Profitul Cemacon a crescut cu 16% in primul trimestru

Marti, 13 Mai 2014, ora 15:53
1281 citiri
Profitul Cemacon a crescut cu 16% in primul trimestru

In primul trimestru al anului 2014, Cemacon a inregistrat o cifra de afaceri de peste 7 milioane de lei, in crestere cu 7% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Vanzarile Cemacon au crescut, valoric, cu 10%, depasind dinamica volumelor si determinand imbunatatirea profitabilitatii operationale cu 16%.

Veniturile operationale au crescut cu 40% comparativ cu aceeasi perioada a anului 2013.

"Pentru Cemacon, 2014 este anul consolidarii afacerii, din punct de vedere financiar, comercial si operational. Asta inseamna ca ne-am propus in continuare cresteri, ce se bazeaza pe valorificarea a noi zone de competenta. Strategia de diferentiere si pozitionare deja isi arata roadele in imbunatatirea calitatii vanzarii noastre: am mentinut trendul ascendent de anul trecut, am crescut valoric mai mult decat cantitativ. Prin noua abordare de strategie comerciala, ne intarim parteneriatul cu distribuitorii si, impreuna, promovam beneficiile portofoliului de produse EVOCERAMIC, pe care l-am imbunatatit consistent in 2013. Cemacon este un brand premium, iar pozitia pe piata din Transilvania o confirma", a declarat Liviu Stoleru, Director General si Presedinte al Consiliului de Administratie Cemacon.

In primul trimestru al anului 2014, costul de productie, desi afectat de cresterile de pret la energie, materii prime si ambalaje, a fost pastrat la nivelul din 2013. Efectul scumpirilor a fost atenuat de o noua etapa de eficientizare a consumului energetic, in urma unor investitii la fabrica din Recea ce au vizat schimbari de reteta si imbunatatiri de flux de productie.

Restructurarea pachetului de credite, cauza rezultatului financiar negativ, se afla in linie dreapta, conform intelegerii semnate de Cemacon cu BCR in noiembrie 2013. Primii pasi ai acordului au fost implementati; astfel, la sfarsitul anului 2013, BCR a cesionat 12 milioane euro din creanta catre fondul de investitii Business Capital For Romania Opportunity Fund Cooperatief U.A., iar actionarii au decis deja majorarea capitalului social. In perioada urmatoare, se va realiza conversia in actiuni a datoriei excedentare.

Desi piata materialelor de zidarie nu da semnale de revenire, iar presiunea pe costurile de productie si de operare este mare ca urmare a masurilor fiscale si de liberalizare de la inceputul anului, pentru 2014 managementul Cemacon isi propune cresterea cifrei de afaceri cu 31% fata de 2013 si cresterea profitului operational cu 28%.

De asemenea, Cemacon isi propune sa devina lider de piata in Transilvania, Banat si Crisana, sa creasca la nivel national cota de piata de la 16% la 18% si sa completeze portofoliului EVOCERAMIC cu alte produse unice in piata, cu beneficii relevante pentru consumatori.

Cum a ajuns Romania pe locul 1 in UE la inflatie? Prin politicile catastrofale ale Guvernului, care pare a lucra contra cetatenilor
Cum a ajuns Romania pe locul 1 in UE la inflatie? Prin politicile catastrofale ale Guvernului, care pare a lucra contra cetatenilor
Cum intretine Romania inflatia? Aceasta este alimentata de o „super avalansa de tichete", precum cele pentru profesori, pentru mamici, pe langa cresterile de taxe din ultima perioada, potrivit...
Cum va fi revoluționată piața de mașini electrice de producătorii chinezi. „O cursă pe viață și pe moarte”
Cum va fi revoluționată piața de mașini electrice de producătorii chinezi. „O cursă pe viață și pe moarte”
Producătorii chinezi își prezintă cele mai noi modele la Auto China, care a început joi, 25 aprilie, la Beijing. O "cursă pe viață și pe moarte" a început să se desfășoare pe cea...
#profit Cemacon, #cifra afaceri Cemacon, #vanzari Cemacon , #Profit