Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Carrefour Romania lanseaza Duminica Verde, o zi pe saptamana dedicata obiceiurilor de consum responsabil

Carrefour Romania lanseaza Duminica Verde, o zi pe saptamana dedicata obiceiurilor de consum responsabil


Carrefour Romania lanseaza Duminica Verde si propune romanilor o noua traditie in zilele de duminica: un consum responsabil de resurse, bazat pe reducere, refolosire si reciclare.

Pentru ca tot mai multi consumatori sa deprinda acest obicei, Carrefour va comunica in fiecare zi de duminica, pana la finalul anului, actiuni concrete si modele care sprijina si inspira clientii in acest demers.

"Credem in forta noastra de schimbare, dar si in responsabilitatea cu care vine aceasta. De aceea, ne luam angajamentul ca, pana la finalul anului, toata comunicarea Carrefour din zilele de duminica sa vorbeasca despre cum putem folosi mai responsabil plasticul si alte resurse, dar si sa ofere inspiratie in acest sens. Ne dorim sa cream o noua traditie, prin care sa transformam consumul responsabil de resurse intr-un obicei zilnic, pe termen lung", a declarat Anca Damour, Executive Board Member Carrefour Romania.

Duminica VERDE, parte din programul de economie circulara Punem Pret pe Plastic, este o initiativa prin care Carrefour va incuraja un consum responsabil de resurse in fiecare duminica, prin introducerea de noi produse prietenoase cu mediul, eliminarea produselor de plastic, campanii educationale sau promotii dedicate in magazine, care sa sprijine romanii in dobandirea de obiceiuri mai bune. Odata cu acest program, Carrefour introduce noi acte concrete:

Introducerea pungii 100% biodegradabile la raioanele fructe-legume, macelarie, peste, mezeluri, produse congelate vrac si mancare pentru animale vrac, contra sumei de 0.1 lei bucata. Pungile de plastic nu vor mai fi disponibile in Carrefour, reducand astfel un consum de aproape 6 milioane de pungi pe luna.

Colectarea uleiului folosit - la fiecare 3 litri de ulei folosit, Carrefour iti ofera la schimb 1 litru de ulei proaspat, marca proprie, iar la 5 litri de ulei folosit, primesti 2 litri de ulei proaspat.

Incepand cu aceasta duminica, initiativa va fi disponibila in Carrefour Baneasa, iar pana la finalul lunii va fi implementata in toate cele 35 de hypermarketuri Carrefour.

Actiunea este implementata cu sprijinul organizatiei Respira Verde, care va colecta si procesa uleiul folosit pentru a-l transforma in biocombustibil si alte derivate.

Mai mult, incepand cu 1 noiembrie, uleiul va putea fi colectat si prin aplicatia BRINGO. Utilizatorii pot anunta livratorii direct din aplicatie intentia de a preda uleiul folosit, iar in momentul aducerii comenzii, livratorul va prelua uleiul si va oferi in schimb clientului ulei proaspat.

Extinderea programului Plata cu PET-ul in alte 5 orase, in care clientii pot achizitiona fructe si legume de la producatorii locali cu 1PET/ bucata. Caravana Plata cu PET-ul continua in intervalul 25 octombrie - 3 noiembrie in Oradea si Timisoara, iar in intervalul 8-17 noiembrie in Buzau si Bucuresti Park Lake. Plata cu PET-ul a avut loc deja in Cluj si Constanta.

Posibilitatea de a veni cu propria caserola pentru raioanele de gastronomie, mezeluri-branzeturi-masline, brutarie-patiserie-cofetarie, macelarie, peste. Putem reduce astfel, impreuna, peste 5 milioane de caserole de plastic, folosite de clientii Carrefour in 2018.

"Carrefour a testat, in perioada 2017-2019, un program de colectare a uleiului in mai multe statii SIGUREC. Acum, implementam aceasta initiativa la nivelul intregii retele de hipermarketuri Carrefour din Romania. Ca parte a programului Punem pret pe plastic, in cadrul proiectului de colectare a uleiului, incurajam aducerea uleiului in recipiente mai mari, tocmai pentru a sprijini consumul responsabil de plastic", a spus Felician Cardos, Manager Mediu Carrefour Romania.

