Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Raluca Georgescu: Ce ne asteapta in 2014, in mediul de business online

Raluca Georgescu: Ce ne asteapta in 2014, in mediul de business online
Tot mai multe start-up-uri romanesti vor aparea in 2014, in special pe zona de mobile si aplicatii mobile, crede Raluca Georgescu, fost Ambasador al HowToWeb si actual promotor al galei premiilor eCommerce (GpEC).

Si piata de comert online va creste accelerat, estimeaza specialistul, odata cu cresterea numarului de magazine online.

Pe cei care vor sa intre anul acesta in afaceri online ii sfatuieste "sa se focuseze cat mai mult pe client inca de la inceput, nu pe tehnologie, nu pe o idee de care s-au 'indragostit', nu pe modelul de business. Un client caruia ii satisfaci o nevoie cu adevarat arzatoare este dispus sa plateasca pentru satisfacerea acelei nevoi", explica Raluca Georgescu.

Expertul vorbeste intr-un interviu acordat Business24 despre miscarile sale profesionale din 2013, motivatii, asteptari de la 2014 si obiectivul sau personal pentru acest an: mai mult timp pentru cei dragi.

Incepand din luna august 2013 ati renuntat la functia de Country Manager Allegro Group Romania si v-ati implicat in GPeC (gala premiilor eCommerce). Spuneti-ne cate ceva despre aceasta schimbare si planurile dumneavoastra pentru 2014.

Anul 2013 a fost pentru mine un an de "curatenie" in plan profesional. Din prea mult entuziasm si prea multa energie am fost si ramasesem implicata in prea multe proiecte, iar unele dintre ele nu ma mai reprezentau.

Astfel a fost si cazul Allegro Group Romania, misiunea mea in companie se incheiase si sunt foarte mandra sa spun ca am lasat in urma o echipa unita si solida de oameni pasionati de ceea ce fac, orientati pe rezultate si care au toate sansele sa atinga obiectivele companiei.

Implicarea mea in GPeC nu a avut legatura cu plecarea din Allegro Group/Naspers, ci cu dorinta mea de a ajuta proiectul in zona de comunicare si marketing.

M-a impresionat foarte mult ce au reusit Andrei Radu si echipa GPeC sa faca cu acest proiect pentru a educa si creste piata de comert electronic din Romania si cred ca proiectul avea nevoie de un plus de promovare.

Mi-am dorit sa pun umarul la aceasta promovare si sper ca am reusit sa fac si mai multi oameni sa auda despre GPeC, sa vina la eveniment si din feedback-ul foarte favorabil al celor peste 600 de participanti sper ca in 2014 GPeC sa poata pune in practica si mai multe initiative care sa duca la o crestere accelerata a pietei de comert electronic din Romania.

Ce ne asteapta in 2014, in materie de antreprenoriat si comert online?

In materie de antreprenoriat in zona de tehnologie, ma astept la din ce in ce mai multe startup-uri romanesti. Ultimii ani au inceput incet-incet sa creeze ecosistemul necesar si educatia cu privire la inceperea unui business in tehnologie in Romania si proiecte cum sunt HowToWeb, Innovation Labs, VentureConnect, Startup Live, Startup Weekend si multe altele sustin aceste initiative si antreprenorii din online si tehnologie aflati la inceput de drum.

In consecinta, ma astept sa vedem si mai multe astfel de initiative in 2014. Ca domenii ce se vor dezvolta tot mai mult pariez pe zona de mobile si aplicatii mobile pentru 2014.

In ceea ce priveste comertul online piata creste accelerat si acest lucru se datoreaza atat investitiilor (cum a fost cazul Naspers in 2012), cat si intrarii marilor jucatori din zona de retail (Metro, Carrefour, Cora) in zona de e-commerce in 2013.

Toate aceste "miscari" duc treptat la cresterea increderii clientilor in zona de comert electronic, la dezvoltarea acestor obiceiuri de consum (incurajate si de campaniile de promovare tot mai vizibile ale marilor retaileri) si la cresterea ofertei pe care un consumator o poate gasi in mediul online. Ma astept deci la o crestere de peste 35% a pietei de e-commerce in 2014.

Ca o consecinta, sunt convinsa si de cresterea numarului de magazine online, atat in ceea ce priveste startup-urile, cat si in ceea ce priveste investitiile in aceasta zona din partea marilor jucatori din Romania si din afara.

