Branding Personal: Ce este si la ce ne foloseste - Training cu Paul Olteanu

Sambata, 03 Martie 2012, ora 00:00
5602 citiri
Branding Personal: Ce este si la ce ne foloseste - Training cu Paul Olteanu

Inainte de a citi randurile de mai jos, am o veste buna si una proasta: cea proasta este ca, fie ca vreti, fie ca nu, aveti un brand personal. Cea buna este ca daca el devine o preocupare constienta, pe care o cultivati si in care investiti energie, poate sa va aduca incredere, bani si reputatie.

Acestea fiind spuse...

Ce este un brand

Inainte de a vorbi despre branduri personale, hai sa vorbim putin despre branduri in general. Pana la urma, ce este un brand?

Iata doua definitii simple si interesante. Una mai tehnica (data de un om de strategie) si una mai plastica (data de un director de creatie):

"Un brand reprezinta totalitatea perceptiilor pe care un public le are despre un subiect" si "A brand is the most valuable piece of real estate in the world: a corner of someone's mind".

Ok. Si atunci ce este un brand personal

Un brand personal reprezinta totalitatea perceptiilor pe care un public le are despre cineva.

Incercati sa va ganditi la un brand personal ca la o constructie din caramizi: fiecare noua interactiune (fie ea live sau virtuala) cu persoana respectiva contribuie cu niste caramizi (perceptii) la constructia finala (brandul personal).

In final, poate sa iasa un castel interesant in care toata lumea sa-ti doreasca sa intre si pentru care sa fie dispusa sa plateasca sau, poate sa iasa o baraca darapanata in care oamenii nu ar intra nici daca sunt platiti.

La ce foloseste un brand personal si de ce ne-am dori unul

In ultimii ani mi-am intrebat cursantii de la trainingurile de marketing personal de ce vor sa inceapa un proces de branding personal; de ce investesc timp, energie si bani in acest proces?

Raspunsurile sunt variate, dar am sa va listez cateva din cele mai frecvente:

Ca sa ma vand mai bine.

Ca sa am o imagine profesionista.

Ca sa afle lumea cu ce ma ocup.

Toate trei sunt raspunsuri posiblie si nici unul nu e gresit. Un brand personal poate duce la toate lucrurile de mai sus.

Totusi, daca descompunem nevoia noastra profesionala in factori primi o sa observam ca motivul principal pentru care ne dorim un brand personal este ca sa generam incredere.

Vrem ca publicul nostru tinta, oricare ar fi el, sa aiba incredere in noi. Asta ne straduim sa facem in intalniri, prezentari si conferinte: ne straduim sa-i facem pe oamenii din fata noastra sa aiba incredere in noi suficient de mult cat sa ne plateasca pentru ceea ce avem de oferit.

Un brand personal bine construit ne poate scuti de efortul asta, pentru ca oamenii pe care ii vom intalni for stii deja cine suntem, cu ce ne ocupam si pentru ce ne pot plati.

Despre ce este si despre ce nu este un brand personal

Am auzit de multe ori, fie in conversatiile expertilor, fie in asteptarile clientilor, cum ca brandingul personal este un proces de fabricare de imagine. Un proces legat mai degraba de forma, decat de fond; mai degraba de imagine, decat de continut.

Parerea mea pe acest subiect este simpla si categorica: nimic mai fals.

Brandingul personal facut asa cum trebuie te ajuta sa-ti dai seama de miezul tau ca profesionist si ca om: te ajuta sa-ti constientizezi talentele, sa-ti descoperi pasiunile, si sa realizezi care sunt valorile, interesele si motivatiile personale cu care operezi.

Abia dupa ce fondul este limpede, incepe provocarea de a alinia lucrurile de mai sus intr-o constructie clara si coerenta ce poate fi comunicata catre publicul tinta.

Deci, brandingul personal este despre descoperirea si diferentierea fondului si despre comunicarea lui prin forma. Este un exercitiu foarte personal si de durata si este un exercitiu care poate sa schimbe felul in care ne raportam la propria realitate si viata profesionala.

Brandingul personal nu este despre impostura si fabricare de imagine nefondata si nici despre castig imediat sau tabloidizare.

Personal, cred ca cea mai mare provocare pentru profesionistii lumii de azi este sa inceapa sa constientizeze ca succesul durabil in afaceri se cladeste pe autenticitate personala si pe un fond sanatos, in loc de falsa competenta si grija pentru aparente.

Abia atunci vom incepe sa construim relatii si afaceri bazate pe incredere reciproca si vom vedea in jurul nostru o tara mai degraba populata cu castele interesante, decat cu baraci darapanate.

Paul Olteanu,

Trainer si consultant pe branding personal si public speaking

Record istoric al datoriei publice și importurilor. La ce valoare a ajuns deficitul balanței de plăți din România
Record istoric al datoriei publice și importurilor. La ce valoare a ajuns deficitul balanței de plăți din România
Contul curent al balanţei de plăţi a înregistrat, în perioada ianuarie - aprilie 2024, un deficit de 6,576 miliarde de euro, cu 26,68% mai mare comparativ cu cel de 5,191 miliarde de euro în...
Petro-dolarii au devenit istorie! Arabia Saudită dă o lovitură puternică dolarului american
Petro-dolarii au devenit istorie! Arabia Saudită dă o lovitură puternică dolarului american
Atacurile la adresa dolarului american și încercările de de-dolarizare a economiei mondiale s-au intensificat puternic în ultima perioadă. Totul a culminat cu decizia Arabiei Saudite de a...
#personal branding, #ce este un brand personal, #Paul Olteanu branding personal , #Cursuri pentru manageri

Curs valutar

1 EUR = 4.9771 RON

-0.0001

1 USD = 4.6576 RON

0.0516
  1. Noul model Renault inspirat de un avion poate fi cumpărat și în România. Cu ce dotări vine și la ce preț
  2. Vila în paragină, a controversatului om de afaceri Mihail Vlasov, cumpărată de către un miliardar. Fostul proprietar vrea să plece din țară, deși este condamnat în mai multe dosare
  3. Start-Up Nation 2024, aspru criticat. Verdictul specialiștilor: „Un măr otrăvit”. Marile „hibe” ale programului de sprijin pentru noii afaceriști
  4. Programul prin care Guvernul vrea să ofere românilor 50.000 de euro, contestat de "Leii" Dragoș Anastasiu și Cristina Bâtlan: "E nevoie de un juriu"
  5. După alegerile europarlamentare, Comisia urmează să dea verdictul. Decizia care ar putea afecta profund relațiile cu China, așteptată săptămâna aceasta
  6. Procesele „dieselgate” din Marea Britanie au prăbușit acțiunile mai multor producători auto europeni. Ce mărci văzut cele mai mari scăderi
  7. Premierul Marcel Ciolacu pregătește 50.000 de euro pentru o categorie de români: „Urmărește crearea unei noi clase de asistați sociali". Critici dure din partea unui cunoscut antreprenor
  8. Românii au cumpărat substanțial mai multe mașini electrice în 2024. Ce mărci se vând cel mai bine în țară
  9. Producătorii auto, taxați după scandalul falsificării testelor de calitate. Pierderi masive pentru mai mulți producători de vehicule
  10. Ce planuri are o multinațională farmaceutică în România. Țara noastră este printre cele mai importante piețe pentru companie