Aeroporturile Baneasa si Henri Coanda vor fuziona

Vineri, 28 August 2009, ora 16:33
1356 citiri
Aeroporturile Baneasa si Henri Coanda vor fuziona

Adunarea Generala a Actionarilor (AGA) a Aeroportului Baneasa si-a dat acordul vineri pentru infiintarea Companiei Nationale "Aeroporturi Bucuresti", prin fuziunea celor doua aeroporturi, a declarat vineri Agentiei NewsIn secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Marin Anton.

"Fuziunea celor doua aeroporturi (Otopeni si Baneasa -n.r.) este necesara pentru Hotararea de Guvern (HG) care va consfinti infiintarea Companiei Nationale "Aeroporturi Bucuresti". Ca sa poata fi emisa aceasta HG, este necesar ca adunarile generale ale celor doua companii sa-si exprime acordul privind fuziunea.

Actionarii Aeroportului Baneasa si-au dat azi acordul in cadrul adunarii generale si urmeaza ca si actionarii Aeroportului Otopeni sa isi exprime in AGA acordul pentru aceasta fuziune", a spus Marin Anton.

Potrivit acestuia, infiintarea noii companii nu presupune disponibilizari.

"A fost un proces juridic necesar. Abia cand vor fi publicate in Monitorul Oficial aprobarile pentru fuziune ale celor doua companii, va fi facuta Hotararea de Guvern prin care se infiinteaza Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti", a mai spus Anton.

Compania Nationala "Aeroporturi Bucuresti" - S.A. este compania ce va rezulta din fuzionarea Companiei Nationale "Aeroportul International Henri Coanda - Bucuresti" - S.A. cu Societatea Nationala "Aeroportul International Bucuresti Baneasa - Aurel Vlaicu" - SA.

Ministerul Transporturilor va de?ine 80% din ac?iunile companiei, restul de 20% revenind Fondului Proprietatea. Capitalul social al noii companii va fi de 143.772.150 lei.

Compania Nationala "Aeroporturi Bucuresti" - S.A., un proiect din 2007

Proiectul privind fuziunea aeroporturilor Henri Coanda (Otopeni) si Aurel Vlaicu (Baneasa) a fost publicat in 2 martie 2007 in Monitorul Oficial (MO), urmand sa rezulte astfel Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti, care ar fi trebuit sa fie privatizata si listata la bursa. Se urmarea crearea unui aeroport cu o suprafata totala de 1.400 hectare si o capacitate de 20-25 milioane de pasageri pe an. Reprezentantii ministerului considerau la acel moment ca fuziunea va diminua costurile globale de exploatare, odata cu optimizarea cheltuielilor cu forta de munca. De asemenea, distanta mica dintre cele doua aeroporturi, de aproximativ opt kilometri, ar fi fost un alt avantaj.

Tot in aceeasi luna, la cateva zile distanta de la publicare proiectului in MO, Aviatia Utilitara a formulat catre Oficiul Comertului de pe langa TMB o contestatie privind fuziunea celor doua aeroporturi, motivand ca in proiectul elaborat de Ministerul Transporturilor a fost inclus un teren de 8,9 ha care apartine companiei si care fost obtinut in instanta in 2006. Astfel, reprezentantii SC Aviatia Utilitara Bucuresti SA au sustinut ca proiectul de fuziune incalca legea.

Guvernul a aprobat, in 28 martie 2007, fuziunea societatilor care administreaza aeroporturile Henri Coanda si Aurel Vlaicu din Bucuresti si infiintarea, in urma fuziunii, a Companiei Nationale "Aeroporturi Bucuresti" SA.

In 5 iunie 2007, fostul ministru al transporturilor Ludovic Orban a declarat ca fuziunea aeroporturilor Baneasa si Otopeni a fost suspendata prin hotarare judecatoreasca, urmand ca Ministerul Transporturilor sa faca recurs si sa modifice actuala ordonanta privind infiintarea Societatii Aeroporturi. Acesta a mentionat ca ministerul va preda terenul de 8,9 de hectare in baza caruia s-a facut contestatia, dar in acelasi timp intentioneaza sa faca o sesizare catre Consiliul Suprem al Magistraturii si catre Ministerul Justitiei legat de decizia pe care a luat-o judecatorul delegat de la Registrul Comertului, care trebuia sa dea decizia pentru inregistrarea noii societati.

MT a ini?iat apoi in 2007 procedura premerg?toare pentru vanzarea unor pachete de ac?iuni reprezentand 5% din capitalul social a opt companii din subordinea sa, pentru a fi tranzac?ionate la Bursa de Valori Bucure?ti (BVB). Intre cele opt companii se aflau ?i cele dou? aeroporturi din Bucure?ti. Ulterior, Guvernul a anulat, la inceputul anului trecut, infiin?area Companiei Na?ionale "Aeroporturi Bucure?ti", pentru a nu bloca vanzarea la burs? a unor ac?iuni din capitalul lor social.

Cum obții o întâlnire cu bărbatul de 1.500 de miliarde de dolari: Ai nevoie de o idee și un om
Cum obții o întâlnire cu bărbatul de 1.500 de miliarde de dolari: Ai nevoie de o idee și un om
Marii bogătași și finanțatori de la New York, Londra sau Hong Kong tânjesc chiar pentru o întâlnire de doar 10 minute cu unul dintre cei mai căutați bărbați din Orientul Mijlociu....
Qualcomm, acuzată că a manipulat rezultatele platformei X Plus
Qualcomm, acuzată că a manipulat rezultatele platformei X Plus
Qualcomm a anunțat recent lansarea noii platforme Snapdragon X Plus, destinată laptopurilor, promițând performanțe remarcabile, durată extinsă de viață a bateriei și capacități avansate...
#aeroport, #fuziune, #baneasa, #henri coanda , #stiri BVB