Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Udrea: brandul reprezinta ceea ce este competitiv astazi. Vom promova si litoralul

Udrea: brandul reprezinta ceea ce este competitiv astazi. Vom promova si litoralul

Ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Elena Udrea, a declarat, vineri seara, la Mamaia, ca litoralul romanesc va continua sa fie promovat chiar daca nu se regaseste in brandul turistic prin destinatiile competitive ale Romaniei, potrivit Mediafax. 

"Desi in brandul turistic al Romaniei produsul litoral nu se regaseste ca fiind unul din cele sase produse competitive cu care Romania se poate vinde astazi pe piata externa, nu inseamna ca nu vom continua promovarea litoralului.

Litoralul continua sa fie o destinatie de turism aleasa in special de romani, o destinatie de turism in care aproximativ doua milioane de romani vin in fiecare vara, chiar daca pentru numai doua luni de sezon estival, iar faptul ca ne dorim sa continua sa investim in litoral, sa continua sa promovam litoralul va face cu certitudine ca in viitor litoralul romanesc sa fie un produs competitiv pe piata externa, asa cum era altadata", a declarat Elena Udrea, la finalul unei intalniri avute, la Mamaia, cu reprezentantii administratiei publice locale de pe litoral si cu reprezentanti ai asociatiilor patronale si agentiilor de turism.


Ministrul a dat exemplul mai multor tari care si-au schimbat pozitionarea catre turisti, din destinatie litorala, catre una culturala.


"Brandul de turism reprezinta ceea ce are Romania competitiv astazi. Nu inseamna ca in anii urmatori aceste produse competitive nu se pot completa cu litoralul.


Va amintesc ca Spania, spre exemplu, destinatie recunoscuta de turism de litoral, acum se rebranduieste pe turismul cultural, Franta se rebranduieste pe turismul rural, pe agroturism, Grecia, destinatie de turism de litoral, se rebranduieste de asemenea pe turismul cultural si istoric.


Asta inseamna ca la fiecare moment fiecare tara incearca sa vanda ceea ce are diferit si ceea ce ar putea sa o pozitioneze distinct pe piata externa de turism", a explicat Elena Udrea. Ea a mai spus ca, in pofida unui an de criza economica, au fost incepute mai multe proiecte in zona litoralului romanesc, in valoare de aproximativ zece milioane de euro.


"Vreau sa va spun ca si in acest an cu aceste constrangeri financiare deosebite ministerul pe care il conduc a alocat sume considerabile dezvoltarii infrastructurii pe litoral .


Avem in acest moment proiecte in derulare, in diferite faze cu administratiile publice locale din statiunile de pe litoral, de aproximativ zece milioane de euro numai pentru acest an.


Incercam sa construim o alternativa spre sudul litoralului, alta decat cea care trece prin orasul Constanta, incercam sa legam si vom reusi, desigur, sa legam Medgidia de sudul litoralului pe un drum nou pe care il facem in acest an cu Consiliul Judetean.


Avem infrastructura de agrement turistic pe care o construim impreuna cu primariile statiunilor de pe litoral, am investit bani in promovarea litoralului, chiar si in acest an, sub diferite forme, am sprijinit Consiliul Judetean si asociatiile de pe litoral sa investeasca in promovarea litoralului", a adaugat ministrul Turismului.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1102 ori
Citeste mai multe despreudrea brand tara litoral