Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Capcanele arogantei in afaceri

Capcanele arogantei in afaceri

Infiintarea propriei firme poate fi ceva inspaimantator. E nevoie de viziune, capital, curaj, convingere si putina aroganta. Intr-adevar, lipsa increderii in sine poate ucide o companie tanara. Dar la fel poate face si credinta ca firma ta e cea mai tare din parcare.

Cum sa gasesti echilibrul intre incredere si aroganta? Poti sa incepi prin a evita urmatoarele capcane clasice, dezvaluite de Forbes in editia online.

'Planurile de afaceri sunt pentru fraieri'

Credeti ca planurile de afaceri sunt doar pentru investitori? Gresit. Aceste planuri sunt in primul rand pentru tine. Ca sa pui pe hartie un plan de afaceri trebuie sa te gandesti la chestiunile de baza, de la finantare la marketing. Planul comunica aceasta viziune angajatilor, avocatilor, contabililor si altor oameni importanti pentru compania ta.

Simplul fapt de a scrie un plan iti permite sa masori performanta afacerii tale. Daca nu o poti masura, cu siguranta nu o poti conduce.

'Produsul meu e fenomenal'

Doar pentru ca tu crezi ca noua cursa de soareci e extraordinara, nu insemna ca lumea va fi de acord cu tine. Sau nu va crede suficient incat sa plateasca pretul care sa iti aduca un profit, dupa ce ai achitat facturile pentru productie, marketing si distributie.

Nu exista un inlocuitor magic pentru intelegerea pietei si sesizarea oportunitatilor inainte de a face un pas important in afaceri. Asa ca, chiar daca ti se pare ca produsul tau reprezinta cu siguranta reteta succesului, mai bine asteapta si rezultatele cercetarii de piata inainte sa dai drumul la productia in masa.

'Daca il facem, il vor cumpara'

Expresia la moda zilele astea este "marketing viral" care se traduce cam asa: "Nu facem marketing deloc, dar produsul nostru e atat de bun incat toata lumea va afla oricum despre el gratie barfei de la coltul strazii si retelelor online de socializare".

In realitate, acest marketing viral intra in scena si te poti baza pe el numai dupa ce faci o campanie reala de marketing cu bani adevarati, investiti in reclame adevarate.

'Nu avem concurenta'

Investitorii aud asta tot timpul. Adevarul este ca, daca nu ai identificat o firma concurenta pe piata ta (adica una care sa aiba un produs sau serviciu similar sau un produs sau serviciu diferit, dar care ar putea servi drept substitut la al tau), atunci sunt doua variante: ori nu ai cautat suficient, ori nu exista piata nici pentru ce vinzi tu.

'Produsul meu are toate caracteristicile celorlalte'

Adica ai reusit sa faci o retea sociala cu toate carecteristicile de la Facebook, MySpace, Twitter si LinkedIn si te intrebi de ce nu vrea nimeni sa intre in ea? Adevarul este ca anuntand o multime de caracteristici la un singur produs ii cam sperii pe clientii care ar prefera ceva mai putin complex, la preturi nu la fel de piperate ca serviciul sau produsul tau bun la toate. Simplitatea se vinde excelent.

'Nu-i nevoie sa imi risc propriii bani'

Faptul ca ti-ai investit propriii bani in afacerea ta face, in ochii investitorilor, diferenta dintre "implicat" si "angajat", iar investitorilor le plac foarte mult angajamentele.

'Eu cu mine si pentru mine'

Exista firme care au dat faliment pentru ca fondatorul a refuzat sa se retraga din prima scena si sa lase in postul de manager un candidat mai experimentat, aceasta fiind conditia pentru o investitie majora. Asa ca lasa orgoliul, daca vrei ca afacerea ta sa mearga. Mai bine renunti la mandrie, decat sa dai faliment.

'Ne-am lansat, deci ne putem relaxa'

Adevarata munca incepe atunci cand vin banii, atunci trebuie sa fii capabil sa manageriezi bugete, sa treci de punctele de rascruce, sa iti motivezi angajatii, sa ii faci pe investitori fericiti.

'Suntem prea mici ca sa ne speriem de companiile mari'

De obicei, motivul pentru care companiile mari nu par sa reprezinte o amenintare este ca oportunitatea de piata e prea mica pentru a avea un efect asupra liniilor lor de productie de top. Daca ai o baza mica de clienti, asta poate ajuta o afacere mica, dar nu te lasa pacalit, pentru ca oricand poti fi inghitit de un gigant care sa iti fure piata. Cel mai important, nu lasa investitorii sa creada ca te pacalesti singur ca nu ai concurenta serioasa.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1915 ori
Citeste mai multe desprefirma afaceri criza incredere aroganta