Respecti sau nu regulile stabilite de catre francizor?

Joi, 28 Octombrie 2010, ora 17:00
3344 citiri
Respecti sau nu regulile stabilite de catre francizor?

Detinerea unei francize are avantajele si dezavantajele ei. Daca te-ai decis sa achizitionezi o franciza, mai intai intreaba francizorul cum vede el sugestiile primite din partea francizatilor. Libertatea de miscare in interiorul afacerii difera de la franciza la franciza. Ce se va intampla daca vei avea o ideea revolutionara? Vei avea permisiunea sa o pui in practica?

Daca esti pe punctul de a cumpara o franciza McDonald's, sa nu-ti imaginezi ca dupa achizitia propriu-zisa vei putea schimba culoarea arcurilor din galben in albastru sau sa redenumesti semnatura.

Cand cumperi o franciza, trebuie sa fii constient ca aceasta vine la pachet cu o multime de reguli operationale, financiare, de marketing si de publicitate. Scopul acestor reguli este sa-i ajute pe francizati in operarea francizei dar si sa protejeze imaginea companiei francizoare.

Francizele incearca sa opereze bazandu-se pe un sistem de afaceri foarte curat.

Clientii trebuie sa urmeze brandul si nu unitatea individuala. Este o modalitate de a se asigura ca serviciile isi pastreaza calitatea de pana acum.

Cu toate acestea, tine cont ca daca planuiesti sa cumperi o franciza, nu trebuie sa te transformi intr-un antreprenor robot.

Detinerea si operarea unei francize necesita gandire creativa. O franciza trebuie sa se adapteze pietei si schimbarilor.

De cele multe ori, astfel de inovatie antreprenoriala si adaptare la cerintele pietei este incurajata - si chiar laudata - de catre departamentul de front office.

Francizorilor le place ca francizatii lor sa vina cu idei, sugestii, propuneri despre cum pot ridica profitul si vanzarile companiei.

De fapt, istoria afacerilor ofera multe exemple de proprietarii de francize care au schimbat cursul intregului sistem de franciza. Unul dintre cel mai remarcabil exemplu este cazul a trei detinatori de francize McDonald's, care au inventat separat Filet-O-Fish (1963), Big Mac (1967), si McMuffin Egg (1972).

Chiar daca acest lucru pare invechit si crezi ca astfel de lucruri nu se intampla in prezent, trebuie amintit exemplul unui sandvis de la Subway care costa 5 dolari si avea o lungime de 30 de centimetri.

Aceasta a fost ideea unui francizat din Miami, care in anul 2008, a decis de unul singur sa ofere clientilor sandvisuri de 5 dolari.

Aceasta initiativa s-a dovedit a fi un real succes, fapt care l-a determinat pe proprietar sa transforme ideea intr-o campanie de marketing pentru intreaga corporatie.

De obicei, francizorii incurajeaza francizatii sa vina cu idei noi.

Tine insa cont de faptul ca inovatia este asemeni unei strazi cu doua sensuri si ca uneori poti sa o iei pe sensul gresit.

Exemplul Subway dovedeste un lucru: cu cat francizorul este mai matur, cu atat potentialul de inovare este mai scazut.

Motivul este simplu. Cu cat francizorul este mai vechi pe piata, cu atat mai mult acesta va trebui sa rezolve o serie mai mare de probleme.

O franciza nu inseamna sa cumperi un McDonald's. Inseamna sa gasesti viitoare oportunitati de extindere a acestuia. Si in acelasi timp, francizatii cunt constienti ca vor reusi sa deschida alte noi unitati, numai acceptand si imbratisand idei noi si indraznete de la francizor.

Pe de alta atunci cand te decizi sa deschizi o afacere de tip franciza trebuie sa fii constient ca independenta ta in operarea francizei este limitata.

Nu poti comercializa produse noi in restaurant decat daca ai permisiunea companiei francizoare. Totul depinde de siguranta alimentatiei si liniei de furnizori.

De ce refurbished este mai avantajos decât second hand?
De ce refurbished este mai avantajos decât second hand?
Chiar dacă par două concepte foarte asemănătoare, refurbished și second hand se referă la lucruri complet diferite. Mulți încă le confundă, tocmai din cauza faptului că nu există o...
Gomag SUMMIT & eCommerce Fest 2024: cel mai mare eveniment Gomag pentru antreprenori are loc la București, pe 21 martie
Gomag SUMMIT & eCommerce Fest 2024: cel mai mare eveniment Gomag pentru antreprenori are loc la București, pe 21 martie
Cel mai mare eveniment fizic Gomag din acest an are loc pe 21 martie, la Nord Events Center, București. Gomag SUMMIT & eCommerce Fest devine deja un eveniment emblematic al echipei ce a...
#comercializare, #franciza, #francizati, #produse, #reguli , #Francize in Romania