Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Igael Porecki, JW Marriott: Familia mea isi are radacinile in Bucovina, cunosc obiceiurile de Martisor

Igael Porecki, JW Marriott: Familia mea isi are radacinile in Bucovina, cunosc obiceiurile de Martisor


Igael Porecki, directorul general JW Marriott Bucharest Grand Hotel, sarbatoreste ziua de 8 martie ca orice roman. Desi este israelian de nationalitate, radacinile familiei sale vin din zona Bucovinei si stie foarte bine cum sa le trateze pe doamnele din jur, cu aceasta ocazie.

Anul acesta are un motiv in plus de sarbatoare, la inceputul lunii martie: cel de-al patrulea nepot urmeaza sa se nasca, pentru a intregi o familie in care dragostea si intelegerea a prevalat intotdeauna, a declarat seful Marriott, intr-un interviu acordat Business24.

Si in viata sa profesionala colaboreaza zilnic cu doamne, pe care le respecta si le apreciaza pentru atentia lor la detalii, sarmul si calmul pe care il aduc in relatiile Marriott cu partenerii si clientii.

Cu toate acestea, e convins ca barbatii si femeile pot indeplini in mod egal orice responsabilitate de management. "Cheia succesului (...) sta in a gasi persoana potrivita pentru pozitia potrivita", a completat Igael Porecki.

Cum s-a resimtit criza pe piata hotelurilor de lux?

Inca de la sfarsitul anului 2008, cand criza a inceput in SUA si Europa, am observat o reducere a solicitarilor, intrucat multe companii au apelat la "webinarii" si intalniri online, in detrimentul intalnirilor in locatii fizice. Tot mai multi clienti au ales sa isi reduca sederea de la doua-trei nopti la una, maxim doua nopti.

Si evenimentele au fost afectate de criza: mai putine training-uri, mai putine sedinte si reuniuni de specialitate, iar evenimentele care se organizeaza acum se organizeaza cu un buget redus raportat la situatia din urma cu doi-trei ani.

Situatia este valabila si acum, pentru ca criza nu s-a sfarsit inca, chiar daca am primit si cateva semne pozitive, inca din 2011.

Ce rezultate financiare ati avut, de la inceputul crizei si pana acum?

Dupa cei doi ani in care am intalnit multe provocari, 2009 si 2010, in 2011 si 2012 am inceput sa resimtim o tendinta pozitiva, dar si cateva semnale de revenire in 2013. Am reusit sa ne sporim veniturile cu un procent modest. Nu se apropie de cresterea din 2005-2007, insa a existat, totusi, o crestere.

Ce evenimente v-au adus cele mai mari cresteri ale numarului de clienti si ale veniturilor in ultimul an?

Aproape in fiecare an am avut unul-doua evenimente mari care au adus majoritatea profiturilor din acea luna, insa cele mai semnificative au fost Finala Cupei UEFA, din mai 2012 (hotelul nostru a fost gazda oficiala a oficialilor UEFA si a tuturor intalnirilor lor), dar si petrecerile corporate de Craciun organizate la hotel sau la Palatul Parlamentului, care, impreuna cu petrecerea de Anul Nou (860 de invitati) au generat peste 50% din veniturile pe decembrie 2012.

Aveti planuri de extindere in Romania?

Urmeaza sa construim Courtyard Hotel in Bucuresti, dupa cum, probabil, deja stiti. Totusi constructia nici nu a inceput inca, asadar este prematur sa vorbim despre data de deschidere.

Contractul cu Marriott International a fost semnat, dar ar putea dura doi ani sau mai mult pana la finalizarea proiectului.

Mare parte din cariera dumneavoastra s-a format in jurul brandului Marriott. Ce inseamna pentru dumneavoastra acest nume?

Anul viitor voi implini 25 de ani alaturi de Marriott. O treime din intreaga mea viata am petrecut-o impreuna cu Marriott si acest nume inseamna foarte mult pentru mine: un brand prestigios pe care trebuie sa il pastram la un anumit nivel si sa il reprezentam cum se cuvine.

Clientii stiu exact ce inseamna acest brand si la ce sa se astepte, iar datoria noastra este sa pastram serviciile la cel mai inalt nivel.

Brandul mai inseamna consistenta, atentie la detalii, dar si grija fata de asociatii nostri si clienti.

Pentru ca ne apropiem de inceputul lunii martie, as vrea sa va intreb daca stiti despre obiceiurile din Romania si simbolurile Martisorului.

Intrucat sunt deja in cel de-al patrulea an de lucru in Romania si, in plus, familia mea isi are radacinile in Bucovina, sunt destul de familiar cu obiceiurile de Martisor. Stiu ca reprezinta simbolul primaverii care aduce totul la viata, dupa o iarna lunga.

Snurul rosu si alb, pe care femeile il poarta acum, aduce noroc si vreme buna, o traditie care se respecta inca de dinainte de Hristos.

Cum le veti sarbatori anul acesta, de 8 martie, pe doamnele dragi din viata dumneavoastra?

Obisnuiesc sa le ofer flori, insa anul asta vom sarbatori un alt eveniment special in viata noastra, in aceasta perioada: cel de-al patrulea nepot al meu urmeaza sa se nasca, dintr-un moment in altul.

Astfel fiica si sotia mea vor avea inca un motiv sa sarbatoreasca inceputul lunii martie.

In ceea ce priveste clientele dumneavoastra, ce le pregatiti, pentru a se simti speciale si in centrul atentiei?

Pentru clientele noastre am pregatit o petrecere surpriza la restaurantul Champions pe 8 martie, cu meniu special, cocltail-uri si un DJ care va asigura muzica potrivita pentru ele pana tarziu in noapte.

De asemenea, in restaurantul nostru italian, Cucina, le asteptam pe doamne sa se sarbatoreasca impreuna cu prietenele si mamele, in compania mancarurilor italiene pregatite de Chef Federico Carsili, dar si a vinului sau a muzicii de pian, pana la miezul noptii.

Care este cel mai frumos cadou pe care l-ati facut cu aceasta ocazie?

Intr-o casnicie lunga si sanatoasa de peste 36 de ani, as spune ca iubirea fata de familia mea este cel mai frumos cadou pe care l-am oferit cu aceasta ocazie.

Am acasa trei doamne (sotia mea si cele doua fiice), asta inseamna multa dragoste si intelegere intre membri familiei, oferite reciproc in toti acesti ani. Intrucat vorbim de 36 de ani, au exista o multime de daruri oferite, unul mai frumos ca altul.

Care credeti ca sunt atuurile unei femei in afaceri comparativ cu un barbat? Sunt anumite domenii de management unde femeile performeaza mai bine, mai natural decat barbatii?

In echipa mea de executivi avem acum un echilibru intre doamne si domni si imi place foarte mult sa lucrez impreuna cu ei. Pana acum cateva luni, insa, balanta se inclina in favoarea doamnelor si trebuie sa recunosc ca a fost o placere sa lucrez cu dansele. Ele fiind niste persoane atente la detalii, au sarm, iar calmul pe care il aduc echipei si in relatia cu clientii este crucial.

Personal, consider ca si barbatii si femeile pot indeplini orice respnsabilitate de management. Cheia succesului, insa, sta in a gasi persoana potrivita pentru pozitia potrivita.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 2807 ori