleasi aptitudini si conceptii ca si tine.

Aparent, amandoi aveti aceeasi viziune asupra afacerii, insa este mult mai dezirabil sa existe perspective diferite si o varietate de cunostinte de specialitate, la conducerea unei companii.

Acest lucru te asigura ca ideile tale sunt analizate si eventual criticate, nu acceptate fara drept de apel.

In caz contrar, te-ai trasforma intr-un dictator, iar lucrurile s-ar indrepta catre esec.

Construieste un sistem de comunicare bidirectionala, in scopul crearii unui consens, te sfatuiesc expertii.

Alege-ti partenerul din apropierea ta

Comunicarea mediata este buna pentru angajati aflati in orase diferite, pentru ca te poate ajuta sa atragi oameni talentati si sa cresti moralul in cadrul companiei, insa aceasta teorie nu se aplica si pentru cofondatori.

Trebuie sa traiti in acelasi oras, iar daca asta nu se intampla deja, unul din voi va trebui sa se mute.

Atunci cand lucrezi in acelasi birou cu partenerul, devine mult mai usor sa doborati unele bariere si sa comunicati.

Parteneriatul la distanta are exact efectul opus, sustin specialistii.

Nu limita interactiunea voastra la spatiul biroului, ci organizeaza iesiri la masa, intrucat relatia dintre cofondatori necesita mai mult decat conversatii formale.

Cu cat este mai stransa legatura intre cofondatori cu atat mai sanatoasa compania, atunci cand aptitudinile sunt complementare.

Dacă “fiecare gospodină trebuie să știe să conducă statul”, orice bucureștean trebuie să știe să conducă PMB
Dacă “fiecare gospodină trebuie să știe să conducă statul”, orice bucureștean trebuie să știe să conducă PMB
Lenin a fost un vizionar, iar una din maximele lui, pe care o regasiti in titlu, pare a fi valabila si in Romania zilelor noastre... Aceasta este o radiografie a momentului politic actual, cu...
Acuzații incredibile în SUA: Tot avansul bursei americane din ultimii ani este datorat banilor publici injectați în piață de FED!
Acuzații incredibile în SUA: Tot avansul bursei americane din ultimii ani este datorat banilor publici injectați în piață de FED!
Mai mulți analiști economici din Statele Unite trag un semnal de alarmă cu privire la performanța financiară reală a companiilor americane listate pe bursă. Ei susțin că practic nu a...
#afaceri, #business, #cofondator, #partener , #Publicitate