Cum ramai in mintea consumatorului?

Joi, 29 Ianuarie 2015, ora 12:09
1670 citiri
Cum ramai in mintea consumatorului?
Foto: SAP

Clientii sunt incurajati sa foloseasca sau sa cumpere produsul daca mesajul ar fi insotit de lumini, muzica sau mesaje audio, o experienta tactila sau de una olfactiva, potrivit studiilor recente.

"In acelasi timp, unele experiente multisenzoriale par sa aiba mai mult efect asupra barbatilor decat asupra femeilor: luminile influenteaza intr-o proportie mai mare barbatii (84%) decat femeile (78%) sa foloseasca sau sa cumpere produsul; similar se intampla si in cazul adaugarii unei experiente tactile (84% - 76%) ", se concluzioneaza in cadrul infograficului din seria HumanGraph Experience - Multisensory Experiences, realizat de Starcom MediaVest in colaborare cu MVcom.

Graficul arata ca experienta olfactiva influenteaza cel mai puternic decizia de alegere a brandurilor folosite de catre tinerii cu varste intre 18 si 29 ani (84% - 82%), luminile influenteaza cel mai mult categoria de varsta 18 - 24 de ani (89%), iar experienta tactila are cel mai mare efect asupra categoriei 25 - 29 de ani.

De asemenea, acesti stimuli senzoriali aduc un plus de memorabilitate: "86% dintre respondenti considera ca ar retine o reclama clasica daca ar fi insotita de lumini, 83 % - muzica sau mesaj auditiv, 78% - experienta tactila si 70% - experienta olfactiva", potrivit infograficului.

D.R.

In februarie 2013, Starcom MediaVest Group a lansat seria HumanGraphExperience cu intentia de a oferi informatii constante si relevante despre dinamica relatiei dintre consumatori si brand-uri si impactul pe care evolutia acesteia o are asupra comportamentului brand-urilor pe piata.

Compania Starcom a valorizat intotdeauna insight-ul puternic de consumator, de aceea monitorizeaza in mod constant comportamentul emergent al diferitelor grupuri de consumatori pentru a putea planifica comunicarea brand-ului in cel mai important spatiu - mintea consumatorului.

Când va avea loc evenimentul Samsung Unpacked și ce dispozitive vor fi prezentate
Când va avea loc evenimentul Samsung Unpacked și ce dispozitive vor fi prezentate
Samsung plănuiește să organizeze evenimentul său emblematic, Unpacked, pe data de 10 iulie 2024, în Paris, potrivit mai multor surse. Alegerea Parisului ca gazdă pentru acest eveniment nu...
Valul de taxe care ne așteaptă după majorările de pensii și salarii din an electoral: „Ne ducem spre fundul sacului”
Valul de taxe care ne așteaptă după majorările de pensii și salarii din an electoral: „Ne ducem spre fundul sacului”
Majorarea pensiilor de la 1 septembrie, după recalculare, deja pune presiune pe bugetul de stat.Și salariul minim pe economie urmează să fie majorat de la 1 iulie la 3.700 de lei brut. Însă...
#comportament consumatori, #ce convinge clienti cumpere , #Firme Romania