Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Interviu

Athena Philip: Cand visul din copilarie devine business de succes

Athena Philip: Cand visul din copilarie devine business de succes


Atunci cand visul tau din copilarie se transforma in modul tau de viata si intr-o afacere profitabila, poti spune ca esti cu adevarat un om realizat.

Afirmatia este valabila si pentru Alina Filip, o tanara care s-a luptat sa-si traiasca visul si, dupa 10 ani de experienta in design vestimentar, se pregateste sa calce pragul Europei alaturi de creatiile sale.

"Fiecare fetita viseaza la o rochie de mireasa perfecta, ca de printesa", isi aduce aminte tanara antreprenoare, care, dupa cateva sesiuni de consiliere acordate prietenelor, a decis ca trebuie sa-si faca un business din asta.

A creat Athena Philip, un nume cu care orice viitoare mireasa se intalneste in momentul in care-si cauta rochia perfecta.

Iar succesul ei pare pe atat de simplu de atins: "Am optat pentru custom made, pentru ca doar asa poti fi sigur ca rochiile sunt perfecte pentru dimensiunile clientelor si ca li se potrivesc din toate punctele de vedere", explica Alina Filip, intr-un interviu acordat Business24.

Si totusi, lucrurile nu sunt intotdeauna roz.

De unde vine pasiunea pentru design vestimentar si in special pentru crearea rochiilor de mireasa?

Pasiunea pentru design vestimentar vine inca din copilarie, dar din cauza conjuncturii de la acea vreme, probabil si din cauza influentei familiei, nu am reusit sa fac asta de cand mi-as fi dorit. Cu toate acestea, am o experienta pe piata confectiilor de peste 10 ani.

Pasiunea pentru rochiile de mireasa a aparut tot din copilarie - cred ca fiecare fetita viseaza la o rochie de mireasa perfecta, ca de printesa.

Atunci cand creezi rochii de mireasa, vrei sa pui in valoare cele mai frumoase trasaturi ale femeii care o va purta, vrei sa fie o expresie a personalitatii ei si a feminitatii in acelasi timp.

Cum ati luat decizia de a face un business din pasiunea pentru designul vestimentar?

Pasiunea mea pentru moda m-a facut sa imi doresc sa fiu mereu informata cu ultimele tendinte, croieli, cum te poti exprima prin hainele pe care le porti si cum sa le alegi in functie de ocazie, dar si pentru a te pune in evidenta.

Apoi au inceput sa imi ceara sfaturi diverse prietene si le consiliam in alegerea tinutelor. In cele din urma am realizat ca asta iubesc sa fac si ca pot incerca sa imi transform pasiunea pentru design intr-o afacere de suflet.

Activati pe piata rochiilor de mireasa din 2013. Cat de greu a fost sa porniti o afacere in acea perioada?

In momentul de fata este foarte greu sa pornesti o afacere indiferent de domeniul in care activezi.

Consider insa ca atunci cand faci ceva ce iti place cu adevarat, lucrurile se aliniaza intr-un mod favorabil.

Cu multa munca, profesionalism si seriozitate e imposibil sa nu reusesti. Nu trebuie sa lipseasca pasiunea si dedicarea.

Rochiile Athena Philip sunt custom made, realizate pentru fiecare clienta in parte. De ce ati ales aceasta abordare a business-ului?

Este foarte important ca rochia de mireasa sa le vina perfect, ca o manusa. Consider ca in alegerea rochiei de mireasa nu trebuie sa faca niciun compromis din acest punct de vedere. Atunci cand au chiar si o mica nemultumire legata de rochie, e clar ca nu este potrivita pentru ele.

Am optat pentru custom made pentru ca doar asa poti fi sigur ca rochiile sunt perfecte pentru dimensiunile clientelor si ca li se potrivesc din toate punctele de vedere.

Care au fost tendintele de achizitie in ultimii ani - prefera romancele o calitate mai buna sau inclina catre un pret cat mai mic al rochiilor?

Am observat ca romancele opteaza din ce in ce mai mult pentru o calitate mai buna, ceea ce nu poate decat sa ma bucure.

Pentru una dintre cele mai importante zile din vietile lor, femeile vor sa arate impecabil, iar o calitate buna a rochiei se observa si pe filmare, si in pozele ce raman amintire intreaga viata. Pretul este si el important, insa ramane undeva in planul secund.

Tinand cont de faptul ca rochia de mireasa este o piesa vestimentara pe care majoritatea femeilor o achizitioneaza o singura data in viata, ce este absolut necesar sa stie atunci cand o aleg?

Este foarte important ca rochia de mireasa sa li se potriveasca din punct de vedere al siluetei si nu recomand intotdeauna urmarirea tendintelor.

Multe femei nu stiu ce fel de conformatie au, care sunt culorile care li se potrivesc, ce stil prefera. Din acest motiv consider ca fiecare mireasa are nevoie de consiliere din partea unei persoane avizate.

Colectia anului 2015 include creatii ce se afla in tendintele internationale. Cat de importante sunt tendintele pentru romance atunci cand isi aleg rochia de mireasa?

In momentul de fata, foarte putine romance isi aleg rochia de mireasa in functie de tendinte. Din pacate, multe dintre viitoarele mirese inca viseaza la rochiile de printesa, ceea ce nu este neaparat un lucru rau, insa nu li se potrivesc tuturor.

Cred ca avem foarte mult de lucru in aceasta privinta, in educarea stilistica a viitoarelor mirese.

Ce vi se pare cel mai greu in vanzarea rochiilor de mireasa?

Personal, consider ca in vanzarea rochiilor de mireasa cea mai grea este consilierea clientelor. O mare parte dintre viitoarele mirese aleg rochiile care le plac celor care le insotesc (mama, nasa, prietenele), nu ceea ce li se potriveste.

Este foarte important sa aleaga rochia de mireasa pentru ele, nu pentru cei din jur. Intotdeauna incerc sa le descopar personalitatea si sa le recomand ceea ce li se potriveste, pentru a se simti in largul lor in acea zi speciala.

Ce asteptari aveti in anul 2015, ca antreprenor?

Din cate am observat pana acum, anul 2015 o sa fie unul prosper. Lucram foarte mult ca sa extindem afacerea atat in tara, cat si in strainatate.

Fara falsa modestie, observ ca rochiile de mireasa pe care le creez incep sa fie din ce in ce mai apreciate, iar acest lucru ma bucura enorm. De asemenea, pregatim foarte multe surprize pe partea de consiliere a clientelor.

In ce directie vreti sa dezvoltati brandul in viitor?

Brandul Athena Philip este in continua crestere, avem foarte multe cereri pentru rochiile de mireasa si de seara din diverse tari si de aceea intentionez sa extindem afacerea in Europa.

Voi crea in continuare rochii care sa evidentieze eleganta naturala a femeii prin materialele de calitate si croielile potrivite pentru fiecare silueta in parte.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 5024 ori