Brand-urile americane si franceze de lux au excelat pe piata de profil a anului trecut, inregistrand o crestere a vanzarilor de 12,3%, conform unui studiu publicat recent de Altagamma Asociatia Italiana a Marcilor de Lux), Ernst $ Young si SDA Bocconi (liderul scolilor de business din Italia).
Brand-urile de lux franceze sunt urmate indeaproape de brandurile italiene cu o crestere a vanzarilor de 10,4% , scrie CPP Luxury.
Rata medie de crestere a performantei brand-urilor europene de lux a fost de 7,4%, conform studiului. In termeni de randament al investitiilor, media de crestere in Europa a crescut cu 15,8%, in timp ce media de crestere din SUA a crescut cu 16,6%, iar cea din Asia cu 10,7%.
Desi brandu-urile franceze au inregistrat o crestere a vanzarilor, randamentul investitiilor acestora s-a situat mai jos decat media europeana, inregistrand o crestere de doar 11%.
Per ansamblu, 2010 a insemnat o revenire puternica fata de 2009, cifra de afaceri a industriei fiind in crestere cu 10,9% in 2010, in comparatie cu 5,3% in 2009.
De asemenea, potrivit raportului, primele rezultate ale anului 2011 indica o reducere a investitiilor cu 3,2%, in timp ce rata de crestere a cifrei totale de afaceri a crescut cu 12,4% in prima jumatate a anului 2011.