Smithfield Food a avut un profit de aproape patru ori mai mic in Romania in anul fiscal 2011, din cauza incetarii unui program guvernamental de subventii, conform Mediafax.
Astfel, grupul american a avut un profit de 9,2 milioane dolari in anul fiscal 2011, comparativ cu 35 de milioane de dolari in anul fiscal anterior.
Valoarea vanzarilor grupului american pe piata romaneasca a urcat cu 9%, de la 182,4 milioane de dolari la 199 milioane de dolari, potrivit raportului financiar al Smithfield.
Grupul a primit subventii guvernamentale mai mici cu 32,2 milioane de dolari in anul fiscal incheiat in aprilie, fata de precedentele 12 luni, din cauza incheierii programului guvernamental.
Smithfield nu se asteapta ca operatiunile din Romania sa inregistreze profit in anul fiscal actual, inceput in mai.
"In Romania, operatiunile noastre de procesare a carnii se confrunta cu dificultati generate de economia slaba si cererea scazuta. Ca urmare, nu ne asteptam ca operatiunile de procesare a carnii din Romania, cele mai mici din cadrul diviziei internationale, sa fie profitabile in anul fiscal 2012", se arata in raport.
Volumul vanzarilor din Romania a crescut cu 22% in intervalul analizat, in timp ce pretul mediu de vanzare pe carcasa a scazut cu 10%.
Totodata, numarul de porci procesati de operatiunile din Romania ale grupului a crescut cu 17%, in timp ce costul de crestere, calculat la 100 de livre (45,36 kilograme) a scazut cu 17%.
La nivel de grup, Smithfield a raportat un profit net de 521 milioane de dolari, fata de un rezultat negativ de 101,4 milioane de dolari in anul fiscal anterior, in timp ce vanzarile au urcat cu 9%, la 12,2 miliarde de dolari.
Grupul a intrat pe piata romaneasca in 2004, cand a achizitionat firmele Agrotorvis si Comtim Grup. Compania a preluat ulterior 50% din capitalul firmei de distributie a produselor alimentare Agroalim Distribution Bucuresti, precum si un pachet de 50% la depozitul Frigorifer din Tulcea.