Ce au in comun stilul de viata american si cercetarea pietei - Seful Mercury Research

Sambata, 11 Mai 2013, ora 00:00
2537 citiri
Ce au in comun stilul de viata american si cercetarea pietei - Seful Mercury Research

Ioan Simu, directorul general al companiei de cercetare de piata Mercury Research, si-a inceput cariera in Statele Unite, din curiozitate si ambitie. Reintors in Romania, insa, nu uita stilul de viata american si calatoreste in SUA de cate ori are ocazia.

"San Francisco este printre cele mai frumoase orase pe care le-am vizitat, un amestec fascinant de cultura, arhitectura si natura. In acelasi timp, ma bucur sa fiu foarte aproape si de peisajul de business american, de la care avem multe de invatat, urmarind afacerea pe care fratele meu o conduce cu succes in IT", spune acesta, intr-un interviu acordat Business24.

De fapt, stilul de viata american are foarte multe lucruri in comun cu domeniul cercetarii de piata: "diversitate, dinamism, toleranta, si chiar aventura, pentru ca nu stii niciodata ce vei afla", completeaza acesta.

Care a fost cel mai interesant studiu pe care l-ati condus de cand v-ati inceput cariera?

Sunt la varsta majoratului in cercetarea de piata, iar in cei 18 ani de experienta in acest domeniu am avut ocazia sa coordonez studii din cele mai complexe si diversificate. Fiecare studiu are farmecul lui, totusi unele m-au marcat mai mult.

M-a impresionat un studiu unde am avut ocazia sa ii cunosc mai bine pe oamenii de la tara, si pot spune ca l-am redescoperit pe Moromete.

Am inteles atunci ca taranii pot fi mai pregatiti pentru politica decat intelectualii, ca ei urmaresc cu pragmatism nu spusele ci faptele politicienilor, si consecintele directe pe care acestea le au pentru ei.

Cel mai aproape de inima mea este insa un proiect de lansare a unui produs nou in domeniul telecom. A fost un studiu de maxima complexitate tehnica, despre o piata extrem de dinamica si competitiva, la care am folosit cele mai sofisticate modele statistice.

Am oferit clientului instrumente valide pentru planificarea lansarii, care au prezis foarte bine performantele produsului.

In ce fel s-a simtit criza in compania dumneavoastra?

Cuvantul care spune mult despre ce ne-a invatat criza in acesti ani este "readaptare". Readaptare la o realitate cu care eram obisnuiti inainte de boomul economic din 2007-2008, la o realitate care a definit modul in care noi ca agentie de cercetare de piata am raspuns intr-un mod eficient necesitatilor clientilor.

Criza a avut efecte negative, dar si pozitive. Pe de o parte, amanarile venite din partea clientilor, impreuna cu cresterea implicarii departamentelor de achizitii in negociere au condus pentru intreaga piata de cercetare la o scadere generala a preturilor.

Aceasta insa a avut ca rezultat mai mult discernamant in alegerea furnizorilor de cercetare si orientarea catre furnizorii care livreaza rezultate, mai degraba decat simple rapoarte.

Pe de alta parte, un rezultat pozitiv al crizei, din perspectiva de angajator, este o stabilitate mai mare a angajatilor, mai multa responsabilitate si implicare. Pe termen lung criza e probabil sa fie o binecuvantare.

Ce planuri aveti pentru Mercury Research, in 2013?

Planurile pentru 2013 includ schimbari pe trei arii importante: produse, oameni, imagine. Vom reimprospata portofoliului de produse prin introducerea unor studii multiclient in domeniul FMCG. O alta directie este marirea investitiilor in instruirea personalului pentru a creste performanta.

Cea mai vizibila, la propriu, va fi insa reimprospatarea imaginii companiei, unde lucram cu o firma specializata in branding, Ampro Design, castigatoare a numeroase premii la competitii internationale de design.

Noua imagine va fi implementata nu doar in partea de identitate de companie, dar si in livrabilele catre clientii nostri - rapoarte si prezentari de cercetare.

Prin noua imagine vom aduce prospetimea pe care noi o simtim odata cu schimbarile din ultimii ani, dar si reafirmarea valorilor care fac Mercury Research o companie de incredere.

