Soarta autostrazii Transilvania depinde de negocierile MTI cu Bechtel

Duminica, 03 Iulie 2011, ora 00:14
1959 citiri
Soarta autostrazii Transilvania depinde de negocierile MTI cu Bechtel

Reinceperea lucrarilor la Autostrada Transilvania depinde de compania Bechtel care trebuie sa cada de acord cu Ministerul Transporturilor in ceea ce priveste pretul pe kilometru stabilit conforma standardelor de cost, informeaza Mediafax.

Emil Boc a declarat, sambata, la inaugurarea centurii ocolitoare a municipiului Cluj-Napoca pe relatia nord-est, ca "odata ce Romania a aprobat standardele de cost", nu se mai pot executa lucrari in Romania la "orice pret".

"Raspunsul la intrebarea privind continuarea lucrarilor la Autostrada Transilvania este dat de negocierile Ministerului Transporturilor cu Bechtel.

Trebuie sa se inteleaga ca nu putem face la orice pret lucrarile, pentru ca este vorba de bani publici, iar odata ce Romania a aprobat standardele de cost acestea trebuie respectate, indiferent de cine lucreaza. Bechtel trebuie sa cada de acord cu Ministerul Transporturilor si cu CNADNR pe ceea ce inseamna pretul, astfel incat lucrarile la Autostrada Transilvania sa continue.

Aceasta autostrada reprezinta un obiectiv al Guvernului si al coalitiei, dar cu respectarea legii", a spus Boc.

Premierul a acuzat fostele guverne ca "nu au avut bunavointa" sa stabileasca standarde de cost care sa spuna cat trebuie sa coste un kilometru de autostrada sau de drum judetean.

"Guvernele anterioare nu au avut bunavointa de a impune standarde de cost pe un kilometru de autostrada sau pe un kilometru de drum judetean sau comunal pentru ca furau mai usor. Acum, acest Guvern spune cat trebuie sa coste un kilometru de autostrada sau de drum.

Daca erau aceste standarde cand s-a incheiat contractul Bechtel din pix de Nastase si Mitrea, sunt convins ca aveam un alt pret si o alta valoare. Acum trebuie sa se revina la normalitate", a precizat Boc.

Premierul nu a putut avansa o data pentru reinceperea lucrarilor la Autostrada Transilvania, precizand ca acest lucru trebuie lasat pe seama specialistilor.

Intrebat despre propunerea Consiliului Judetean Cluj de a prelua tronsonul de autostrada Gilau - Nadasel, premierul a raspuns ca nu cunoaste amanunte, dar ca orice colaborare este binevenita.

"Obiectivul Guvernului este ca acest tronson Gilau-Nadasel sa fie facut de Guvern, dar orice idee de parteneriat public-privat este binevenita", a spus Boc, adaugand ca apreciaza colaborarea impecabila intre Guvern si autoritatile din Cluj.

Potrivit unui comunicat de presa transmis, vineri, de Consiliul Judetean (CJ) Cluj si semnat de seful institutiei, Alin Tise, autoritatile judetene ar dori sa preia in administrare tronsonul Gilau-Nadasel al Autostrazii Transilvania in vederea finantarii totale sau partiale a lucrarilor de executie.

"Voi solicita conducerii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) si companiei americane Bechtel constituirea unui grup de lucru, impreuna cu CJ Cluj, in vederea analizarii posibilitatilor de continuare a lucrarilor pe tronsonul Gilau - Nadasel al Autostrazii Transilvania.

As dori sa preluam in administrare acest tronson, in vederea finantarii, totale sau partiale, a executiei. O echipa de experti ai Consiliului Judetean cauta in acest moment solutii de finantare, una dintre variante fiind apelarea la un credit furnizor. Nu exclud, totodata, posibilitatea realizarii unui parteneriat public-privat", arata Alin Tise.

#lucrari autostrada transilvania, #bechtel, #pret autostrada transilvania, #autostrazi, #cnadnr, #contract bechtel , #stiri Emil Boc