Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Romanilor li s-a redeschis apetitul pentru cumpararea de produse electrocasnice

Romanilor li s-a redeschis apetitul pentru cumpararea de produse electrocasnice


Piata bunurilor de folosinta indelungata a inregistrat o crestere cu 4,7% in trimestrul al doilea al anului curent fata de acelasi interval din 2012, urmand tendinta din primele trei luni ale anului.

La nivelul primului semestru din 2013, cresterea a fost de 4,3% fata de intervalul ianuarie-iunie 2012, piata bunurilor de folosinta indelungata ajungand la 699 milioane de euro, se arata in studiul GfK Temax.

Sectorul telecom a avut o crestere cu 17% in al doilea trimestru al anului fata de acelasi interval din 2012, primele trei luni, valoarea totala nesubventionata fiind estimata la 99 milioane euro. Evolutia s-a datorat in principal segmentului smartphone, in timp ce telefoanele mobile continua sa scada.

Segmentul electrocasnicelor mici: 24 milioane de lei

Pe segmentul electrocasnicelor mici s-a inregistrat, in perioada analizata, o crestere cu 8,7%, la 24 milioane de euro, iar la nivelul primelor sase luni, cresterea a fost de 4,7% fata de primul semestru din 2012.

In acelasi timp, sectorul electrocasnicelor mari a avut o crestere de aproape 5% fata de al doilea trimestru din 2012, ajungand la 73 milioane de euro, in timp ce la nivelul primelor sase luni, acest sector a crescut cu 1,7%.

Principalii factori de crestere de pe aceasta piata raman electrocasnicele incorporabile, precum cuptoarele si plitele, dar si masinile de spalat vase, hotele si congelatoarele, segmente ce au inregistrat rate de cresteri de doua cifre in al doilea trimestru din 2013.

O evolutie pozitiva a fost inregistrata si de segmentul IT in al doilea trimestru, cand vanzarile au ajuns la 88 milioane de euro, cu 2,7% mai mari decat in acelasi interval din 2012.

Tabletele castiga teren pe piata

Tabletele au reusit, prin oferta diversificata, sa castige teren in sectorul IT, produsele disponibile acoperind intreaga cerere din piata. In valoare, acest segment de produse aproape s-a dublat, in timp ce volumul a crescut de peste trei ori.

In acelasi timp, calculatoarele portabile au inregistrat o usoara scadere fata de al doilea trimestru din 2012. Cu exceptia tastaturilor, segment care a continuat sa creasca, si a mausilor, care s-a mentinut la acelasi nivel ca si in al doilea trimestru al anului anterior, celelalte categorii IT - desktop-uri, monitoare si camere web - au suferit scaderi considerabile, de doua cifre.

In ansamblu, piata de electronice a avut un declin de peste 5%, ca valoare, in al doilea trimestru al anului curent fata de acelasi interval din 2012, ajungand la 52 milioane de euro.

Al doilea trimestru din 2013 a fost primul interval din ultimii doi ani care a adus o scadere cu 3%, ca valoare, pe segmentul televizoarelor cu ecran plat. In timp ce segmentul de televizoarele cu ecran LCD a ramas stabil ca valoare, si a scazut ca volum, segmentul de televizoare cu plasma a scazut mult, atat ca numar de unitati, cat si ca valoare, contribuind la declinul general al pietei TV.

Segmentul televizoarelor LCD cu diagonala de 32 inch, care acopera cea mai mare parte a sectorului, a ramas stabil, ca valoare, in timp ce segmentul celor cu diagonala ecranului de 40-42 inch, al doilea segment ca marime, a avut o evolutie negativa. Per ansamblu, pretul a crescut cu aproape 5% pe piata de LCD-uri, lucru determinat de dinamica pozitiva a vanzarilor de televizoare cu ecrane mari. Totusi, in cadrul segmentelor premium, pretul a inregistrat o rata de descrestere de doua cifre.

Pe celelalte segmente de dispozitive electronice - audio, video, jocuri si dispozitive de navigatie - evolutiile au fost negative.

In intervalul analizat, piata imprimantelor si multifunctionalelor a avut o scadere de aproape 9% fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 6 milioane de euro. Segmentul care a echilibrat trendul descendent al sectorului a fost acela al multifunctionalelor laser, care a stagnat, iar produsele inkjet au continuat trendul descendent.

Dupa ce sectorul aparatelor de fotografiat a avut parte de o evolutie pozitiva, vizibila in ultimii doi ani, si care a atins varful in timpul campaniei Black Friday si de Craciun in 2012, acesta s-a oprit brusc in cel de-al doilea trimestru din 2013, inregistrand o sadere de 25,5%.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 2246 ori