Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Falimentul GM si Chrysler pun in dificultate constructorul Ford

Falimentul GM si Chrysler pun in dificultate constructorul Ford

Ford, singurul mare constructor auto din SUA care nu a intrat in situatie de insolventa, s-ar putea confrunta cu dificultati pe piata SUA in urma falimentelor rivalilor Chrysler si General Motors, care vor fi preluati de guvern si finantati direct de Trezorerie, potrivit Wall Street Journal.

GM si Chrysler vor obtine investitii in valoare totala de 62 miliarde de dolari de la Trezorerie in urma procedurilor de faliment declansate recent.

Cele doua companii isi vor reduce semnificativ datoriile, dar si retelele de dealeri, devenind astfel concurenti mai "agili" odata cu iesirea din procedurile de faliment, se arata intr-o analiza a Wall Street Journal (WSJ).

Totodata, institutia de credit GMAC, care acorda imprumuturi si servicii de leasing clientilor GM si Chrysler, a obtinut ajutoare de stat de 12,5 miliarde de dolari de la guvernul SUA si beneficiaza de acces la finantari cu dobanzi apropiate de zero de la Rezerva Federala.

Ford, care a inregistrat pierderi de peste 30 miliarde de dolari din 2006 pana in prezent, are datorii de circa 33 de miliarde de dolari, inclusiv obligatiile catre angajatii pensionati, nu beneficiaza de sprijin guvernamental pentru propria divizie de credit si suporta povara unei retele "umflate" de dealeri, scrie WSJ.

"Falimentul ofera GM si Chrysler oportunitatea de a se reorganiza rapid. Ford va trebui sa lupte pentru a obtine schimbarile de care are nevoie", a comentat un analist Credit Suisse specializat pe industria auto, preluat de Mediafax.

Directorul general al Ford, Alan Mulally, sustine, pe de alta parte, ca grupul american nu se va confrunta cu dezavantaje pe termen lung in urma interventiei guvernului pentru reorganizarea rapida a GM si Chrysler sub protectia falimentului. Potrivit unui interviu acordat joi de Mulally, Ford va continua sa nu solicite sau sa accepte vreun ajutor de la stat.

Ford trece printr-un proces amplu de restructurare, care a inceput cu trei ani in urma, dupa numirea lui Mulally la sefia grupului. Concernul a inchis in aceasta perioada 17 uzine, a concediat 40.000 de angajati si a redus cheltuielile anuale cu peste cinci miliarde de dolari.

Totodata, operatiunile Ford la nivel mondial sunt reorientate catre modele noi de automobile, adaptate cererii din piete.

Pe de alta parte, gamele de autoturisme oferite de GM si Chrysler se regasesc numai la inceputul procesului de restructurare.

Ford a preluat, in 2007, de la statul roman, pachetul majoritar de actiuni la uzina Automobile Craiova si detine in prezent peste 95% din capitalul acestei companii. Grupul a programat pentru activitatile din Romania investitii de 1,2 miliarde euro, finantate in cote egale, de cate 600 de milioane de euro, de Banca Europeana pentru Investitii si Ford Europa.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1264 ori
Citeste mai multe desprechrysler ford gm