Ana Parvan: Cand pasiunea pentru pantofi depaseste orice limita

Sambata, 15 Martie 2014, ora 00:00
8437 citiri
Ana Parvan: Cand pasiunea pentru pantofi depaseste orice limita
Foto: Ana Parvan

Ana Parvan iubeste pantofii mai mult decat oricare alta femeie. In 2009 si-a deschis propriul business pentru a putea crea modele dupa bunul plac, iar in 2014 tinteste deja spre export, chiar spre Italia, o tara recunoscuta pentru exigenta clientilor.

"Cred ca sunt un om foarte norocos, mi-am dorit sa fac pantofi de cand eram copil, iar acum sunt aproape 20 de ani de cand practic aceasta meserie. Am decis sa fac acest business impreuna cu sotul meu, Iulian, din dragoste pentru pantofi si din dorinta amandurora de a crea ceva nou in Romania.

Primul pas a venit firesc atunci cand am facut actele firmei, in rest amandoi stiam deja tot ceea ce presupune aceasta meserie", explica Ana Parvan, proprietarul brandului ce ii poarta numele, intr-un interviu acordat Business24.

Cand vine vorba de pantofi, "pasiune e putin spus", explica femeia de afaceri. Ea este modesta insa, si nu si-a creat un dressing impresionant.

"(...) ati vazut croitor cu haine multe? Asa e si la noi. Nu am un dressing impresionant, am aproximativ 40 de perechi de pantofi", sustine Ana Parvan.

Cat de dificila a fost trecerea de la nivelul de expert in productie la managementul unui business in care fiecare angajat produce manual pantofii?

Eu ma ocup de partea de creatie, sotul meu este cel care se ocupa mai mult de partea de management. Totusi, pot spune ca trecerea a fost destul de grea, cu toate ca inainte de incepe propriul business amandoi am coordonat alte echipe in atelierele in care am lucrat.

Dar si eu, si Iulian iubim sa facem pantofi. Businessul nostru se bazeaza pe pasiunea noastra pentru ceea ce facem, de aceea ajungem ca uneori sa petrecem peste 16 ore pe zi la atelier. Deja angajatii nostri ne sunt ca o familie, iar lucrul cu o astfel de echipa te face sa treci mai usor peste greutatile inerente unui business.

Am invatat multe in perioada aceasta si invatam in continuare, pentru ca tot titmpul avem ceva de invatat.

Haideti sa le explicam cititorilor conceptul afacerii dumneavoastra. Ce aduce brandul Ana Parvan inedit pe piata romaneasca?

Businessul nostru presupune crearea pantofilor doriti de catre cliente, dandu-le acestora oportunitatea de a alege dintre peste 1.000 de tipuri de piele si zeci de modele.

Pe langa design si un raport imbatabil calitate-pret, le punem la dispozitie clientelor noastre si un serviciu de reconditionare si modernizare a pantofilor achizitionati de la noi.

Nu facem doar reconditionarea inevitabila pentru un pantof purtat cativa ani, ci si inclocuim tipul de toc in cazul in care nu mai este la moda sau clientei nu-i mai place.

Ce va inspira in alegerea modelelor?

Ma inspira sa ma uit la doamnele si domnisoarele de pe strada sau de la o petrecere si sa imi imaginez ce pantofi s-ar potrivi tinutelor lor. Ma inspira de asemenea culorile si texturile diferite ale bucatilor de piele din atelier. Absolut tot ce ne inconjoara reprezinta pentru mine o sursa de inspiratie.

In prezentare spuneati ca sotul dumneavoastra alege tipuri de piele speciale pentru clientele dumneavoastra, despre ce tipuri de piele este vorba?

Avem in atelier peste 1.000 de nuante, modele si tipuri de piele, toate alese personal de Iulian, care se asigura intotdeauna ca materialele noastre sunt de cea mai buna calitate. Avem piele clasica de absolut toate culorile, piele de ponei in diverse culori, modele si print-uri, piele cu imprimeuri tip sarpe, crocodil, pisica de mare sau jurnal, piele cu aplicatii de glitter, piele lacuita in culori electrice sau nude-uri.