Mai e loc de noi afaceri in acest mediu?

Cu siguranta da. Obiceiurile de consum in zona de e-commerce abia se creeaza, iar increderea de asemenea. Odata cu acestea, creste dorinta consumatorului de a cumpara si asta aduce cu sine o nevoie tot mai mare in ceea ce priveste oferta si diversificarea acesteia.

Consumatorul online va avea nevoie sa cumpere si va fi deschis catre noi magazine, iar in acelasi timp pretentiile lui vor creste si va avea nevoie de servicii de calitate din ce in ce mai ridicata. Avem deci loc si in zona de magazine online si in zona de servicii pentru acestea.

Cat de profitabil poate fi un business in mediul online?

Vestea buna cu mediul online este aceea ca de multe ori tehnologia vine impreuna cu margini mici. Pe zona de mobile am vazut chiar recent startup-uri in care o echipa formata din doi-trei programatori reuseau sa aiba vanzari de zeci de mii de euro prin aplicatii mobile dezvoltate pentru piata internationala.

Ce sfaturi aveti pentru cei care vor sa intre in afaceri online, in 2014?

Sa se focuseze cat mai mult pe client inca de la inceput, nu pe tehnologie, nu pe o idee de care s-au "indragostit", nu pe modelul de business. Un client caruia ii satisfaci o nevoie cu adevarat arzatoare este dispus sa plateasca pentru satisfacerea acelei nevoi.

Care sunt modelele de business care au avut cel mai mare succes in 2013 si care pot fi o sursa de inspiratie in 2014?

Cu siguranta zona de mobile este o zona care a inceput sa fie exploatata cu succes in 2013 si cresterea acesteia la nivel de consumator o recomanda ca piata pe care nu trebuie sa o scapam din vedere in 2014.

Care este, din punctul dumneavoastra de vedere, cel mai bun antreprenor online din Romania? De ce?

Mi-e greu sa raspund la aceasta intrebare, pentru ca ar fi dificil de stabilit un sistem de referinta si o unitate de masura. Pot spune ca am avut si am in jurul meu astfel de antreprenori online, parteneri si prieteni, care m-au inspirat si de la care incerc mereu sa invat.

Orlando Nicoara m-a inspirat mereu ca model de leader care "face lucrurile sa se intample", Andrei Rosca (care imi este prieten de ceva ani) este omul care ma inspira in ceea ce priveste lucrul cu oamenii si capacitatea de a forma echipe performante, Andrei Radu (GPeC) este un model de focus si perseverenta de a cladi un business incet si sigur de la un an la altul, iar Bogdan Iordache (HowToWeb) a fost si este un model in ceea ce priveste pasiunea cu care si-a urmat viziunea.

Detineti si dumneavoastra un proiect online, KoolHunt.ro. Vorbim de o afacere, in toata regula, sau de un proiect facut din pasiune?

Vorbim despre un proiect-hobby inceput in 2006, pe cand imi doream sa impartasesc celorlalti locuitori ai Bucurestiului din experienta si pasiunea mea in ceea ce priveste activitati frumoase cu care ne putem umple timpul liber in capitala. Proiectului i s-au alaturat in timp si alti entuziasti, iar acum am ajuns la o echipa de oameni pasionati pe diferite zone de la restaurante pana la teatru si film, care pun foarte mult entuziasm in a ajuta bucurestenii sa descopere locuri care merita cu adevarat sa fie vizitate si sa ocoleasca locurile populare, care insa nu fac decat sa ne scoata cativa bani in plus din portofel.

Principalul obiectiv pentru mine si echipa KoolHunt.ro in 2014 este sa transformam proiectul intr-un business si sa continuam sa crestem in special in zona de evenimente. Primul nostru eveniment cu adevarat de succes a fost preaindragitul Noaptea Alba a Localurilor din Bucuresti, care a mobilizat peste 10 000 de locuitori ai capitalei sa exploreze alaturi de koolhunteri ceea ce le poate oferi Bucurestiul.

Ce va doriti de la Noul An?

Imi doresc, in primul rand, multa energie pentru a pune in practica toate proiectele pe care le am in plan si pentru a-mi mentine focusul pe acestea. In plan personal imi doresc sa am timp si de cat mai multe clipe frumoase si traite la maxim alaturi de oamenii dragi.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3852 ori