Grupul francez de telefonie France Telecom urmeaza sa finalizeze marti procesul de modificare a numelui, care ii va permite sa adopte de la 1 iulie 2013 numele "Orange" drept marca unica in toate tarile unde grupul este prezent.
France Telecom va cere marti actionarilor sa voteze modificarea denumirii sociale a companiei in "Orange" cu prilejul unei adunarii generale extraordinare, ultima etapa a unui proces care a inceput cu mult timp in urma. Modificarea numelui se va traduce prin unificarea sub marca Orange a tuturor ofertelor comerciale ale grupului, transfomare a identitatii vizuale a magazinelor si a adreselor de internet a salariatilor.
Grupul explica aceasta modificare prin accentul pe "coerenta" si "simplificare" precum si prin necesitatea unei mai bune vizibilitati la nivel international.
Brandul Orange valoreaza 15 miliarde de dolari
Brandul Orange ocupa locul 50 in topul celor mai importante marci mondiale, cu o valoare de 15,4 miliarde de dolari, potrivit clasamentului Millward Brown 2012.
"Modificarea numelui nu va avea niciun impact asupra organizatiei, salariatilor, clientilor si furnizorilor", a tinut sa sublinieze un purtator de cuvant de la France Telecom.
In schimb, sindicatele de la France Telecom (CFDT, CFE-CGC/Unsa, CFTC, CGT si SUD) i-au invitat pe salariati sa se mobilizeze in locul unde va avea loc adunarea generala pentru a spune ca locurile de munca, salariile si investitiile valoreaza mai mult decat dividendele.
Anumite sindicate, in special SUD, se intreaba daca nu cumva prin aceasta modificare a numelui conducerea societatii nu vrea sa faca uitata criza sociala care afecteaza operatorul francez de telefonie si sa stimuleze cotatia actiunilor antr-un sector afectat de un model economic in schimbare.