Branding Personal: Ce este si la ce ne foloseste - Training cu Paul Olteanu

Sambata, 03 Martie 2012, ora 00:00
5602 citiri
Branding Personal: Ce este si la ce ne foloseste - Training cu Paul Olteanu

Inainte de a citi randurile de mai jos, am o veste buna si una proasta: cea proasta este ca, fie ca vreti, fie ca nu, aveti un brand personal. Cea buna este ca daca el devine o preocupare constienta, pe care o cultivati si in care investiti energie, poate sa va aduca incredere, bani si reputatie.

Acestea fiind spuse...

Ce este un brand

Inainte de a vorbi despre branduri personale, hai sa vorbim putin despre branduri in general. Pana la urma, ce este un brand?

Iata doua definitii simple si interesante. Una mai tehnica (data de un om de strategie) si una mai plastica (data de un director de creatie):

"Un brand reprezinta totalitatea perceptiilor pe care un public le are despre un subiect" si "A brand is the most valuable piece of real estate in the world: a corner of someone's mind".

Ok. Si atunci ce este un brand personal

Un brand personal reprezinta totalitatea perceptiilor pe care un public le are despre cineva.

Incercati sa va ganditi la un brand personal ca la o constructie din caramizi: fiecare noua interactiune (fie ea live sau virtuala) cu persoana respectiva contribuie cu niste caramizi (perceptii) la constructia finala (brandul personal).

In final, poate sa iasa un castel interesant in care toata lumea sa-ti doreasca sa intre si pentru care sa fie dispusa sa plateasca sau, poate sa iasa o baraca darapanata in care oamenii nu ar intra nici daca sunt platiti.

La ce foloseste un brand personal si de ce ne-am dori unul

In ultimii ani mi-am intrebat cursantii de la trainingurile de marketing personal de ce vor sa inceapa un proces de branding personal; de ce investesc timp, energie si bani in acest proces?

Raspunsurile sunt variate, dar am sa va listez cateva din cele mai frecvente:

Ca sa ma vand mai bine.

Ca sa am o imagine profesionista.

Ca sa afle lumea cu ce ma ocup.

Toate trei sunt raspunsuri posiblie si nici unul nu e gresit. Un brand personal poate duce la toate lucrurile de mai sus.

Totusi, daca descompunem nevoia noastra profesionala in factori primi o sa observam ca motivul principal pentru care ne dorim un brand personal este ca sa generam incredere.

Vrem ca publicul nostru tinta, oricare ar fi el, sa aiba incredere in noi. Asta ne straduim sa facem in intalniri, prezentari si conferinte: ne straduim sa-i facem pe oamenii din fata noastra sa aiba incredere in noi suficient de mult cat sa ne plateasca pentru ceea ce avem de oferit.

Un brand personal bine construit ne poate scuti de efortul asta, pentru ca oamenii pe care ii vom intalni for stii deja cine suntem, cu ce ne ocupam si pentru ce ne pot plati.

Despre ce este si despre ce nu este un brand personal

Am auzit de multe ori, fie in conversatiile expertilor, fie in asteptarile clientilor, cum ca brandingul personal este un proces de fabricare de imagine. Un proces legat mai degraba de forma, decat de fond; mai degraba de imagine, decat de continut.

Parerea mea pe acest subiect este simpla si categorica: nimic mai fals.

Brandingul personal facut asa cum trebuie te ajuta sa-ti dai seama de miezul tau ca profesionist si ca om: te ajuta sa-ti constientizezi talentele, sa-ti descoperi pasiunile, si sa realizezi care sunt valorile, interesele si motivatiile personale cu care operezi.

Abia dupa ce fondul este limpede, incepe provocarea de a alinia lucrurile de mai sus intr-o constructie clara si coerenta ce poate fi comunicata catre publicul tinta.

Deci, brandingul personal este despre descoperirea si diferentierea fondului si despre comunicarea lui prin forma. Este un exercitiu foarte personal si de durata si este un exercitiu care poate sa schimbe felul in care ne raportam la propria realitate si viata profesionala.

Brandingul personal nu este despre impostura si fabricare de imagine nefondata si nici despre castig imediat sau tabloidizare.

Personal, cred ca cea mai mare provocare pentru profesionistii lumii de azi este sa inceapa sa constientizeze ca succesul durabil in afaceri se cladeste pe autenticitate personala si pe un fond sanatos, in loc de falsa competenta si grija pentru aparente.

Abia atunci vom incepe sa construim relatii si afaceri bazate pe incredere reciproca si vom vedea in jurul nostru o tara mai degraba populata cu castele interesante, decat cu baraci darapanate.

Paul Olteanu,

Trainer si consultant pe branding personal si public speaking

Frigul ne costă. Cu facturile plafonate, statul va achita o notă de plată mai mare furnizorilor. „Consumul mare trebuie asigurat din import, nu există altă variantă”
Frigul ne costă. Cu facturile plafonate, statul va achita o notă de plată mai mare furnizorilor. „Consumul mare trebuie asigurat din import, nu există altă variantă”
Temperatura scăzută a dus la un consum mai mare de gaze din depozitele României. În toată Uniunea Europeană, rezervele se consumă mai repede decât în ultimii ani, ceea ce a contribuit la o...
După ce a stârnit multiple îngrijorări privind protecția datelor, DeepSeek urmează să fie integrat drept asistent personal pe un smartphone popular
După ce a stârnit multiple îngrijorări privind protecția datelor, DeepSeek urmează să fie integrat drept asistent personal pe un smartphone popular
Honor a anunțat oficial integrarea tehnologiei AI DeepSeek în cadrul asistentului său inteligent Yoyo, disponibil pe telefoanele precum Honor Magic7 Pro. Acest pas vine într-un context în care...
#personal branding, #ce este un brand personal, #Paul Olteanu branding personal , #Cursuri pentru manageri

Curs valutar

1 EUR = 4.9771 RON

0.0006

1 USD = 4.8244 RON

0.0071
  1. De ce boicotul suveraniștilor ignoră realitatea de pe teren. Declarațiile fermierilor români despre relațiile cu marile magazine
  2. O celebră fabrică din România se vinde la licitație. Care este prețul de pornire
  3. Opt din zece șoferi ar putea plăti taxa pe poluare. „Cu cât un mijloc de transport este mai poluant, cu atât va fi mai mare”
  4. Un fost premier distruge ideea boicotării marilor magazine: "Dacă vreți să-i lăsați fără job pe românii care lucrează în supermarketuri..."
  5. Istoria se rescrie "electric". Duba TV, vechiul brand românesc, revine pe șosele într-o nouă prezentare, cu parfum de China VIDEO
  6. Proprietarii de mașini, loviți puternic. Guvernul pregătește o nouă taxă
  7. ”Ce zice popa, nu ce face popa!”. Cum promovează produse din import susținătorii boicotului de pe 10 februarie VIDEO
  8. Țara unde prima generație de Duster încă se vinde, a doua generație tocmai a primit facelift iar electrica Spring are motor pe benzină. Univers paralel pentru „Dacia”
  9. Un român își duce Dacia 1310 pe faimosul Route 66 din SUA, până în California. Va fi al doilea român care face această călătorie. Cum arată mașina FOTO
  10. Un magistrat dă de pământ cu Călin Georgescu și cu toți cei care susțin boicotul împotriva supermarketurilor și multinaționalelor: ”Când vă cheamă unul care vorbește cu extratereștri”