Clientii sunt incurajati sa foloseasca sau sa cumpere produsul daca mesajul ar fi insotit de lumini, muzica sau mesaje audio, o experienta tactila sau de una olfactiva, potrivit studiilor recente.
"In acelasi timp, unele experiente multisenzoriale par sa aiba mai mult efect asupra barbatilor decat asupra femeilor: luminile influenteaza intr-o proportie mai mare barbatii (84%) decat femeile (78%) sa foloseasca sau sa cumpere produsul; similar se intampla si in cazul adaugarii unei experiente tactile (84% - 76%) ", se concluzioneaza in cadrul infograficului din seria HumanGraph Experience - Multisensory Experiences, realizat de Starcom MediaVest in colaborare cu MVcom.
Graficul arata ca experienta olfactiva influenteaza cel mai puternic decizia de alegere a brandurilor folosite de catre tinerii cu varste intre 18 si 29 ani (84% - 82%), luminile influenteaza cel mai mult categoria de varsta 18 - 24 de ani (89%), iar experienta tactila are cel mai mare efect asupra categoriei 25 - 29 de ani.
De asemenea, acesti stimuli senzoriali aduc un plus de memorabilitate: "86% dintre respondenti considera ca ar retine o reclama clasica daca ar fi insotita de lumini, 83 % - muzica sau mesaj auditiv, 78% - experienta tactila si 70% - experienta olfactiva", potrivit infograficului.
D.R.
In februarie 2013, Starcom MediaVest Group a lansat seria HumanGraphExperience cu intentia de a oferi informatii constante si relevante despre dinamica relatiei dintre consumatori si brand-uri si impactul pe care evolutia acesteia o are asupra comportamentului brand-urilor pe piata.
Compania Starcom a valorizat intotdeauna insight-ul puternic de consumator, de aceea monitorizeaza in mod constant comportamentul emergent al diferitelor grupuri de consumatori pentru a putea planifica comunicarea brand-ului in cel mai important spatiu - mintea consumatorului.