Statul roman va plati in urmatorii 30 de ani firmei franceze, care a castigat saptamana trecuta concesiunea autostrazii Comarnic-Brasov, valoarea imprumutului luat de Vinci pentru construirea autostrazii.
Statul va achita si dobanzile aferente imprumutului, dar si impozitul pe profit si o parte din costurile de operare si intretinere, se arata in documentatia de licitatie pe baza careia a fost selectata oferta firmei franceze.
Dana Galben, membru al Comisiei de licitatie care a stabilit castigatorul concesiunii, spune ca, potrivit ofertei acceptate a firmei franceze, statul va achita timp de 26 de ani in medie, cu titlul de plati de disponibilitate, suma de 180 de milioane de euro.
Platile vor incepe peste patru-cinci ani, cand autostrada va fi definitivata, si vor include constructia, costurile financiare, cele de operare si de intretinere a autostrazii.
Totalul rezulta a fi de 4,7 miliarde de euro.
Cum constructia propriu-zisa costa 1,5 miliarde de euro, cu TVA inclusa, iar costurile financiare ale imprumutului, la o dobanda de 8% pe an, pot dubla aceasta valoare, rezulta ca firma franceza va mai primi pe langa acestea in jur de 1,5 miliarde de euro pentru operarea, intretinerea si exploatarea autostrazii.