Proiectul privind strategia de privatizarea a companiei CFR Marfa se afla in stadiu de avizare si urmeaza sa fie transmis Ministerului Justitiei, dupa analizarea eventualelor observatii si refacerea acestuia, a declarat purtatorul de cuvant al Guvernului, Andrei Zaharescu.
Oficialul a declarat ca nu s-a discutat in sedinta de guvern si despre un termen pana la care sa fie incheiat procesul de avizare a actului normativ.
CFR Marfa va fi in curand evaluata de catre compania de consultanta Deloitte, al carei raport va fi folosit pentru formularea caietului de sarcini pentru procesul de privatizare. Aceasta evaluare va sta la baza stabilirii pretului de pornire a licitatiei.
CFR Marfa are un capital social de aproximativ 56 de milioane de euro. Potrivit ultimului bilant financiar contabil, compania are active in valoare de 300 de milioane de euro.
Investitori din Polonia si Cehia si-au exprimat intentia de a prelua CFR Marfa, a declarat directorul general al companiei, Constantin Zaharia, care a adaugat ca procesul de privatizare poate atrage si interesul unor transportatori romani.
Privatizare CFR Marfa: posibili investitori din Cehia si Polonia
Dan Diaconescu a declarat ca este interesat si de preluarea CFR Marfa si a altor companii de stat.
Reprezentantii Ministerului Transporturilor au declarat insa ca Dan Diaconescu nu va putea participa la privatizarea CFR Marfa, ca persoana fizica, ci doar asociat cu firme sau fonduri de investitii, care sa indeplineasca criteriile impuse de Ministerul Transporturilor referitoare la capacitatea financiara sau operationala.
In proiectul de act normativ se spune ca Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) va fi mandatat sa vanda integral actiunile detinute la CFR Marfa prin licitatie cu strigare, precum si pachetul obtinut de stat in urma conversiei datoriilor in actiuni si cel rezultat in urma compensarii datoriilor companiei catre CFR SA.
Astfel, MTI va fi mandatat sa vanda pachetul de actiuni reprezentand 100% din capitalul social al CFR Marfa prin licitatie cu strigare, cu criterii de precalificare a investitorilor, precum si pachetul care va fi detinut de statul roman in urma conversiei datoriilor societatii in actiuni si cel rezultat in urma cesiunii si compensarii datoriilor CFR Marfa catre CFR.