Auchan ar putea lansa in Romania un concept nou, pentru orasele mai mici

Luni, 07 Iulie 2014, ora 16:55
1971 citiri
Auchan ar putea lansa in Romania un concept nou, pentru orasele mai mici

Auchan ar putea lansa pe piata romaneasca un format de hipermarket compact, destinat oraselor mai mici, cu o gama redusa de produse in special sub marca proprie, concept cu care se extinde in Rusia, sub marca Nasha Raduga, si care a avut succes in China.

"Ne asteptam ca Auchan sa continue sa-si intareasca pozitia de lider pe piata hipermarketurilor din Rusia. Cum a fost si cazul conceptului Auchan City, Auchan ar putea introduce magazinele Nasha Raduga si pe alte piete ale sale din Europa Centrala si de Est, precum Romania", potrivit firmei de cercetare IGD Retail Analysis.

Cu noul concept de hipermarket compact Nasha Raduga, Auchan ar urma sa atraga cumparatorii cu o gama limitata de produse (circa 10.000 de produse), in special sub marca privata, si cu preturi mai mici.

Auchan, care a testat acest concept in Rusia inca din 2009 si in prezent are cinci astfel de magazine in orase cu o populatie intre 300.000 si 500.000 de locuitori, a anuntat deschiderea de hipermarketuri compacte in patru orase mai mici, cu o populatie in jurul a 100.000 de locuitori.

"Piata de retail din aceste orase este subdezvoltata, ceea ce ofera Auchan avantajul primului venit din sectorul de hipermarketurilor. Intr-adevar, niciunul dintre operatorii de hipermarketuri din Rusia, cu exceptia Magnit, nu a vizat astfel de orase mici. Expansiunea in orasele mici prezinta anumite riscuri, deoarece puterea de cumparare este mai mica decat in orasele mari si preferintele consumatorilor diferite. Cu toate acestea, strategia de preturi mici, precum si experienta din celelalte orase, ar trebui sa transforme acest concept intr-unul de succes", mai arata IGD.

Ce proiecte vizeaza Auchan

La inceputul lunii iunie, seful Auchan Romania, Frederic Bellon, declara ca in urmatorii trei ani, investitiile Auchan vor viza proiectele din Drumul Taberei si Coresi din Brasov, in total 70 milioane de euro (doar pentru hipermarketuri, n.r.), precum si alte investitii curente.

"Vrem sa crestem, suntem aici pe veci, dar nu poti sa faci investitii batand din palme. Pentru moment vizam consolidarea firmei noastre in Romania", spunea Bellon.

In aprilie, Auchan a finalizat remodelarea celor 20 de hipermarketuri real preluate anul trecut de la grupul german Metro, dupa investitii de peste 40 milioane euro.

In noua sa dimensiune, Auchan are 31 de magazine deschise in 18 orase si alte doua unitati in constructie, in cartierul Drumul Taberei din Bucuresti si in Brasov, o suprafata neta de vanzare de 252.000 metri patrati, 11.000 de angajati, trei platforme logistice, 70,5 milioane de clienti anual.

Auchan Romania a incheiat anul trecut cu afaceri de 4,6 miliarde lei, fara taxe, de peste doua ori mai mari comparativ cu 2012, dupa integrarea celor 20 de hipermarketuri real. Cumulat, afacerile Auchan si Real au generat anul trecut pierderi de 15 milioane de euro.

Acuzații incredibile în SUA: Tot avansul bursei americane din ultimii ani este datorat banilor publici injectați în piață de FED!
Acuzații incredibile în SUA: Tot avansul bursei americane din ultimii ani este datorat banilor publici injectați în piață de FED!
Mai mulți analiști economici din Statele Unite trag un semnal de alarmă cu privire la performanța financiară reală a companiilor americane listate pe bursă. Ei susțin că practic nu a...
Este oficial! Aplicațiile de tastatură din China permit interceptarea comunicațiilor
Este oficial! Aplicațiile de tastatură din China permit interceptarea comunicațiilor
Potrivit unei analize publicate de MIT Technology Review, aplicațiile de tastatură utilizate de vorbitorii de limba chineză prezintă vulnerabilități care facilitează interceptarea textelor...
#auchan, #magazine, #concept magazine auchan , #Retail