"Initiativele de acest tip sunt importante in primul rand pentru ca ofera exemple concrete de comportamente bune, care in timp vor deveni modele de urmat pentru numere tot mai mari de oameni. Sau chiar de companii. Apreciez foarte mult aceasta initiativa pentru ca efortul cel mai mare trebuie depus in primele faze ale procesului de schimbare sau de adoptare a unor noi comportamente. Sper ca astfel de initiative sa aiba atat rabdare ca sa isi pastreze suflul pe un termen suficient de lung, cat si suficienta putere de atractie astfel incat sa fie preluate si de catre alte companii din domeniu. Doar astfel se poate ajunge la punctul de inflexiune dincolo de care astfel de comportamente trec de la inovatori si adoptatorii timpurii la majoritatea consumatorilor", a spus Dan Petre, sociolog.

In ultimii 2 ani, actiunile Carrefour Romania in directia introducerii plasticului intr-un traseu circular (reducere, refolosire, reciclare) au fost urmatoarele:

- Prezenta unei game extinse de produse biodegradabile, in toate hipermarketurile si supermarketurile - de la tacamuri, la pungi si saci menajeri, Carrefour ofera clientilor alternative pentru consumul de plastic
- Colectare selectiva in birourile Carrefour Romania
- Carrefour a fost primul retailer care a introdus, in iunie 2018 punga biodegradabila de cumparaturi. Pana acum, au fost folosite peste 23 de milioane de pungi biodegradabile.
- Carrefour a fost primul retailer care a introdus sistemul de acceptare a produselor cu ambalaj reutilizabil cu retinere de garantie, in toate magazinele cu suprafata de peste 400mp.



Despre Carrefour

In Romania, grupul Carrefour ofera clientilor sai multiple posibilitati de a face cumparaturi, atat in cele 361 de magazine din tara, cat si prin portalul unic www.carrefour.ro, de unde clientii din Bucuresti pot achizitiona produse alimentare din sectiunea "Supermarket Online", dar si produse nealimentare din sectiunea Carrefour&Partenerii, cu livrare oriunde in tara sau cu ridicare de la punctele "Click&Collect" din hipermarketurile Carrefour.

Mai mult, prin platforma BRINGO, disponibila gratuit in Google Play si App Store, Carrefour le ofera clientilor din cele 23 orase: Bucuresti, Cluj, Constanta, Pitesti, Buzau, Braila, Galati, Focsani, Brasov, Piatra Neamt, Iasi, Botosani, Suceava, Timisoara, Ploiesti, Targu Jiu, Drobeta, Sibiu, Ramnicu Valcea, Roman, Baia Mare, Satu Mare si Oradea posibilitatea de a face cumparaturi din peste 50.000 de produse la pret de hipermarket, livrate in 90 de minute.

De asemenea, prin intermediul Gurmandio, clientii din Bacau, Baia Mare, Botosani, Braila, Bucuresti-Baneasa, Buzau, Constanta, Drobeta-Turnu Severin, Focsani, Galati, Iasi, Onesti, Oradea, Piatra Neamt, Ploiesti, Ramnicu Valcea, Roman, Satu Mare, Stefanestii de Jos, Suceava, Targu Jiu si Timisoarapot comanda o varietate mare de preparate, atat din sectiunea de gastronomie a Carrefour, cat si de la restaurantele locale, livrare gratuita si multiple metode de plata (cash, card, tichete de masa).

Carrefour a dezvoltat pentru clientii sai mijloace inovatoare de plata, precum aplicatia "Carrefour Pay", prin intermediul careia acestia pot verifica preturile din magazin sau plati cumparaturile direct din aplicatie, la casele de marcat.

Continuand seria inovatiilor, anul trecut, Carrefour a lansat in hipermarketul Carrefour Baneasa, serviciul integrat "Casa ta - Self Service", prima casa de marcat unde clientii au posibilitatea sa scanze si sa plateasca singuri, in acelasi loc, produsele cumparate.

Carrefour sustine comunitatile in care activeaza prin programe relevante, astfel ca, in 2017, retailerul a lansat, in premiera in Romania, Cooperativa Agricola Carrefour Varasti, prima de acest gen fondata alaturi de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clientii Carrefour producatorii agricoli romani cu produse de calitate si le ofera acestora oportunitatea de a accesa o piata de desfacere sustenabila.

Ca parte a aceluiasi demers strategic, Carrefour a lansat in luna martie 2019 Crestem Romania BIO, un program national pentru sustinerea conversiei fermierilor romani la Agricultura BIO si promovarea produselor BIO romanesti.

Programul reprezinta un angajament pe termen lung si a fost deschis oricarui fermier roman care a dorit sa fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea in Romania un segment puternic de producatori certificati BIO, care sa poata oferi romanilor sansa de a manca mai bine.


Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 865 ori