Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Pufuletii Gusto vor fi "dospiti" la energie verde, cu o investitie de un milion de euro

Pufuletii Gusto vor fi "dospiti" la energie verde, cu o investitie de un milion de euro


Compania Phoenixy, care detine brandul Gusto, cel mai mare producator de pufuleti din Romania cu o cota de piata de 70%, investeste aproape un milion de euro in energia solara, pentru eficientizarea costurilor.

SC Phoenixy, cu o cifra de afaceri de 18 milioane de euro la nivelul anului trecut, detine fabrica de pufuleti din Baicoi, judetul Prahova, una dintre cele mai mari din Europa, cu o productie de un milion de pufuleti pe zi.

Pentru eficientizarea costurilor, dar si pentru protejarea mediului, Phoenixy a optat pentru montarea panourilor fotovoltaice. Costul total al investitiei suportat de producatorul pufuletilor Gusto ajunge la 900,000 euro, din aceasta suma 88% reprezinta investitie proprie, iar 12% finantare europeana, prin Energy Efficiency Finance Facility (EEFF).

Aceasta este o linie de credit pe baza de granturi, infiintata din fonduri de la Comisia Europeana si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare. Companiile romanesti pot imprumuta pana la 2,5 milioane de euro, de la una dintre bancile participante si beneficiaza de consultanta tehnica gratuita si de un grant de cel mult 375.000 de euro la finalizarea investitiei.

Acoperis acoperit de panouri al fabricii Gusto din Baicoi. Sursa foto: Phoenixy

Perioada de rambursare a imprumutului, exclusiv din resursele financiare obtinute prin economisirea energiei, este de trei ani. Productia anuala va fi de 1,109 MWh, reducand inca din primul an consumul de energie conventionala cu aproape 40%. (2,630 MWh). In plus, cantitatea de dioxid de carbon (CO2) este redusa cu 449 tone pe an.

"Prin perseverenta si investitii continue in materie prima si tehnologii performante de productie, am reusit sa ne pastram angajamentul luat in urma cu 20 de ani: sa construim un brand icon in categorie, un produs care sa respecte cele mai inalte standarde de calitate si pe care sa il vindem in lumea intreaga. Vom continua investitiile in technologie, aparatura si inovatie! Pentru noi aceasta este cheia succesului!", spune Eliodor Apostolescu, directorul general al companiei Phoenixy.

O poveste de succes

Eliodor Apostolescu impreuna cu prietenul sau Catalin Nour ar putea fi considerati exemplul romanesc de succes, dupa modelul american. Cei doi au construit o afacere de la zero, acum 20 de ani, intr-o perioada in care mediul de afaceri din Romania scapa de limitele comunismului si facea cunostiinta cu dificultatile capitalismului.

Detaliu cu panourile instalate pe fabrica Gusto din Baicoi. Sursa foto: Phoenixy

In 1992, cu un rulaj de 2.000 de dolari, cei doi antreprenori au pus bazele companiei Phoenix, care producea, la acea data inghetata. Aproape toti banii castigati au fost au reinvestiti, in mod constant, in aparate noi si in retete proprii, si au ajuns sa produca 40 de tone de inghetata pe zi cu 25 de angajati.

Timp de patru ani au continuat aceasta "reteta" si, sustinuti de succesul obtinut s-au gandit sa mearga mai departe, cu pufuleti, "un produs care sa aduca bucurie si care sa fie indragit deopotriva de cei mari si cei mici".

Detaliu cu panourile instalate pe fabrica Gusto din Baicoi. Sursa foto: Phoenixy

Afacerea a crescut, iar "familia pufuletilor" s-a marit de la an la an, fiind gasiti acum in diverse sortimente, de la pufuleti cu sare, cascaval sau pizza, pana la Ciocoleti, cei acoperiti cu ciocolata. Acum, Phoenixy, compania care produce pufuletii Gusto vinde aproximativ un milion de pungi de pufuleti zilnic, inregistrand vanzari de aproape 1,5 milioane de euro pe luna.

Din Baicoi, in SUA si Canada

Pufuletii produsi de la fabrica din Baicoi ajung in peste 15 tari, printre care Anglia, Belgia, Bulgaria, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Moldova, Olanda, Slovacia, Spania, dar si in USA si Canada. De altfel, exporturile au crescut cu aproape 30%, spune Floriana Cristea, reprezentant la companie, pentru Business24.

Pufuletii Gusto. Sursa foto: Phoenixy

Pe de alta parte, vestea proasta vine pe plan local, din cauza crizei financiare si din pricina unui interes mai scazut din partea consumatorilor romani pentru pufuleti, "evolutia din Romania nu a fost foarte buna", vanzarile scazand usor.

Fabrica Gusto din Baicoi. Sursa foto: Phoenixy

Cei doi antreprenori nu se lasa descurajati de contextul mai putin favorabil din tara si iau in calcul investitia intr-o noua fabrica in Europa de Vest, dar, asa cum atrage atentia Floriana Cristea, este prea devreme de precizat data si locatia, totul fiind doar intr-un stagiu incipient.

Oricum, economiile la factura de electricitate castigate prin investita in panouri fotovoltaice, ii va ajuta pe Eliodor Apostolescu si Catalin Nour sa stabileasca prioritatile financiare pentru viitor. Cei doi au urmat exemplul luat de alti oameni de afaceri romani, care au apelat la avantajele furnizate de energia verde.

Tot mai multe companii investesc in energie verde

- Producatorul de mezeluri CrisTim, detinut de Radu Timis, "beneficiar de abur", in urma investitiei de cinci milioane de euro facute de Genesis Biopartner la Filipestii de Padure

- Lucretia Voinescu exploateaza sustenabil padurile si incalzeste hala de 3.000 de metri patrati

- Selgros, retailer si producator de energie verde, a amenajat o instalatie fotovoltaica pe acoperisul magazinului din Pantelimon, cu o investitie de doua milioane de euro

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 6145 ori