In 2011, si nu doar atunci, ati fost membru al juriului la premiile EFFIE, o mare onoare si o provocare in acelasi timp. Ce faceti, mai exact, ca membru al acestui juriu? Care parte din experienta dumneavoastra v-a fost cea mai folositoare in aceasta situatie?

La EFFIE se premiaza campaniile publicitare in functie de rezultatele obtinute, iar juriul le selecteaza pe cele castigatoare.

Este o onoare, o placere, dar si multa munca. E placut sa te bucuri de compania colegilor din juriu in pauzele de cafea, dar majoritatea timpului citesti si notezi campanii contra cronometru.

Faptul ca in cercetare evaluam campanii de comunicare zi de zi este un atu important, care ajuta in notarea obiectiva a campaniilor propuse pentru jurizare la EFFIE.

Care a fost cel mai mare sacrificiu pe care l-ati facut pentru o cariera de succes?

Ma consider un om norocos, fac ce fac cu placere, mi se potriveste si ma reprezinta. Chiar daca uneori trebuie sa renunt la anumite activitati, nu o resimt ca un sacrificiu.

Incerc sa duc o viata echilibrata si sa nu renunt la ce imi face cu adevarat placere. Nu simt ca am facut sacrificii, nu as putea sa ma bucur de cariera daca as simti ca m-am sacrificat pentru asta.

Ati avut ocazia sa profesati si peste hotare, in Statele Unite. De ce ati ales, totusi, sa va intoarceti in tara?

Am plecat in SUA din curiozitate si din ambitie, pentru ca era cea mai interesanta continuare pentru un proaspat absolvent. Acolo am avut un job de asistent universitar in paralel cu programul de doctorat.

Jobul pentru care ma pregateam insa, cel de profesor in stiinte politice, era putin cerut si cu o concurenta foarte mare. Aveam un coleg la doctorat care astepta o oferta de 10 ani, iar ofertele erau foarte rare si nu suficient de tentante.

Am preferat sa ma intorc in tara si acum am sansa nu doar sa predau, ceea ce mi-am dorit inca de la inceputul carierei, dar si sa lucrez in cercetarea de piata, un domeniu in care nu te plictisesti niciodata.

Va mai intoarceti in State in vacante?

Desi nu ma atrag calatoriile lungi, ma bucura sa ma intorc in SUA, in California, unde locuiesc fratele meu si familia lui. Este o bucurie dubla, atat pentru ca am ocazia sa-mi vizitez familia, dar si pentru ca imi plac SUA.

San Francisco este printre cele mai frumoase orase pe care le-am vizitat, un amestec fascinant de cultura, arhitectura si natura.

In acelasi timp, ma bucur sa fiu foarte aproape si de peisajul de business american, de la care avem multe de invatat, urmarind afacerea pe care fratele meu o conduce cu succes in IT.

Mie mi s-a potrivit stilul de viata SUA, care de altfel are si multe trasaturi comune cu cercetarea pietei: diversitate, dinamism, toleranta, si chiar aventura, pentru ca nu stii niciodata ce vei afla.

Valul de taxe care ne așteaptă după majorările de pensii și salarii din an electoral: „Ne ducem spre fundul sacului”
Valul de taxe care ne așteaptă după majorările de pensii și salarii din an electoral: „Ne ducem spre fundul sacului”
Majorarea pensiilor de la 1 septembrie, după recalculare, deja pune presiune pe bugetul de stat.Și salariul minim pe economie urmează să fie majorat de la 1 iulie la 3.700 de lei brut. Însă...
Meta a lansat o inițiativă pentru combaterea răspândirii informațiilor false și a deepfake-urilor
Meta a lansat o inițiativă pentru combaterea răspândirii informațiilor false și a deepfake-urilor
Meta, în colaborare cu Misinformation Combat Alliance (MCA), a lansat o inițiativă pentru combaterea răspândirii informațiilor false și a deepfake-urilor generate prin inteligență...
#Ioan Simu Mercury Research, #cercetare piata Mercury Research , #Manageri