Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Misu Negritoiu, CEO ING: Misiunea de a crea schimbare

Misu Negritoiu, CEO ING: Misiunea de a crea schimbare


Misu Negritoiu, CEO ING, se gandeste serios sa intre in mediul de afaceri cu un business propriu si promite sa investeasca pe bursa, in momentul in care mandatul sau executiv va lua sfarsit.

Proaspat numit presedinte al Advisory Board-ului Maastricht School of Management Romania, Misu Negritoiu vorbeste, de asemenea, intr-un interviu acordat Business24, despre noua sa pozitie, despre schimbarile de care are nevoie mediul romanesc de business, dar si despre contributia pe care MSM Romania o aduce in acest sens.

Din noul Board al carui presedinte este Misu Negritoiu (CEO ING) fac parte si Steven van Groningen (Presedinte si CEO Raiffeisen Bank), Radu Georgescu (Presedinte GECAD Group), Marius Ghenea (Presedinte FIT Distribution), Adrian Stanciu (Managing Partner al Human Synergistics), precum si alti manageri si antreprenori respectati din sectorul privat si public.

Trei dintre membrii Boardului, Adrian Stanciu, Marius Ghenea si Sorin Ionita (President al Expert Forum), sunt si profesori in cadrul Maastricht School of Management Romania.

Board-ul se intalneste de patru ori pe an, pentru a discuta curricula programului de EMBA, situatia studentilor si misiunea Maastricht School of Management Romania.

Scoala urmareste sa creeze astfel Change Agents din studentii sai, manageri care sa aduca o schimbare in mediul lor de business si in societate.

Ce inseamna pentru dumneavoastra aceasta colaborare cu MSM Romania si numele mari din Board, precum Radu Georgescu, Marius Ghenea sau Adrian Stanciu?

Misiunea noastra este sa promovam invatamantul de calitate, educatia continua, experienta vestica in mediul romanesc de afaceri, public, guvernamental si orice alt sector care presupune gestiune si management profesional.

Cred ca imi revine o misiune ca cetatean roman, profesor si executive de corporatie care stie care sunt nevoile si care este decalajul in economia romaneasca. E o misiune pe care mi-o asum impreuna cu colegii mei din Advisory Board.

Dar pentru mediul de afaceri din Romania?

Impactul scontat tine de calitatea si eficienta activitatii. Indiferent ca este in mediul bancar industrial sau agricol. Suferim de o abordare generalista si scoala romaneasca ca si mediul de business au nevoie de abordari pragmatice, eficiente.

In concluzie, managementul presupune executie ireprosabila, abordare profesionista si leadership. Fara aceste ingrediente nu poti avea succes si progres economic pe termen lung.

Ce va presupune, de acum incolo, activitatea dumneavoastra in Advisory Boardul scolii de Executive MBA?

Advisory Board-ul face auditul activitatii scolii, ofera consultanta cu privire la abilitatile care se cauta pe piata muncii la nivel managerial si asigura armonizarea intre curricula/training si nevoile pietei si in general cu privire la parteneriatele pe care le incheie scoala si proiectele in care se implica.

Care este produsul Executive MBA de care are nevoie piata locala si pe care scoala Maastricht School of Management il va livra?

Un program potrivit pentru piata locala se constituie ca o unealta pentru ca managerii de nivel executive sa poata crea un impact pozitiv in propriul sector de business si in comunitatea lor.

Executive MBA-ul oferit de Maastricht School of Management Romania imbina know-how-ul international al unor profesori veniti din opt tari, de pe trei continente diferite, cu soft skill local, oferit de profesori precum Adrian Stanciu, Marius Ghenea si Sorin Ionita.

De asemenea, programul se bazeaza pe un echilibru intre profesori din mediul academic si "working professionals", manageri ai unor business-uri internationale de succes, care vin sa impartaseasca din experienta lor.

Toate aceste cunostinte si abilitati livrate de program sunt atent urmarite printr-un set de obiective de invatare ("learning outcomes") si consolidate prin sesiuni individuale de coaching alaturi de Mihaela Reese, coach-ul programului.

Care este cea mai mare schimbare de care are nevoie mediul de business in acest moment? Ce inseamna sa fii Change Agent?

Echipa Maastricht School of Management Romania (partenerii Oliver Olson, Dora Surugiu si Adrian Stanciu) a definit dimensiunile pentru evaluarea acestui Change Agent care mi se par elocvente.

Ele se impart in soft skills: evaluare holistica, responsabilitate personala, atitudine de lider, gandire sistemica si strategica, munca in echipa si cooperare si hard skills: administrarea afacerilor, dezvoltarea pietei, dezvoltarea resurselor umane, strategie de business, luarea de decizii in pietele emergente.

Sunteti tentat sa intrati in mediul de afaceri cu un business propriu?

Da, ma gandesc foarte serios, pentru urmatorul "ciclu" al activitatii mele profesionale, dupa ce imi termin mandatul la ING.

Sustineati, in urma cu ceva timp, ca aveti o atitudine conservatoare fata de risc si nu investiti pe piata bursiera. Mai este valabila aceasta afirmatie? Care ar fi motivele?

Natural, ca sef de banca, prefer depozitele bancare. Nu investesc pe bursa si pentru ca investitiile unui CEO sunt reglementate potrivit normelor de conformitate, in functie de accesul la informatii privilegiate.

Daca voi avea timp mai mult sa urmaresc evolutiile bursiere si voi fi "liber" sa investesc, voi incerca, cu siguranta. Bineinteles ca riscurile sunt mai mari, dar si castigurile.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2732 ori