Update. Privatizarea CFR Marfa a ramas "ca-n gara". Se asteapta un anunt oficial

Luni, 14 Octombrie 2013, ora 11:54
2734 citiri
Update. Privatizarea CFR Marfa a ramas "ca-n gara". Se asteapta un anunt oficial
Cristian Ghibu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor, responsabil cu privatizarea CFR Marfa. sursa foto: Cronicadeiasi.ro

In urma intalnirii de la ora 15 intre Gruia Stoica si reprezentantii Ministerului Transporturilor, mai multe surse au declarat pentru mai multe posturi de televiziune ca privatizarea a esuat. Pe de alta parte, tot pe "surse" se anunta o noua intalnire pentru continuarea negocierilor.

Cine este "acarul Paun" in afacerea CFR Marfa

Un scretar de stat la Ministerul Transporturilor, Cristian Ghibu, este omul cheie in prizatizarea de la CFR Marfa. Omul lui Relu Fenechiu si fost director la CFR SA, Ghibu este cel pe care Ramona Manescu il face responsabil cu un eventual esec al privatizarii companiei de stat. O decizie cu privire la "soarta" CFR Marfa va fi luata in urmatoarele ore.

Cristian Ghibu a fost numit secretar de stat in Ministerul Transporturilor in ianuarie 2013 printr-o decizia a premierului Victor Ponta. Nascut in 1967 in Focsani, judetul Vrancea, Ghibu a absolvit Facultatea de Mecanica la Universitatea Tehnica "GH. Asachi" din Iasi.

Timp de 5 ani a lucrat ca inginer la BMW Germania. In perioada 2007-2008 a ocupat functia de director la CFR SA Infrastructura si in 2012, pentru cateva luni a fost director general la Compania Nationala de Cai Ferate (CNFC) CFR SA. Este membru al Clubului Rotary.

Ghibu a condus activitatea de zi cu zi a ministerului in perioada interimatului lui Victor Ponta, adica de la demiterea lui Relu Fenechiu si pana la instalarea in functia de ministru a Ramonei Manescu.

La inceputul lunii septembrie au aparut "zvonuri" potrivit carora secretarul de stat, omul lui Fenechiu ar fi fost demis din functie de noul ministru al Transporturilor. Totusi, Ramona Manescu a infirmat informatiile. Cristian Ghibu este seful comisiei de privatizare a CFR Marfa, semnand la inceputul lunii septembrie contractul cu Grup Feroviar Roman, companie controlata de omul de afaceri Gruia Stoica.

Ramona Manescu: Responsabilitatea esecului privatizarii CFR Marfa ii revine lui Cristian Ghibu

Privatizarea CFR Marfa este, din nou, in impas. Astazi este ultima zin in care omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul GFR trebuie sa depuna banii pentru preluarea companiei. In cazul in care Stoica nu plateste cele 170 de milioane de euro, privatizarea se blocheaza.

"Termenul de plata a diferentei de 170 de milioane de euro, de catre GFR, nu mai poate fi extins peste ziua de luni. Cu alte cuvinte privatizarea esueaza daca nu se respecta termenul de plata din contract si procedura de privatizare se va relua", a declarat Manescu.

In acelasi timp, ministrul Transporturilor a respins afirmatiile facute de patronul GFR, Gruia Stoica, vineri, potrivit carora termenul de plata final, stabilit pentru luni 14 octombrie, nu ar putea fi respectat pentru ca nici Ministerul Transporturilor nu si-ar fi respectat obligatiile din contractul de privatizare.

Gruia Stoica: "Pentru ce sa dau statul in judecata?"

La randul sau, omul de afaceri acuza statul ca nu a dat o lege de prelungire a termenului astfel incat sa primeasca si avizul de la Consiliul Concurentei.

"Noi ne-am respectat obligatiile contractuale. Pentru ce sa dau statul in judecata? Noi am aratat ca ne-am indeplinit obligatiile contractuale. Am solicitat chiar astazi desecretizare contractului. Eu lucrez pe calea ferata, aici lucrurile sunt clare. Partenerii mei si cu mine suntem pregatiti sa punem banii pe masa. Cui trebuie sa fac dovada ca am banii? Si daca depun acesti bani, nu devin proprietarul companiei pana dupa avizul Consiliului Concurentei", a declarat proprietarul GFR, Gruia Stoica intr-o interventie la Realitatea TV.

Pana in prezent, GFR a platit o garantie de 10 milioane de euro si un avans de 20 milioane de euro, reprezentand 10% din valoarea tranzactiei.

In luna iunie, GFR a fost declarat castigator in procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru 51% din actiuni.

Meta a lansat o inițiativă pentru combaterea răspândirii informațiilor false și a deepfake-urilor
Meta a lansat o inițiativă pentru combaterea răspândirii informațiilor false și a deepfake-urilor
Meta, în colaborare cu Misinformation Combat Alliance (MCA), a lansat o inițiativă pentru combaterea răspândirii informațiilor false și a deepfake-urilor generate prin inteligență...
Android 15 promite să transforme modul în care utilizatorii ascultă muzica la căști sau boxe portabile
Android 15 promite să transforme modul în care utilizatorii ascultă muzica la căști sau boxe portabile
Android 15 promite să transforme modul în care utilizatorii ascultă muzica la căști sau boxe portabile, prin introducerea unei caracteristici îmbunătățite de „partajare audio”....
#Ghibu secretar stat, #Ghibu privatizare CFR Marfa, #CFR Marfa privatizare 2013, #esec privatizare CFR Marfa , #stiri CFR