Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Google plateste 750 de milioane de dolari pentru AdMob

Google plateste 750 de milioane de dolari pentru AdMob

Cea mai mare retea de publicitate pe telefonul mobil, AdMob, va fi preluata de Google in cadrul unei tranzactii estimate la 750 de milioane de dolari, dar cel mai iubit motor de cautare din lume nu plateste cash, ci cu propriile actiuni.

AdMob este un start-up finantat de Sequoia Capital, una din  firmele de investitii care au sprijinit si lansarea Google. Achizitia este supusa unor conditii speciale, spun oficialii celor doua companii, care au declarat ca sunt de acord cu acestea.

Google devine astfel cel mai mare furnizor de servicii de publicitate pentru Internet si telefonul mobil. Cel mai iubit motor de cautare are nevoie de astfel de achizitii pentru a creste dincolo de activitatea sa de baza.

AdMob a crescut datorita faptului ca utilizatorii iPhone sau Blackberry pot vedea reclame serioase pe site-urile web vizitate cu telefonul, ceea ce a permis expansiunea dincolo de SMS sau promovarea prin Bluetooth.

Site-urile adaptate telefonului mobil au noi tehnologii de publicitate, iar acest lucru a permis dezvoltarea unei retele de site-uri adaptate pentru telefonul mobil. La ora actuala publicitatea pentru telefoane mobile creste mai repede de la an la an fata de publicitatea online care a intrat in faza de maturitate.

"Publicitatea pentru telefoane mobile are un potential enorm ca nou mediu de promovare, iar faptul ca industria este in faza incipienta a permis AdMob sa avanseze spectaculos intr-un timp relativ scurt", a declarat Susan Wojcicki, vicepresedinte Google pentru product management.

AdMob a fost finantata de Sequoia Capital, dar si de Accel Partners si alte fonduri de investitii in proiecte noi. In prima jumatate a anului, directorul executiv AdMob a declarat ca industria creste atat de rapid ca nici nu se simte criza economica. Compania a ajuns anul acesta la 160 de angajati.

Compania, ca si alte mari firme care au pornit ca start-up, a fost infiintata in campusul Univesitatii Pennsylvania, de studenti. Initial vindea link-uri de promovare, dar ulterior s-a extins in zona de display advertising pentru telefoane.

AdMob are ca si clienti companii precum Toshiba sau Volkswagen, care deruleaza campanii pe site-urile adaptate pentru ecranul mic al telefonului mobil. Valoarea actiunilor Google a depasit astazi 560 de dolari, cresterea este de 79% pe parcursul acestui an.

Google si competitorii sai principali Yahoo si Microsoft au incercat in ultimii ani multe solutii pentru a intra si pe ecranul telefonului mobil, mai ales pe publicitate, pentru ca deja au facut primii pasi cu serviciile de e-mail, harti sau servicii de comunicare online.

Toate companiile din online sunt de acord ca telefonul mobil va depasi calculatorul ca unealta pentru a vizita site-urile de Internet, deci potentialul pentru afacerea cu publicitate este foarte mare.

Numarul de utilizatori de telefon mobil este mai mare decat cel numarul celor care au computere, dar nu toti folosesc si Internetul pe telefon. Dar pe viitor sansele sunt mari ca telefonul sa devina dominant.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1745 ori
Citeste mai multe despregoogle admob iphone microsoft