Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Zboruri low-cost. Care sunt noile strategii ale companiilor aeriene

Zboruri low-cost. Care sunt noile strategii ale companiilor aeriene


Introducerea unor noi destinatii, suplimentarea numarului de aeronave si reduceri substantiale la bilete sunt doar cativa dintre asii pe care ii folosesc operatorii aerieni ca "sa prinda aripi", cand lupta pentru cresterea vanzarilor se infierbanta, in timpul verii.

Topul celor mai mari trei jucatori de pe piata locala este format din Wizz Air, Tarom si Blue Air, care detin, impreuna, aproape doua treimi din traficul aerian din Romania, estimat de specialistii la 10 milioane de euro.

Fiecare dintre operatorii low-cost prezenti pe piata locala incearca sa obtina o "felie" cat mai mare din incasarile estivale si sa compenseze pierderile resimtite de companiile-mama, anul trecut, care ajunsesera la cifra record de 1,1 miliarde de euro.

Strategii diferite, acelasi scop

Fiecare dintre operatorii prezenti in Romania a adoptat o strategie diferita. Spre exemplu, ungurii de la Wizz Air au mizat pe introducerea unor noi rute.
Reprezentantii operatorului low cost au anuntat, joi, ca vor lansa in aceasta luna de pe aeroportul international din Cluj-Napoca zboruri spre Bari (Italia), Eindhoven (Olanda) si Bruxelles (Belgia).

Pentru inceput, cursele vor fi operate cu o frecventa de doua zboruri pe saptamana, Bari din data de 11 mai (sambata si miercuri), Eindhoven din 12 mai (duminica si miercuri) si Bruxelles din 13 mai (luni si vineri). In prezent Wizz Air opereaza 14
destinatii de pe aeroportul din Cluj-Napoca.

Destinatii in premiera pentru Wizz Air

O alta premiera anuntata de Wizz Air este introducerea zborurilor din Bucuresti catre Kiev, dar si din Bucuresti catre Dubai, din aceasta vara. Zborurile catre Kiev incep din 4 iulie si sunt deja disponibile, la preturi ce pornesc de la 109 lei, pentru un singur zbor cu toate taxele incluse.

Cursa catre Dubai se va efectua pe Dubai World Center, care urmeaza sa fie deschis in octombrie. Tarifele biletelor de avion vor porni de la 319 lei, pe segment.

"Aceasta veste este una importanta pentru turistii care vin in Romania, dar si pentru romanii si europenii aflati in cautarea unei vacante intr-una dintre cele mai dinamice regiuni din lume cu atractii turistice si de petrecere a timpului liber incredibile", declara Mike Powell, Chief Financial Officer Wizz Air.

De asemenea, compania aeriana Wizz Air, care a transportat anul trecut 2,8 milioane de pasageri, va aduce pe 4 iulie o noua aeronava in Bucuresti, ajungand astfel la sapte avioane pe aeroportul Henri Coanda.

Ryanair pariaza pe Targu Mures si Constanta

Compania irlandeza Ryanair a adoptat o strategie similara cu Wizz Air, respectiv introducerea unor destinatii noi, dar a mizat mai mult pe aeroporturile din Targu Mures si Constanta.

Operatorul aerian a introdus, la sfarsitul lunii aprilie, doi curse noi, catre Bruxelles si Pisa, care vor avea o frecventa de doua zboruri pe saptamana, cu plecare de pe aeroportul din Targu Mures. Biletele pentru rutele noi sunt catre Bruxelles si Pisa costa 28 de euro, pentru fiecare destinatie in parte.

De asemenea, pentru plecarile din Constanta cu destinatia Milano, irlandezii au introdus tarife preferentiale, in functie de perioada in care se face zborul.

Biletele cumparate pentru luna iunie incep de la 22 de euro, in timp ce preturile pentru luna iulie pornesc de la 31 de euro. Putin mai scumpe sunt cele cumparate pentru plecarile din august, cand un bilet costa minim 39 de euro.

Kate Sherry, director adjunct de dezvoltare in relatia cu aeroporturile al Ryanair, a precizat ca targetul companiei este de 80.000 de pasageri anual in Romania, din care 30.000 de la Targu Mures.

Aterizare fortata pentru Blue Air

Blue Air, prima companie aeriana romaneasca cu capital 100% privat, lansata in decembrie 2004 are mare nevoie de bani, pentru a-i convinge pe potentialii investitori de valoarea sa. Compania aeriana a incheiat anul 2011 cu afaceri de 575,5 milioane lei si pierderi de 48,5 milioane lei. La finele lui 2011, datoriile companiei se ridicau la 393,8 milioane lei, conform Mediafax.

Patronul operatorului aerian, Nelu Iordache, a scos compania la vanzare, la putin timp dupa ce a devenit cercetat pentru deturnarea a 25 de milioane de lei din banii alocati pentru construirea autostrazii Nadlac-Arad. Blue Air si constructorul Romstrade, aflat in insolventa, sunt cele mai importante companii controlate de omul de afaceri roman care se afla, in prezent, in detentie.

Reprezentantii Blue Air precizeaza ca activitatea companiei nu este afectata si ca "toate zborurile se efectueaza in mod normal". In ciuda acestor promisiuni, reprezentantii operatorului aerian nu au plusat pentru cresterea vanzarilor prin introducerea unor destinatii noi si nici nu mentionat reduceri de pret ale biletelor.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2671 ori