Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Peugeot si General Motors ar putea produce masini impreuna

Peugeot si General Motors ar putea produce masini impreuna


Peugeot Citroen si General Motors sunt in discutii avansate in privinta unei aliante intre cele doua grupuri auto pentru producerea de masini si componente pe teritoriul Europei.

Daca acest parteneriat se va definitiva, Peugeot si divizia Opel a General Motors isi vor uni fortele pentru producerea de motoare si masini, care vor fi vandute sub branduri diferite, potrivit FinancialTimes.

Informatiile au condus miercuri la aprecierea actiunilor Peugeot cu 14,3% la 16,45 euro pe bursele europene.

Companiile nu au semnat inca un acord, insa au recunoscut ca se afla in discutii si ca vor face publica decizia in cadrul Geneva Motor Show de la inceputul lunii martie.

Discutiile au loc de mai multe luni, iar Philippe Varin, seful Peugeot a vizitat deja sediul central al grupului GM, din Detroit. Reprezentantii companiei au declarat ca "sunt in cautare de parteneriate si aliante" in contextul strategiei de globalizare pe care o urmeaza.

Parteneriatul nu va presupune o fuziune intre cele doua companii si nu va implica schimbari in structura actionaratului, potrivit unor surse din piata.

Aliantele, o solutie de supravietuire pentru industria auto

Peugeot si Opel reprezinta cele mai afectate branduri ale celor doua grupuri, din cauza scaderii cererii, care conduce la supraproductie si la un razboi acerb al preturilor.

Peugeot se afla in cautarea unui partener inca din 2009 cand Thierry Peugeot, presedintele companiei si principalul actionar, si-a exprimat deschiderea in aceasta privinta.

Si Sergio Marchionne, CEO Fiat a declarat ca este in cautarea unui partener pentru productia de masini de clasa A si B.

Peugeot coopereaza deja cu cativa producatori concurenti, precum BMW, Mitsubishi Motors si Toyota, iar in ultimii trei ani a negociat cu Fiat si Mitsubishi, insa fara niciun deznodamant.

Peugeot a raportat pierderi de 497 milioane de euro in cel de-al de-al doilea semestru din 2011, GM a pierdut 747 milioane de dolari anul trecut, iar Fiat 500 milioane de dolari.

Si marii producatori auto japonezi sunt afectati. Aprecierea yenului creste costurile de productie si afecteaza competitivitatea exportatorilor din Japonia, pe pietele din Asia, Europa si SUA.

Unul dintre cei mai afectati producatori auto japonezi este Mazda, care produce aproape exclusiv pe teritoriul japonez. Compania a estimat pierderi de 100 miliarde de yeni la sfarsitul lui martie si si-a exprimat intentiile de a-si extinde reteaua de productie in strainatate, inclusiv prin incheierea unor parteneriate.

Compania a pierdut reteaua de productie din afara tarii in 2008, cand Ford s-a retras dupa o alianta de trei decenii, iar de atunci Mazda inregistreaza pierderi. In consecinta, Mazda ia in calcul o majorare de capital pentru a putea sa mute 50% din productie in afara Japoniei pana in 2016.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1288 ori