Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

De ce nu mai exista secrete pentru firmele de publicitate online

De ce nu mai exista secrete pentru firmele de publicitate online


Nu se multumesc sa te urmareasca pe tine. Iti urmaresc si prietenii. Internetul e plin de firme de publicitate care urmaresc utilizatorii web din site in site, iar acum se produce o transformare: a aparut tehnologia care detecteaza cine sunt cei cu care impartasesti idei sau stiri.

Ideea este denumita "retargetare sociala" si realizeaza harti virtuale ale conexiunilor dintre oamenii care folosesc anumite aplicatii sau care trimit link-uri prin e-mail, scrie Technology Report. Astfel, publicitarii au posibilitatea sa afle cine este interesat de anumite produse (de exemplu, acceseaza pagina unui articol de pe un site de imbracaminte si trimite linkul mai departe, cunostintelor).

Cu alte cuvinte, un fel de "telefonul fara fir" automat. Exista o regula valabila pentru orice brand: de cele mai multe ori, viitorul client este o cunostinta a unui client existent.

"Daca ai un milion de oameni care ti-au accesat un site cu carduri de credit, afli apoi cu cine au impartasit informatia si ai sapte milioane de oameni", explica Gurbaksh Chahal, fondator si CEO al RadiumOne, o companie din San Francisco specializata pe identificarea conectivitatii dintre utilizatori pentru targetarea reclamelor. Chahal a vandut in 2007, companiei Yahoo, firma de publicitate BlueLithium, pentru 300 milioane de dolari.

RadiumOne, un startup care obtine informariile pe care nu le impartaseste Facebook

RadiumOne foloseste on combinatie de tehnologii cunoscute, care ofera utilizatorilor publicitate, pe baza istoriei de navigare. Astfel, daca utilizatorul a accesat Business24, va putea vedea reclame pentru Business24.ro pe alte site-uri. Aceasta "publicitate comportamentala" este extrem de eficienta, iar acum, pentru ca oamenii petrec atat de mult timp pe retelele sociale, publicitarii vor sa foloseasca si informatiile pe care le poate oferi acest mediu.

Intrebarea este cum obtii astfel de date despre comportamentul utilizatorilor, daca nu esti Facebook sau Twitter. RadiumOne reuseste cu ajutorul unor widgeturi pe de-o parte si cu ajutorul unor aplicatii pentru chat si mesaje, pe de alta parte - un fel de cal troian.

"Cand impartasesti linkul unei pagini de internet cu cineva, noi ne dam seama cu cine esti conectat si extindem harta comportamentului tau social", a explicat Chahal.

Facebook, spre exemplu, cea mai mare retea sociala din lume, inca ofera publicitarilor doar o cantitate foarte mica din informatiile pe care le obtine si doar din propriile pagini. Este portita care a permis unor startupuri ca RadiumOne, Sharethis.com, Media 6 Degrees, 33Across si a altora asemenea, sa colecteze impreuna informatii despre "restul web-ului".

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3861 ori