Facebook a raportat incetinire drastica a cresterii veniturilor si nu a oferit estimari financiare pentru perioada urmatoare, dupa ce a anuntat primele rezultate de cand compania a devenit listata la bursa.
Facebook a inregistrat venituri de 1,184 miliarde de dolari in trimestrul doi al acestui an in crestere cu 32%, fata de 895 de milioane de dolari, suma obtinuta in trimestrul doi al anului precedent, potrivit rezultatelor financiare publicate de companie joi.
Compania a inregistrat o pierdere neta de 157 milioane de dolari, adica 8 centi pe actiune. Comparativ, Facebook inregistrase anul trecut un profit net de 240 de milioane de dolari, adica 11 centi pe actiune.
Actiunile Facebook, care s-au micsorat cu o treime din valoarea lor initiala, de la debutul la bursa, in mai, cand pretul unei actiuni era de 38 de dolari, au cazut la sub 24 de dolari. Reteaua sociala a fost prima companie americana care a debutat pe bursa cu o valoare mai mare de 100 de miliarde de dolari.
Buffett: Cei care au cumparat actiuni Facebook pentru a le vinde a doua zi au avut o idee groaznica.
Mark Zuckerberg, directorul executiv de 28 de ani, care a creat Facebook in dormitorul sau de la Harvard, a spus ca rezultatele sunt incurajatoare, mai ales din partea noilor servicii de publicitate. Facebook are o strategie clara pentru constructia unui business solid in segmentul mobile, a spus seful companiei.
Compania, care concureaza cu adversari mult mai vechi in lumea web, precum Google sau Yahoo, si-a triplat cheltuielile de capital la 413 milioane de dolari in cel de-al doilea trimestru din 2012.
Facebook a ajuns la un numar de 955 de milioane de utilizatori activi la sfarsitul celui de-al doilea trimestru al acestui an, in crestere de la 901 milioane de utilizatori inregistrati la sfarsitul lunii mai.
Compania a inregistrat o crestere puternica in ceea ce priveste numarul de utilizatori activi prin intermediul telefonului mobil, inregistrand o crestere de 67%, pana la 543 de milioane de utilizatori mobili. Aceasta situatie pune o presiune deosebita pe Facebook, care a lansat doar recent serviciile de mobile advertising.
Pretul mediu al unei reclame pe Facebook a crescut cu 9% in trimestrul doi, in mod special datorita ratelor ridicate inregistrate in Statele Unite, unde pretul mediu a crescut si cu 20%.
Miercuri, liderul jocurilor din social media, Zynga, care genereaza 10% din veniturile Facebook, a raportat pierderi de 22,811 milioane de dolari in trimestrul doi din 2012. Comapnia a inregistrat venituri de 332,493 milioane de dolari, in crestere cu 19% de la an la an.
Zynga si Facebok sunt printre companiile in voga care care s-au lansat la bursa in 2011.
Listarea Facebook: Ce poti invata din esecul retelei de socializare pe Bursa.