Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Ce strategii de marketing aplica Boeing pentru a salva 787

Ce strategii de marketing aplica Boeing pentru a salva 787


Boeing a pornit intr-un tur global de marketing, cu plecare din China, pentru a-si promova modelul Dreamliner 787 care nu a facut pana acum decat sa-si dezamageasca clientii, din cauza ritmului lent de productie care genereaza intarzieri de pana la trei ani.

Compania spera astfel sa mai castige din entuziasmul clientilor, dupa ce o companie din China a renuntat la intentiile de a achizitiona nava, potrivit The Wall Street Journal.

Deschiderea turului global pentru modelul 787 a avut loc intr-un hangar al Beijing Capital International Airport. Dupa evenimentul de la Beijing, aeronava folosita pentru zboruri de testare se va indrepta catre Guangzhou si Haikou, orasele din sudul Chinei. Mai apoi, Boeing 787 Dreamliner va opri in Africa si in Orientul Mijlociu, zone in care compania are alti clienti nemultumiti de intarzieri, precum Qatar Airilines si Ethiopian Airlines.

Oficialii Boeing sustin ca decizia China Eastern Airlines Corp din octombrie de a anula o comanda pentru 24 de avioane Dreamliner a fost, de fapt, o schimbare de comanda, prin care compania a decis sa cumpere 45 de avioane mai mici, modelul 737.

Totusi, aceiasi directori au recunoscut ca desfasurarea lenta a productiei pentru avionul 787 Dreamliner ingreuneaza vanzarea de aeronave comerciale 787 in intreaga lume, inclusiv in China.

"Daca as putea face un miracol si sa creez dintr-o data o capacitate mult mai mare in sistemul de productie, in mod sigur am vinde aceste avioane cat ai clipi", a declarat Ihssane Mounir, directorul de marketing si vanzari Boeing pentru China si Coreea de Sud.

Mounir sustine ca Boeing continua negocierile cu guvernul din China, companiile aeriene si alti operatori pentru a spori vanzarile de 787.

"Problema, in acest moment, nu este cererea. Oamenii sunt incantati de avion. Oamenii isi doresc aceasta aeronava", sustin, insa, oficialii de la Beijing.

Boeing isi stabileste tinte ambitioase

Totusi, compania da dovada de vointa pentru cresterea ritmului productiei. Randy Tinsie, vicepresedinte de marketing la divizia de aeronave comerciale Boeing, sustine ca Boeing inca incearca sa atinga targetul de productie de 10 modele Dreamliner pe luna pana la sfarsitul lui 2013, in crestere fata de cele 2,5 aeronave pe luna in acest moment.

In contractul initial semnat de Boeing cu China in 2005, compania americana trebuia sa livreze 60 de aeronave Dreamliner catre companiile aeriene chineze. Unele s-au razgandit, intre timp, scazand comanda la doar 41 de modele pentru China.

Hong Kong Airlines a semnat si ea, apoi, un memorandum de intelegere prin care promitea ca va achizitiona inca 23 de aeronave.

Boeing depinde de 787

Viitorul Boeing depinde in mare parte de aeronava Dreamliner, despre care compania sustine ca va fi mai putin costistoare si va avea un consum mai eficient decat alte avioane de linie.

Productia avionului, insa, lasa de dorit. Boeing a livrat primul 787 Dreamliner catre All Nippon Airways in septembrie, cu trei ani mai tarziu decat a fost programat.

China este una pietele cu cea mai rapida crestere in domeniul aeronavelor comerciale, dar si cea mai mare piata externa pentru Boeing, unde competitia cu Airbus devine tot mai apriga.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1777 ori