De exemplu, acum lucram la pantofii pentru urmatoarea prezentare de moda a domnei Liza Panait. Facem o serie de modele foarte spectaculoase din piele combinata cu cu panza, paiete, broderii si dantela. Cred ca in momentul de fata stocul nostru de materiale face fata cu brio absolut oricarei cerinte din partea oricarei cliente.

Cat ati investit in atelier, initial? Dar pe parcursul anilor?

In primul rand am investit mii de ore de munca. In ceea ce priveste ivestitia financiara, am pornit cu o suma mica, ce reprezenta un salariu de-al meu si un salariu de-al lui Iulian.

Ati ajuns la break-even? Din ce moment a inceput sa devina profitabila afacerea?

Afacerea a inceput sa devina profitabila in momentul in care am inceput sa ne extindem pe piata.

Apreciaza romancele pantofii hand-made?

Romancele incep sa aprecieze din ce in ce mai mult pantofii hand-made. Romancele sunt femei frumoase carora le place sa se aranjeze si sa arate bine tot timpul. Sunt femei cochete, care vor sa fie unice, dar purtand haine si pantofi de calitate. La noi, pantofii hand-made inseamna calitate, confort maxim pentru clienta si un pret imbatabil.

Ati observat vreo schimbare de-a lungul timpului in preferintele doamnelor?

Da, doamnele sunt din ce in ce mai exigente in ceea ce priveste raportul design-calitate-pret si asta ma bucura foarte mult pentru ca asta face diferenta dintre noi si competitorii nostri.

V-ati gandit vreodata sa va extindeti la nivel international? Care ar fi tarile catre care v-ati orienta? De ce?

Sincera sa fiu, deja avem clienti din strainatate si mi-as dori foarte mult ca afacerea noastra sa se extinda si mai mult. Putem sa lucram atat pentru popoarele asiatice, care poarta un calapod mic, dar si pentru cele nordice, care reprezinta opusul.

De asemenea putem sa lucram pentru italieni, recunoscuti pentru exigenta lor in materie de pantofi.

Ce planuri de business aveti in 2014?

Sa muncim si mai mult ca pana acum, sa ne consolidam business-ul si sa ne marim astfel familia, sa facem pantofi si mai frumosi si cat mai multe femei fericite.

Va ramane timp si pentru viata de familie?

Afacerea noastra este o afacere de familie si acest fapt ne ajuta evident sa nu simtim orele de lucru ne rapesc din timpul dedicat familiei.

Sunteti pasionata de pantofi? Aveti sau v-ati dori sa aveti un dressing imens cu nenumarate perechi de pantofi in el?

Pasiune e putin spus, pantofii sunt viata mea. Nu as putea sa fac altceva. In ceea ce priveste dressingul de care spuneti... ati vazut croitor cu haine multe? Asa e si la noi.

Nu am un dressing impresionant, am aproximativ 40 de perechi de pantofi.

Ce alte pasiuni aveti? Cat investiti in ele?

Imi place sa merg pe munte, sa ma uit la filme, imi plac florile si sa am grija de ele.

Este oficial! Aplicațiile de tastatură din China permit interceptarea comunicațiilor
Este oficial! Aplicațiile de tastatură din China permit interceptarea comunicațiilor
Potrivit unei analize publicate de MIT Technology Review, aplicațiile de tastatură utilizate de vorbitorii de limba chineză prezintă vulnerabilități care facilitează interceptarea textelor...
YouTube a găsit o nouă modalitate prin care să afișeze reclame. Când vor apărea
YouTube a găsit o nouă modalitate prin care să afișeze reclame. Când vor apărea
YouTube a introdus recent un nou tip de reclame, numite „Pause Ads”, care se declanșează în momentul în care utilizatorii pun pauză videoclipului pe care îl urmăresc. Noua abordare...
#Ana Parvan pantofi, #business pantofi, #idei afaceri pantofi , #Afaceri de succes