Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Richard Branson: angajatii de calitate garanteaza succesul afacerii

Richard Branson: angajatii de calitate garanteaza succesul afacerii

"Oamenii de calitate reprezinta baza succesului antreprenorial si, pentru ca multi oameni de afaceri nu tin cont de acest lucru, vedem atatea falimente. O echipa unita prin motivatie, determinare si curaj este mult mai importanta decat un plan de afaceri", a declarat celebrul miliardar britanic Richard Branson, in cel mai recent numar al revistei Entrepreneur.

"Tot timpul cautam lideri dispusi sa primeasca feedback de la angajati si clienti - acest lucru este esential pentru a mentine un serviciu sau un produs in stare proaspata si inovatoare. Deseori, atunci cand lucrurile incep sa mearga prost, vei observa ca membrii personalului se simt ignorati, iar ideile lor bune nu sunt luate in seama. Liderii ar trebui sa aiba forta de a lua decizii dure, pasiunea si capacitatea de a-si inspira angajatii si grija ca acestia sa nu treaca prin momente dificile", a mai adaugat miliardarul.

Intelege ca angajatii sunt sufletul afacerii

Antreprenorul crede ca o afacere de succes nu inseamna numai produsul sau serviciul pe care il vinzi, lantul de aprovizionare sau cultura corporatista pe care o creezi.

El spune ca succesul afacerii il reprezinta un grup de oameni uniti de acelasi scop si de aceeasi viziune.

"In cazul Virgin, folosim avioane asemanatoare cu cele ale concurentilor nostri iar salile noastre de gimnastica ofera cam aceleasi echipamente, in comparatie cu alte sali. Insa angajatii sunt cei care fac diferenta", subliniaza Branson.

Miliardarul este de parere ca si cel mai bun plan de afaceri nu va insemna nimic daca nu este realizat de catre un personal entuziast si pasionat.

El spune ca acest lucru este valabil mai ales atunci cand lucrurile incep sa mearga prost.

"O echipa prietenoasa si proactiva poate atrage oamenii, poate evita un potential dezastru sau chiar il poate transforma in avantaj", a mai adaugat Branson.

Nu exagera cu laudele si nu critica

Antreprenorul britanic crede ca daca aceasta cultura de promovare a dezvoltarii angajatilor incepe prin lauda si recunoastere din partea celor din functii de conducere, angajatii ajung sa fie mai increzatori in fortele proprii si pot sustine o afacere aflata la inceput.

“Cand are loc o eroare, si acest lucru este inevitabil, nu insista sa discuti despre lucrurile care au provocat aceasta greseala”.

Nu fi prea serios

„Noi cei de la Virgin ne mandrim ca reusim sa ne si distram in timp ce muncim. Incercam sa ne asiguram ca personalul si clientii nostri resimt un sentiment de caldura si afectiune”.

Magnatul spune ca aceasta abordare nu se potriveste tuturor afacerilor, insa pastrand un sentiment de perspectiva si nepermitand managementului sa fie vazut ca fiind distant, personalul va deveni mai atasat.

„De asemenea, este esential sa te asiguri ca angajatii tai sunt pasionati de ceea ce fac. Toata lumea trebuie sa fie mandra de compania in care lucreaza. Acest lucru este vital daca vrei sa ai un succes de durata si sa iti asiguri un avantaj fata de concurenta”.

Asuma-ti riscurile


In opinia miliardarului, deschiderea unei afaceri implica un risc mare; un antreprenor trebuie sa stie sa rezolve obstacolele chiar inainte de a aparea.

„Cele mai multe start-up-uri nu reusesc in primii ani. Ingredientul-cheie al succesului este puterea de a te ridica si de a incerca din nou



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2045 ori
Citeste mai multe despreimportanta angajati succes companie branson