Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cat de profitabil este un business in PR - Dorina Ene, EnTourage

Cat de profitabil este un business in PR - Dorina Ene, EnTourage


Dorina Ene, proprietarul agentiei de media si PR EnTourage, sustine ca in piata se simte puternic o reticienta din partea clientilor ce obisnuiau sa apeleze la serviciile de PR. Principala cauza: contextul economic si instabilitatea mediului de business, explica managerul.

Cei care vor sa supravietuiasca, insa, au fost nevoiti sa gaseasca solutii alternative: Dorina a ales solutii cuantificabile din punctul de vedere al rezultatelor, iar pentru primul astfel de program s-a inspirat chiar din pasiunile sale: gatitul, dar si miscarea.

Astfel a luat nastere "Health&Fitness Tour Romania", program lansat chiar de ea, caruia ii dedica intreg timpul sau.

"Imi place ceea ce fac si nu fac o separare intre timpul liber si cel dedicat agentiei. Tot ceea ce fac acum este dedicat agentiei, dar in acelasi timp ma bucur sa petrec timpul in acest mod", a declarat managerul EnTourage, intr-un interviu acordat Business24.

Ati pus bazele unei agentii de PR in 2011, la o varsta destul de frageda. Ce v-a determinat sa urmati drumul antreprenoriatului?

Ideea de a dezvolta un business pe cont propriu exista din 2009, insa am considerat ca mai am de invatat cate ceva si am amanat pana in 2011, cand am lansat propriu-zis agentia. Sunt o persoana creativa, am multe idei pe care altfel nu le-as fi putut pune in practica.

V-ati schimbati perceptia despre antreprenoriat, din 2011 pana in 2013?

Raman in continuare la ideea ca antreprenoriatul imi ofera acea libertate de care am nevoie sa ma dezvolt personal si profesional si de a pune in aplicare toate planurile pe care le am pentru viitor.

Ati declarat ca de-a lungul experientei dumneavoastra ati invatat ce trebuie sa faca un manager bun, dar mai ales ce nu trebuie sa faca. La ce anume va refereati?

In primul rand, consider ca un manager bun trebuie sa stie sa-si asculte colegii si angajatii, sa ii motiveze (nu neaparat material) si sa fie deschis. Lipsa transparentei si a comunicarii suficiente duce la probleme in timp, la deficiente ce pot dauna business-ului.

Cat de profitabil este un business in media si PR, in acest moment? Ii sfatuiti pe cei ce cauta idei de business sa investeasca intr-o astfel de afacere?

O persoana implicata, cu efort si dedicatie va reusi sa aiba un business profitabil indiferent de domeniu. Conteaza foarte mult atitudinea cu care pleci la drum, increderea pe care nu trebuie s-o pierzi de-a lungul timpului si cunostintele dobandite.

Se resimte o reticenta din partea clientilor in aceasta perioada de a investi in PR, dar se datoreaza contextului economic prezent si instabilitatii. Noi am schimbat putin strategia, in sensul in care incercam sa oferim partenerilor nostri activitati cuantificabile din punct de vedere al rezultatelor si astfel le castigam increderea.

Ii sfatuiesc pe cei care vor sa investeasca intr-un business sa se gandeasca foarte bine la pasiunile lor si la ce vor sa faca pe termen lung. Doar astfel vor reusi, pentru ca daca iti deschizi o agentie de PR nu inseamna neaparat ca va fi si profitabila. Implicarea vine si din pasiune pentru ceea ce faci.

Ati resimtit efectele crizei si in businessul dumneavoastra?

Avand in vedere ca am lansat agentia in plina criza as spune ca nu m-a influentat. Avem activitate inca din prima luna, am reusit sa aducem in agentie cateva proiecte, insa nu atat cat ne-am dori. De aceea am cautat si alte solutii de crestere a business-ului.

Ce solutii alternative ati gasit in tot acest timp?

Am lansat de curand un concept propriu agentiei: Health&Fitness Tour Romania. Este un concept ce se bazeaza pe transmiterea mesajelor de importanta a activitatii fizice si alimentatiei sanatoase prin intermediul unor evenimente sportive dedicate ce vor ajunge in toata tara. Pe langa evenimente vom dezvolta si comunitati la nivel local cu care vom comunica permanent si vom urmari efectele campaniei noastre.

Acest program are la baza vreo pasiune de-a dumneavoastra? Obisnuiti sa va ocupati de acest lucru in timpul liber?

Health&Fitness Tour Romania vine in primul rand din dorinta de a ajuta comunitatile locale, de a informa si educa. Programul are o componenta sociala prin care, din toate sumele obtinute in urma biletelor vandute, vom directiona un procent catre echiparea scolilor cu echipamente sportive.

Intr-adevar are legatura si cu activitatile mele din timpul liber, mi-am dat seama ca fara sport si fara o alimentatie corecta nu voi reusi sa fiu, din punct de vedere fizic, ceea ce imi doream. Acest lucru da rezultate si astfel am decis lansarea acestui proiect.

Ce inseamna "timp liber" pentru un antreprenor ce are la baza meseria solicitanta de PR?

Timpul liber este dedicat in intregime dezvoltarii personale si profesionale, dar si documentarii cat mai intense pentru a indeplini toate obiectivele pe care ni le-am propus. Imi place ceea ce fac si nu fac o separare intre timpul liber si cel dedicat agentiei. Tot ceea ce fac acum este dedicat agentiei, dar in acelasi timp ma bucur sa petrec timpul in acest mod.

Ce alte pasiuni aveti si cat investiti in ele?

Imi place sa gatesc, am un blog de gastronomie si ii dedic in medie doua ore pe zi, merg la evenimente, ma documentez din punct de vedere culinar. Este o activitate care ma relaxeaza. Asta ar fi principala pasiune pentru a carei dezvoltari pot spune ca dedic timp de calitate.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 3074 ori