Cum iti pastrezi clientii

Joi, 11 Noiembrie 2010, ora 17:42
2597 citiri
Cum iti pastrezi clientii

Atragerea potentialilor clienti trebuie sa constituie o prioritate pentru orice organizatie. Este nevoie de mult mai mult efort sa aduci un nou client, decat sa pastrezi un client deja existent.

Chiar daca cunoastem cu totii importanta cercetarii, tot mai multi agenti de vanzari se axeaza pe descoperirea unor noi afaceri, in detrimentul loializarii clientilor actuali.

Atragerea unui nou client este de cinci pana la zece ori mai costisitoare, comparativ cu mentinerea gradului de satisfactie a clientului actual.

Acest lucru insemna ca pierderea unui client valoros determina nu doar pierderea venitului ci si o pierdere resimtita pe termen lung.

Cu alte cuvinte, abordarea clientilor deja existenti este o metoda mult mai eficienta pentru a creste vanzarile companiei decat cautarea unor noi clienti.

Deci, care ar fi pasii ce trebuie urmati pentru a te asigura ca un client deja existent va ramane alaturi de tine si isi va extinde afacerea odata cu afacerea ta?

Stabileste preturile produselor sau serviciilor in functie de venitul clientilor

In ziua de azi, profitul net este o prioritate. A fost o prioritate si in trecut, insa acum din ce in ce mai multe companii vor sa stie in ce maniera produsul sau serviciul tau influenteaza vanzarile, dezvolta mediului general de afaceri si succesul pe termen lung.

Avand toate aceste lucruri in minte, este important sa demonstrezi in ce fel produsul sau serviciul tau va ajuta la cresterea veniturilor si a profitului brut.

Modalitatea clientilor tai de a face bani si masurarea succesului lor in afaceri trebuie sa devina unul dintre obiectivele tale.

In momentul in care discuti cu un antreprenor trebuie sa urmaresti niste intrebari simple, din care sa reiese clar care sunt obiectivele pe care clientii le urmaresc.

Cum functioneaza afacerea pe care o detii si cum faci banii?

Care sunt obiectivele imediate dar si cele pe termen lung?

Crezi ca exista vreun lucru pe care nu il facem si care te-ar ajuta mai mult in afaceri?

Care sunt cele mai importante actiuni care contribuie la cresterea afacerii, vanzarilor si profitului net?

Ce anume ai schimbat in afacere din momentul in care am inceput colaborarea?

Daca clientul iti va raspunde la aceste intrebari, vei gasi informatii pe care nici un site sau cercetare nu ti le poate oferi, si astfel vei fi in masura sa mentii afacerea pe termen lung.

Construieste relatii cu cat mai multi jucatori din organizatie. Facand acest lucru iti asiguri o mai mare sustinere pentru serviciul pe care il oferi.

Unii agenti de vanzari pierd ocazia de a-i introduce pe altii in afacerile pe care le detin. Acest lucru se intampla pentru ca ei cred ca o anumita persoana este prea mica si neexperimentata pentru a lua parte la decizii.

Ar trebui ca fiecare persoana dintr-o companie sa aiba ceva de spus atunci cand vine vorba de decizii. Cine stie, daca aceasta persoana va obtine o promovare si vei avea nevoie de ajutor?

Fa-ti timp si construieste-ti cat mai multe relatii posibile. Cu siguranta nu va fi o pierdere de timp iar rezultatele se vor vedea pe termen lung.

Tine minte ca o relatie buna si de lunga durata cu clientii genereaza profit, pe de o parte, si satisfactie, pe de alta parte.

Google a extins accesul la aplicația Gemini. Ce dispozitive o pot descărca
Google a extins accesul la aplicația Gemini. Ce dispozitive o pot descărca
Google a extins accesul la aplicația Gemini, deschizând posibilitatea utilizării sale chiar și pentru telefoanele mai vechi, începând cu cele care rulează Android 10. Aplicația Gemini,...
Cele mai utilizate aplicații de pe noul Apple Vision Pro
Cele mai utilizate aplicații de pe noul Apple Vision Pro
Apple a lansat oficial în Statele Unite, pe 2 februarie, primul său headset de realitate mixtă, Apple Vision Pro. Acesta vine cu o ofertă bogată de peste 600 de aplicații și jocuri special...
#afacere, #clienti, #loializare, #profit, #vanzari , #Profit