Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Tendinte in industria asigurarilor: Criza COVID-19 accelereaza digitalizarea industriei si elimina birocratia

Tendinte in industria asigurarilor: Criza COVID-19 accelereaza digitalizarea industriei si elimina birocratia


Accelerarea digitalizarii si a adoptarii inteligentei artificiale, crearea de produse de asigurari care sa acopere situatii de blocaj economic la nivel global si orientarea catre produsele de sanatate, sunt cateva tendinte care vor guverna, in viitor, industria globala a asigurarilor, considera reprezentantii Leader Team Broker.

Compania romaneasca, specializata in managementul riscurilor si distribuirea politelor de asigurari, apreciaza ca in contextul actual, atat companiile dar si guvernele multor state au fost nevoite sa reconsidere masuri care limiteaza birocratia si simplifica procedurile, elimina timpi morti in relatia client - companie de asigurari, transforma clientul final din simplu beneficiar al unei polite de asigurare intr-un partener activ al companiei.

"Criza a demonstrat ca digitalizarea industriei in care activam si inteligenta artificiala sunt doua instrumente care lucreaza in beneficiul tuturor partilor implicate in industrie. Pentru companii, digitalizarea permite incheierea mai multor tipuri de polite la distanta, interactiune digitalizata cu clientul, dezvoltarea unor aplicatii extrem de precise si de utile in relatia cu acesta precum aplicatii pentru inspectii de risc, solutionare daune sau vanzari de asigurari. Pentru client, digitalizarea aduce solutionare rapida a problemei, un nivel mai ridicat de incredere si transformarea acestuia din beneficiar in partener. Pentru angajatii unei companii de asigurari, digitalizarea inseamna eliminarea fara risc a unor procese repetitive si posibilitatea de a lucra la dezvoltarea de produse noi, cu valoare adaugata", a declarat Razvan Rusu, fondatorul Leader Team Broker.

Leader Team Broker este prima companie romaneasca ce a introdus inteligentia artificiala in activitatea curenta, cu scopul de a degreva echipa de taskuri repetitive si de a creste eficienta in relatia cu clientul.

"Investitia de la acel moment si-a atins pe deplin scopul. Am eliminat erorile umane in gestionarea volumelor mari de informatii si cifre, clientii au beneficiat de raspunsuri extrem de rapide pentru documentele si evidentele pe care le solicita, am putut aloca mai mult timp sa gandim impreuna cu echipa produse noi. Daca nu faceam aceste investitii, astazi, am fi avut dificultati in gestionarea clientilor, a incasarilor si a relatiei cu asiguratorii", adauga Razvan Rusu.

Ca efect al digitalizarii, echipa de consultanti Leader Team Broker a dezvoltat, in ultimul an, un serviciu menit sa imbunatateasca rata de retentie a angajatilor in industrii cheie. Programul de audit al beneficiilor pentru angajati poate ajuta compania sa creasca cu pana la 25% nivelul de retentie al angajatilor si sa salveze pana la 40% din bugetul investit in pachetul salarial. Auditul face parte din conceptul iDoctor lansat la finalul anului trecut.

Actualul context indreapta atentia spre produse de asigurari din domeniul sanatatii, o tendinta asteptata fiind cresterea interesului pietei catre produse si polite dedicate dar si largirea pietei potentiale.

"Criza a accelerat adoptarea de catre stat si de catre companii a unor solutii care trenau de multa vreme iar cel mai bun exemplu este legiferarea recenta a serviciilor de telemedicina. Dincolo de beneficiul de timp pe care il obtine clientul/pacientul, un efect extrem de important este cresterea accesibilitatii. Daca inainte de legiferare, multe persoane erau in imposibilitate fizica de a beneficia de servicii medicale la distanta, odata cu deschiderea acestei optiuni, orice persoana, indiferent unde locuieste, are acces la o consultatie medicala, prin intermediul unei conexiuni telefonice. Este un pas important la care a contribuit tehnologia actuala si, indirect, criza actuala", explica Alexandra Elena Durbaca, director executiv al companiei.

In acelasi timp, situatia prezenta forteaza companiile sa ia in calcul crearea de noi produse sau "modernizarea" unora dintre produsele de asigurare existente.

"Marii asiguratori discuta, de exemplu in aceasta perioada despre posibilitatea de a crea polite de asigurari care sa acopere riscuri generate de pandemii precum cea in care ne aflam. Exista un precedent, produsul de "business-interuption" creat special de Lloyds in 2014, pe fondul epidemiei de EBOLA. In general, o astfel de polita se activeaza in urma unui incident fizic (incendiu, cutremur, etc.) in baza caruia o companie este nevoita sa intrerupa activitatea. In situatia prezenta, intreruperea activitatii a fost dictata de o decizie guvernamentala, independenta de vreun incident fizic. Totodata, referitor la imbunatatirea produselor, asiguratorii de sanatate, atat la nivel international cat si national, au schimbat conditiile de asigurare, oferind acoperire si pentru tratare in caz de imbolnavire cu Coronavirus. Mai mult, au introdus in aceasta perioada pentru toti clientii, gratuit, in pachetele de sanatate serviciul de telemedicina", adauga directorul executiv al brokerului de asigurari.

Leader Team Broker a intermediat in 2019 prime de 5,6 milioane de euro, in crestere cu 26% fata de anul anterior. Strategia de dezvoltare din 2019 a condus la un avans al veniturilor companiei cu 22%, fata de anul anterior, aproape de pragul de 1 milion de euro.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 658 ori
Citeste mai multe despretendinte industrie asigurari