România se află printre țările cu cel mai scăzut nivel de transparență al pieței de automobile second-hand din Europa, iar asta poate conduce la un preț artificial al mașinii, mai mare cu până la 27%.
Potrivit unui studiu care urmărește informațiile disponibile referitoare la istoricul despre avarii și kilometrajul real al mașinii, 59% dintre mașinile rulate scoase la vânzare au avut pagube minore sau majore, în timp ce 66% dintre mașinile analizate provin din import.
Aproape 8% dintre mașinile analizate au avut kilometrajul dat înapoi.
Valoarea medie a daunelor suportate de mașinile de pe piața SH din România este, conform CarVertical de 3.879 euro, o valoare mai mare decât țări cu un nivel de transparență mai ridicat.
Studiul mai arată că mașinile rulate de la noi au o vechime mai mare de nouă ani (9,44 ani), ocupând locul 12 din 25 în clasamentul piețelor auto analizate.
Afișajul kilometrajului
Românii cumpără, fără să știe, mașini cu aproape 100.000 de km în plus la bord.
Valoarea medie dată înapoi pe odometru a crescut față de anul trecut, de la 48.000 la aproximativ 85.000 km (85.186 km).
Analizele de piață arată că o mașină cu kilometrajul dat înapoi poate fi vândută cu un preț cu 20% mai ridicat decât valoarea sa reală, scrie profit.ro.
Pentru fiecare 100.000 de kilometri dați înapoi, cumpărătorul ar putea cheltui pe mașină, fără să știe detaliile reale, cu aproximativ 2.000 de euro în plus.
Singurele țări cu o transparență mai redusă decât cea din România sunt doar Ucraina și Țările Baltice, toate patru venind din spațiul ex-sovietic.
Țările cu un grad ridicat de transparență sunt cele care au un volum foarte mic de importuri de mașini SH, UK, Germania și Elveția, țări care își asigură în general necesarul de automobile rulate din piața internă.
Cercetarea se bazează pe date din rapoartele reale ale mașinilor cumpărate de către clienții carVertical și a avut la bază șase criterii: procentajul mașinilor cu kilometrajul dat înapoi, valoarea medie a kilometrilor dați înapoi, procentajul mașinilor avariate, media valorii daunelor, procentajul de mașini second-hand importate și vârsta medie a mașinilor verificate. Pentru studiul privind frauda de kilometraj, au fost analizate 11 țări din Europa: Ucraina, Polonia, România, Ungaria, Slovacia, Letonia, Republica Cehă, Serbia, Lituania, Italia și Regatul Unit.
...citeste mai departe despre "Sumele uriașe pe care le bagă românii în mașini vechi: Fără să știe, cumpără autoturisme cu zeci de mii de kilometri nedeclarați" pe Ziare.com