Bulgaria renunta la privatizarea transportului feroviar de marfa. GFR se afla printre ofertanti

Joi, 20 Iunie 2013, ora 15:24
2418 citiri
Bulgaria renunta la privatizarea transportului feroviar de marfa. GFR se afla printre ofertanti

Agentia de privatizare si de monitorizare post-privatizare de la Sofia a anuntat joi suspendarea procedurii publice de privatizare a transportului feroviar de marfa.

Motivul evocat pentru anularea procedurii este o scrisoare primita din partea holdingului BDZ, proprietar al companiei BDZ Cargo, care urma sa fie privatizata, in care se afirma ca nu se stie cand va fi ridicata poprirea impusa asupra societatii.

Decizia de suspendare a privatizarii este consultata cu Ministerul Transporturilor, se afirma intr-un comunicat de presa al agentiei de privatizare.

La sfarsitul lunii mai, noul ministru bulgar al transporturilor, Danail Papazov, a anuntat ca va incerca sa opreasca procedura de privatizare a transportului feroviar de marfa. In cursul ceremoniei de preluare a functiei, Papazov a spus ca Bulgaria se confrunta cu un deficit de locuri de munca si trebuie sa faca efortul de a pastra o companie cu mii de angajati. El a subliniat insa ca nu se va grabi sa ia o decizie si ca mai intai va analiza situatia.

Cei patru candidati pentru privatizarea companiei BDZ Cargo au fost SC Compania Grup Feroviar Roman, Bucuresti; Bulgarian Cargo Express, Sofia; Donau-Finanz BeteiligungsGmbH, Viena; First Investment Bank, Bulgaria.

Potrivit unor informatii din presa, Bulgaria spera sa primeasca in jur de 100 de milioane de euro pentru BDZ Cargo. Banii ar urma sa fie folositi pentru acoperirea unei parti a datoriilor holdingului BDZ. Potrivit fostului ministru al transporturilor Ivailo Moskovski, privatizarea BDZ Cargo este singura sansa pentru salvarea BDZ Calatori si, daca aceasta esueaza, holdingul va intra in faliment.

In februarie 2013, Judecatoria orasului Sofia a decis poprirea a 100% din actiunile companiei de transport feroviar de marfa BDZ Cargo. Poprirea a fost decisa la cererea bancii germano-irlandeze Depfa bank care detine obligatiuni de circa 3,2 milioane de euro. La inceputul lunii ianuarie, cinci banci comerciale s-au adresat unei curti de arbitraj din Londra pentru a cere declansarea unei proceduri de insolventa a holdingului bulgar de transport feroviar BDZ din care face parte si BDZ Cargo.

Cele cinci banci au acordat holdingului un credit de 120 de milioane de euro, dar de mai multe luni BDZ nu plateste ratele. Este vorba de doua banci franceze si cate una din Austria, Belgia si Bulgaria.

Cum a ajuns Romania pe locul 1 in UE la inflatie? Prin politicile catastrofale ale Guvernului, care pare a lucra contra cetatenilor
Cum a ajuns Romania pe locul 1 in UE la inflatie? Prin politicile catastrofale ale Guvernului, care pare a lucra contra cetatenilor
Cum intretine Romania inflatia? Aceasta este alimentata de o „super avalansa de tichete", precum cele pentru profesori, pentru mamici, pe langa cresterile de taxe din ultima perioada, potrivit...
Cum va fi revoluționată piața de mașini electrice de producătorii chinezi. „O cursă pe viață și pe moarte”
Cum va fi revoluționată piața de mașini electrice de producătorii chinezi. „O cursă pe viață și pe moarte”
Producătorii chinezi își prezintă cele mai noi modele la Auto China, care a început joi, 25 aprilie, la Beijing. O "cursă pe viață și pe moarte" a început să se desfășoare pe cea...
#privatizare cai ferate Bulgaria, #privatizare GFR BDZ Bulgaria, #suspendare privatizare BDZ Cargo , #Privatizare