Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Profiturile Marks and Spencer scad din cauza taierilor de preturi

Profiturile Marks and Spencer scad din cauza taierilor de preturi


Profiturile retailerului de imbracaminte Marks and Spencer au coborat in ultima perioada, cu toate ca vanzarile au avut o urcare usoara de 2,4%.

Compania a raportat o activitate slaba in ultimele sase luni, iar perioada urmatoare nu este tocmai optimista, crede CEO-ul Mark Bolland, potrivit The Guardian.

In prima jumatate a anului 2011, profiturile au scazut cu 8% pana la 320,5 milioane de lire, ca efect al presiunii exercitata de concurenta asupra preturilor. Vanzarile M&S au crescut cu 2,4% pana la 4,7 miliarde de lire.

"Ne asteptam ca presiunea promotiilor de pe piata sa continue si in a doua jumatate a anului", a spus executivul Marc Bolland.

Sondajele releva ca publicul din Marea Britanie, tara in care magazinul de haine Marks and Spencer are cea mai mare expunere, nu crede in razboiul preturilor, practicat de magazine.

Cheltuielile facute de britanici pe haine au fost din ce in ce mai reduse din cauza preturilor ridicate, cresterii slabe a economiei, masurilor de austeritate, scumpirii caselor, instabilitatii locurilor de munca si a recuperarii economice fragile.

Brandul Marks and Spencer are 700 de magazine in Marea Britanie, frecventate de 21 de milioane de oameni pe saptamana, drept pentru care este vazut ca un indicator al pietei.

"Comentariile lui Marc Bolland au fost precaute. Increderea clientilor a avut de suferit mult in ultimele luni, veniturile pentru cheluieli ajungand la cel mai scazut nivel din 2008. Vanzarile din cea de-a doua parte a anului sunt pana acum in acord cu asteptarile", spune analistul britanic Jeremy Batstone-Carr.

British Retail Consortium, cea mai importanta asociatie a comerciantilor din Maria Britanie, raporteaza o scadere de 0,6% in luna octombrie, fata de aceeasi perioada a anului trecut este de rau augur.

"Este dovada clara a increderii scazute a consumatorilor, lucru care ne ingrijoreaza odata cu apropierea Craciunului", spune presedintele BRC, Stephen Robertson.

In timp ce magazinele spera la o perioada de sarbatori cu vanzari mai ridicate, analistii spun ca stocurile acumulate in ultima perioada ar putea duce la o frenezie a reducerilor.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2609 ori