Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Coca Cola da gres in SUA. Cutia alba, respinsa de americani

Coca Cola da gres in SUA. Cutia alba, respinsa de americani


Coca Cola a renuntat la noile cutii albe de bautura acidulata, la doar o luna de la inceperea campaniei, dupa ce americanii s-au plans de confuziile generate in urma schimbarii. Schimbarea si esecul generat, insa, nu s-a concretizat in vreo scadere a vanzarilor pentru gigantul american.

Cel mai mare producator de cola a decis, in octombrie 2011, sa faca prima schimbare de acest tip, dupa 125 de ani statornicie pe rafturile din SUA, in care a stat sub umbrela protectoare a ambalajului de culoare rosie. Desigur, schimbarea a avut o justificare nobila, si anume campania de ajutorare a speciilor pe cale de disparitie, potrivit revistei Time.

Adeptii CoCa Cola dietetica, insa, au confundat, in graba, bautura preferata, cu noul ambalaj de Coca Cola, iar numarul mare de plangeri a fortat compania sa revina la culoarea clasica, rosu, pentru ambalaj.

Compania a fost nevoita sa incheie campania, desi era menita sa ruleze pana in februarie 2012.

Evenimentele din trecutul Coca Cola ar putea convinge pe oricine ca boardul companiei nu s-ar mai aventura intr-o schimbare radicala, insa promisiunea fata de ursii polari a fost mai convingatoare decat orice. Astfel, Coca Cola a initiat o campanie in care daruia 3 milioane de dolari catre World Wildlife Fund, pentru ursii polari.

Intentia echipei de marketing a fost sa plaseze o campanie care sa capteze atentia consumatorilor, sustine Scott Williamson, purtatorul de cuvant Coca Cola.

Schimbarea a atras, intr-adevar, atentia: a generat confuzie

Americanii au inceput sa confunde cutiile albe cu cele de Coca Cola dietetica. Intr-adevar, cutia clasica, de culoare rosie, se diferentia foarte clar de ambalajul argintiu de coca cola dietetica, pe raft. Insa, acum ambele versiuni aveau ambalaje asemanatoare, iar consumatorii atenti cu greutatea si caloriile acumulate au inceput sa ia din greseala bautura plina de zahar.

Aceasta nu ar fi fost cea mai mare problema, insa chiar si consumatorii cu diabet s-au dovedit a fi usor neatenti, iar confuzia, in aceste cazuri, poate fi extrem de nociva.

Desi inscriptiile de pe cutii difera si sunt destul de explicite in legatura cu continutul recipientului, pentru cei care apuca in graba cate o Cola, ursuletii de pe noua cutie pot da o nuanta argintie cutiei.

Problemele Coca Cola nu se opresc aici

Cativa impatimiti ai internetului au raspandit vestea pe Twitter si YouTube ca gustul sucului acidulat din cutia alba ar fi usor diferit fata de cel din cutia rosie.

Reprezentantii Coca Cola, insa, neaga ca ar fi schimbat reteta.

Cel mai important pentru ei este insa faptul ca schimbarea de imagine nu s-a reflectat intr-o scadere a vanzarilor.

In plus, desi cutiile albe nu se vor mai fabrica, World Wildlife Fund va primi, totusi, sprijinul Coca Cola, in continuare.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 3599 ori